کد خبر 832272
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۵
پرچم نمایه اسرائیل

وراث موشه دایان که تصور می‌کردند صاحب سرزمینی دائمی، ارتشی شکست‌ناپذیر و سیاستمدارانی بی‌اشتباه شده‌اند، هم‌اکنون در صدد آنند باتنفس مصنوعی به کالبد رژیم صهیونیستی،زمان احتضار آن را به تاخیر بیندازند.

به گزارش مشرق، «نوید مؤمن» در یادداشت روزنامه «وطن امروز» نوشت: 

شاید از زمان بسته ‌شدن نطفه رژیم نامشروع صهیونیستی تاکنون، کسی مانند «موشه دایان» فرمانده اسبق ستاد کل و عملیات نیروهای اسرائیل، به توان نظامی این رژیم اطمینان نداشت. موشه دایان سال ۱۹۶۷ در جریان جنگ ۶ روزه نیز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بود. همچنین وی ۱۷ سپتامبر ۱۹۷۸ در جریان انعقاد پیمان ننگین صلح «کمپ‌دیوید»، به عنوان وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ایفای نقش می‌کرد. موشه‌ دایان ۳۰ جولای ۱۹۷۳ در گفت‌وگو با مجله «تایم» اظهار کرد: «دیگر فلسطینی وجود ندارد! تمام شد! ما به این کشور آمدیم، در حالی که مردم آن عرب بودند ‌و در حال ایجاد کشوری عبری، یعنی یهودی، در اینجا هستیم. روستاهای یهودی به جای روستاهای عرب ساخته شدند.

شما اکنون حتی نام آن روستاهای عرب را نمی‌دانید و البته من به این خاطر شما را سرزنش نمی‌کنم، چرا که آن کتاب‌های جغرافیا دیگر وجود ندارد. نه‌تنها کتاب‌ها وجود ندارد، بلکه خود روستاهای عربی نیز دیگر اینجا نیستند. گوات به جای جبتا، سارید به جای حنیف و... هیچ جایی در این کشور نیست که در گذشته ساکنان آن، مردم عرب نبوده باشند...».


بسیاری از ساکنان سرزمین‌های اشغالی و دیگر مقامات رژیم صهیونیستی، سخنان موشه دایان را نماد و نشانه‌ای دال بر «بقای ابدی اسرائیل» و «شکست‌ناپذیری صهیونیسم» می‌دانستند. با این حال موشه دایان مانند بسیاری از دیگر سیاستمداران صهیونیست، محکوم به آن شد تا زنده بماند و پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹ میلادی را درک کند. پیروزی انقلاب اسلامی، روح تازه‌ای در کالبد منطقه و نظام بین‌الملل دمید. جریان‌های مقاومت به صورتی سازمان‌یافته در فلسطین و لبنان تشکیل شده و ندای «اضمحلال صهیونیسم» را با طنین و غوغایی مثال‌زدنی سر می‌دادند. البته موشه دایان سال ۱۹۸۱ مُرد اما بازماندگان و وراث وی در سرزمین‌های اشغالی باقی ماندند تا شاهد «حقارت» خود در برابر جریان مقاومت در منطقه باشند.


امروز در ابتدای سال ۲۰۱۸ به سر می‌بریم. ماجرای سرنگونی جنگنده F۱۶ رژیم صهیونیستی توسط پدافند هوایی ارتش سوریه، به سوژه‌ای پررنگ میان تحلیلگران مسائل نظامی، دفاعی و استراتژیک در منطقه و دنیا تبدیل شده است. انهدام این جنگنده در منطقه مرزی جولان، از اهمیت ویژه‌ای برای جریان مقاومت برخوردار است. این برای نخستین بار بعد از جنگ رژیم صهیونیستی و سوریه (در جنگ ۶ روزه سال ۱۹۶۷) است که یک جنگنده اسرائیلی در سوریه مورد هدف پدافند سوریه قرار می‌گیرد و سرنگون می‌شود. از سوی دیگر، مقامات رژیم صهیونیستی که در محاسبه‌ای اشتباه، جولان را حیاط خلوت خود دانسته و انجام عملیات نظامی از سوی خود در این نقطه مرزی را به مثابه یک مانور نظامی ساده قلمداد می‌کردند، هم‌اکنون با واکنشی سخت و غیرقابل باور از سوی پدافند هوایی سوریه رو به رو شده‌اند. آری! سرنگونی جنگنده F۱۶ رژیم صهیونیستی مترادف با پایان تاریخ مصرف «مانور نظامی صهیونیست‌ها» در آسمان سوریه بود.


روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در تحلیل این واقعه تاکید می‌کند:

«رئیس‌جمهور سوریه [بشار اسد]  این روزها در حال اجرایی کردن تهدیدات خود است. وی  از مرحله تهدید وارد مرحله اجرا شده و در حال عملی کردن تهدیدات خود است. مقامات سوری اخیرا بیش از یک بار درباره هر حمله اسرائیلی به خاک سوریه و پاسخ به آن هشدار داده بودند. هدف قرار دادن جنگنده اسرائیلی، نشان‌دهنده اعتماد به نفسی است که مقامات دمشق پس از تسلط بر ۸۰ درصد خاک سوریه به دست آورده‌اند».


هم اکنون «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و همراهان وی در سرزمین‌های اشغالی، دیگر از «بقای قطعی اسرائیل» سخنی به میان نمی‌آورند! آنها هم‌اکنون محکوم به «تلاش برای بقای حداقلی» هستند، تلاشی که در نهایت به نتیجه‌ای نخواهد رسید. گزاره‌هایی که مقامات رژیم صهیونیستی تا حدود نیم قرن قبل آنها را «قطعی» و «تضمین‌شده» می‌دانستند، هم‌اکنون به گزاره‌هایی «ابطال‌پذیر» تبدیل شده‌اند.

اگر ۴۵ سال قبل موشه دایان از «پایان فلسطین» سخن به میان می‌آورد، امروز مقامات رژیم صهیونیستی نگران «آغاز دوباره فلسطین» در سایه «پایان حیات اسرائیل» هستند. سرنگونی جنگنده F۱۶ رژیم صهیونیستی حکم «نقطه آشکارساز» ضعف و آسیب‌پذیری نظامی رژیم صهیونیستی را دارد. در جریان جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ میلادی، رزمندگان حزب‌الله لبنان برای نخستین‌بار در ابتدای هزاره سوم، رؤیای شکست‌ناپذیری صهیونیسم را در ذهن بازماندگان موشه دایان و «مناخم بگین» از بین برده و آن را به «کابوس سقوط اسرائیل» تبدیل کردند. این روند در جریان جنگ‌های سه‌گانه رژیم صهیونیستی و حماس نیز ادامه پیدا کرد و تل‌آویو را به یکی از کانون‌های بحران در نظام بین‌الملل تبدیل کرد.


با این حال از سال ۲۰۱۴ میلادی، یعنی زمان آخرین جنگ رژیم صهیونیستی و حماس تاکنون، مقامات رژیم اشغالگر قدس با حمایت مستقیم ایالات متحده آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی سعی در بازسازی چهره اسرائیل قدرتمند در ذهن افکار عمومی دنیا را داشتند. با این حال تمام این اقدامات پرهزینه، با سرنگونی  جنگنده F۱۶ رژیم صهیونیستی در نقطه مرزی و استراتژیک جولان رنگ باخت. آنچه امروز وراث‌ موشه دایان را به وحشت انداخته، «افزایش تصاعدی آسیب‌پذیری اسرائیل» است؛ روندی که در آینده نزدیک می‌تواند منجر به سقوط این رژیم جعلی و منفور شود. نباید فراموش کرد اقدام اخیر پدافند هوایی ارتش سوریه، مستقیما پرده از ادعای دروغین شکست‌ناپذیری صهیونیست‌ها برمی‌دارد. از این رو آثار و تبعات  سرنگونی جنگنده رژیم صهیونیستی در سوریه، به مراتب بیشتر از آن چیزی است که تصور می‌شود.


آری! وراث موشه دایان که تصور می‌کردند صاحب سرزمینی دائمی، ارتشی شکست‌ناپذیر و سیاستمدارانی بی‌اشتباه شده‌اند، هم‌اکنون در صدد آنند با تنفس مصنوعی به کالبد رژیم صهیونیستی، زمان احتضار آن را به تاخیر بیندازند. بدون شک این روند تا زمان سقوط رژیم صهیونیستی و محو آن از نقشه منطقه و جهان ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    1 0
    عالی بود
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    0 2
    با 25 موشک پدافندی توانستیم یه اف 16 بزنیم واقعا که چه پیروزی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس