مسکن نمایه

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با تأکید بر اینکه معاون وزیر راه و شهرسازی، رشد قیمت مسکن در سال آینده 2 درصد بیشتر از نرخ تورم را قبول دارد، گفت: ارز، طلا و حامل‌های انرژی بر بازار مسکن تاثیر می‌گذارد.

به گزارش مشرق، بازار مسکن در شرایط رکود در اواخر سال جاری کمی تکان خورد اما کارشناسان بر این باورند که در سال آینده قیمت مسکن تحت تاثیر بازار بورس، ارز و حامل‌های انرژی رشد خواهد داشت.

«مصطفی قلی‌خسروی» در مورد اینکه آیا رشد روزهای اخیر قیمت مسکن حباب است، گفت: کارشناسی که عنوان می‌کند افزایش قیمت مسکن حباب است، قصد منحرف کردن اذهان و بازار و مطرح کردن نام خود را دارد.

وی افزود: قطعاً وقتی قیمت مسکن افزایش می‌یابد، رکود از بازار مسکن خارج می‌شود، پس ما طالب رشد قیمت مسکن نیستیم، اما رشد قیمت مسکن واقعیت است.

در این زمینه بیشتر بخوانید:‌

جدول/ قیمت واحد مسکونی ۵۰ متری در تهران

سال ۹۷ مسکن چقدر گران می‌شود؟

پیش‌بینی معاون آخوندی از افزایش قیمت مسکن

قیمت مسکن در منطقه پیروزی تهران +جدول

خسروی با تأکید بر اینکه قیمت مسکن در بازار را چندین مؤلفه افزایش می‌دهد، تصریح کرد: ارز، طلا، بورس و حامل‌های انرژی موجب تأثیر گذاشتن بر بازار و رشد قیمت مسکن می‌شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: وقتی تحلیل‌گران و نایب رئیس کمیسیون عمران اعلام می‌کنند که نیازمند تولید مسکن هستیم، احداث مسکن برای دهک‌های پایین جامعه باید انجام شود، چرا که ساخت‌وساز به طور مستقیم بر 174 شغل کلیدی تأثیر می‌گذارد.

وی افزود: رونق ساخت‌وساز موجب رونق اشتغال و صنایع وابسته به صنعت ساختمان می‌شود، پس رونق ساخت‌وساز موجب رونق سایر مشاغل که آمار آن بسیار بالاتر از عدد هزار شغل است، خواهد شد.

*رشد قیمت مسکن در سال آینده از شاخص تورم عبور خواهد کرد

وی در مورد رشد قیمت مسکن در حد نرخ تورم و 2 درصد هم بالاتر از آن توسط معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی گفت: رشد قیمت مسکن در سال آینده از شاخص تورم هم عبور خواهد کرد.

خسروی افزود: پس اگر می‌خواهیم جلوی رشد جهش‌گونه قیمت مسکن را بگیریم، تنها باید با عرضه مناسب پاسخگوی بخش تقاضا باشیم و اینکه بگوییم قیمت مسکن کاهش می‌یابد و افزایش قیمت حباب است، گمراه کردن مردم است.

*رشد قیمت مسکن در حد نرخ تورم هم به نفع متقاضیان و هم به نفع سازندگان

وی تأکید کرد: قطعاً رشد قیمت مسکن در حد نرخ تورم هم به نفع متقاضیان و هم به نفع سازندگان خواهد بود، چرا که رشد قیمت مسکن در حد معقول هم از افزایش جهشی قیمت جلوگیری می‌کند و هم سازندگان را برای ساخت مسکن ترغیب می‌کند.

به گفته وی، میزان معاملات مسکن در بهمن ماه جاری حدود 5 درصد رشد داشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس