کد خبر 831946
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۲
موهای زیر پوستی

تشکیل موهای زیر پوستی عارضه‌ای است که در آن موها در زیر لایه‌های پوست شروع به رشد می‌کنند.

به گزارش مشرق، این مشکل بیشتر در افرادی دیده می‌شود که موهای فر یا مجعد دارند.در ادامه مطلب امروز با چند درمان خانگی مفید در این زمینه آشنا خواهید شد که استفاده از آن‌ها می‌تواند خیلی سریع و به طور طبیعی باعث رفع این معضل شود.

موهای زیر پوستی در ابعاد و اندازه و حتی محل رشد متفاوت هستند. برای مثال ممکن است این نوع موها در نواحی مختلف صورت، پاها و یا هر قسمت دیگر از بدن دیده شوند. علائم یا نشانه‌های تشکیل این دسته از موها عبارتند از خارش پوست، قرمزی، سوزش، تورم و ایجاد جوش یا کورک.

درمان موهای زیر پوستی با خیار

استفاده از خیار می‌تواند در درمان این عارضه بسیار موثر باشد. این خوراکی طبیعی خاصیت ضدالتهابی دارد و می‌تواند آب‌رسانی لازم برای پوست شما را انجام دهد. علاوه بر این، ویتامین C موجود در خیار باعث کاهش یا رفع خارش و درد در ناحیه مورد نظر می‌شود. کافی است تا ۱ عدد خیار را برای مدت زمان ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شود. سپس خیار را حلقه‌حلقه برش بزنید و روی پوست‌تان بکشید.

درمان موهای زیر پوستی با آسپیرین

یکی دیگر از شیوه‌های درمانی استفاده از قرص آسپیرین است. این روش باعث کاهش التهاب، عفونت، تورم و قرمزی ناشی از تشکیل موهای زیر پوستی می‌شود. در این روش کافی است تا چند قرص آسپیرین را در مقداری آب‌گرم حل کنید و بعد مقداری عسل به آن اضافه کنید تا محلول تبدیل به خمیر شود. سپس خمیر را روی نواحی ملتهب بگذارید و ۱۲ دقیقه صبر کنید تا جذب پوست‌تان شود. بعد از گذشت مدت زمان لازم آن را با آب‌گرم بشویید.

درمان موهای زیر پوستی با عسل

عسل یکی از بهترین درمان‌هایی است که برای رفع موهای زیر پوستی می‌توانید استفاده کنید. این ماده معجزه‌گر خاصیت آنتی‌باکتریالی دارد و با مرطوب نگه داشتن پوست‌تان التهاب و تورم روی آن را کاهش می‌دهد. برای انجام این درمان کافی است تا مقداری عسل خالص را روی پوست آسیب دیده بمالید و بگذارید ۱۲ تا ۱۵ دقیقه روی آن بماند و بعد با آب سرد پوست خود را آبکشی کنید.

درمان موهای زیر پوستی با شیر گرم و نان تست

توصیه می‌کنیم قبل از مصرف داروهای خاص، برای درمان موهای زیر پوستی از این روش ساده و طبیعی استفاده کنید. در این شیوه درمانی کافی است تا یک تکه نان تست را در مقداری شیر گرم فرو ببرید و برای چند دقیقه روی نواحی مورد نظر قرار دهید و بعد با آب پاک کنید.

درمان موهای زیر پوستی با سرکه سیب

استفاده از این سرکه برای پوست کاملا بی‌خطر است و  هم‌زمان پوست شما را نرم می‌کند. این سرکه خاصیت ضدالتهابی دارد و شانس ایجاد عفونت را به مقدار زیادی کاهش می‌دهد. یک پنبه را به سرکه سیب آغشته کنید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست‌تان ماساژ دهید و بعد با آب‌ولرم بشویید.

درمان موهای زیر پوستی با چای سیاه کیسه‌ای

اگر به دنبال بهترین روش درمان برای موهای زیر پوستی هستید به هیچ وجه نباید استفاده از چای سیاه کیسه‌ای را فراموش کنید. این روش بسیار ساده اما موثر است. کافی است تا بعد از نوشیدن ۱ فنجان چای دل‌چسب، کیسه خنک شده چای را روی پوست‌تان ماساژ دهید. سعی کنید برای اثربخشی لازم ۲ بار در روز از این درمان استفاده کنید.

منبع: سیمرغ سلامت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس