لیگ قهرمانان آسیا

هفته اول لیگ قهرمانان آسیا با یک پیروزی، یک تساوی و دو شکست برای نمایندگان ایران همراه شد.

به گزارش مشرق، فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از 23 بهمن آغاز شد و 4 نماینده ایران در روزهای دوشنبه و سه شنبه مقابل حریفان خود صف آرایی کردند.

ذوب آهن و تراکتورسازی دوشنبه به میدان رفتند و هر دو نماینده ایران با وجود شایستگی قافیه را به رقیبان خود باختند و متحمل شکست شدند.

پرسپولیس و استقلال سه شنبه شب در آزادی و قطر مقابل حریفان خود صف آرایی کردند و سرخ پوشان استارتی طوفانی داشتند و پیروزی دلچسبی بدست آوردند و استقلالی‌ها در دقایق پایانی توانستند به بازی برگردند و از شکست رهایی یافتند.

در زیر به بررسی مختصر از عملکرد 4 نماینده کشورمان در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا می‌پردازیم:

گروه A: موتور تراکتوری‌ها در مسقط دیر روشن شد

در گروه اول این پیکارها، شاگردان ساغلام بر خلاف میل‌شان در شهر مسقط عمان، میزبان تیم الاهلی عربستان بودند. تراکتوری‌ها که با آمدن سرمربی ترکیه‌ای خون تازه‌ای در رگ‌هایشان تزریق شده است، امیدوار بودند نتیجه خوبی در این بازی بگیرند. این دیدار در شرایطی آغاز شد که دو تیم چندان نمایش دلپذیری از خود نشان نمی‌دادند و تیم عربستانی روی غفلت مدافعان تراکتور از روی یک ضربه آزاد در نیمه دوم به گل رسید. تک گل اسیری در دقیقه 67 تا دقایق پایانی پابرجا بود و هر چند تراکتوری‌ها برای جبران گل حملات دامنه‌دار و گسترده‌ای را روی دروازه حریف داشتند اما در نهایت شکست تلخی را پذیرا شدند. به نوعی موتور تراکتوری‌ها دیر روشن شد تا تیم عربستانی 3 امتیاز ارزشمند را از یک بازی خارج از خانه در مسقط به خانه ببرند و اولین شکست ساغلام با تراکتور در بازی‌های آسیایی رقم بخورد.

در دیگر دیدار این گروه الجزیره امارات موفق شد الغرافه را با حضور طارمی و اسنایدر با نتیجه 3 بر 2 شکست دهد تا در صدر این گروه قرار بگیرد و تراکتوری‌ها به قعر جدول گروه A سقوط کنند.

*جدول رده‌بندی گروه A:

1-الجزیره امارات، 3 امتیاز

2- الاهلی عربستان 3 امتیاز

3- الغرافه بدون امتیاز

4-تراکتورسازی بدون امتیاز

*ذوب آهن؛ شاگردان امیر در 10 دقیقه پیروزی را از دست دادند

در گروه B این رقابت‌ها و پیش از آغاز بازی ذوب آهن مقابل الدحیل قطر، لوکوموتیو ازبکستان موفق شد در خاکش با نتیجه 5 بر صفر الوحده امارات را در هم بکوبد تا برای تیم‌های حاضر در این گروه خط و نشان بکشد.

شاگردان قلعه نویی که بسیار از میزبانی قطری‌ها راضی بودند مقابل الدحیل تیم قدرتمند و صدرنشین قطری صف آرایی کردند. 

آن‌ها موفق شدند توسط استنلی کی‌روش خیلی زود و در دقیقه 12 دروازه این تیم قطری را باز کنند و تا پایان نیمه اول با ارائه بازی حساب شده این برتری را برای خود حفظ کردند.

در نیمه دوم و تا اواسط بازی همچنان پیروزی از آن سبزپوشان ذوب آهن بود اما به یک‌باره شاگردان امیر از نفس افتادند و در 10 دقیقه قافیه را به تیم قطری باختند.

دریافت 3 گل در دقایق 74، 76 و 84 عملا شاگردان امیر را ذوب کرد تا مشخص شود که یکی از عوامل اصلی این باخت را می‌تواند در تحلیل قوای جسمانی این تیم عنوان کرد تا نماینده کشورمان باختی عجیب را در خاک قطر متحمل شود. ذوب آهن با این باخت و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به الوحده امارات در رده سوم قرار گرفت و دو تیم لوکوموتیو و الدحیل در صدر قرار گرفتند.

*جدول گروه B:

1-لوکوموتیو ازبکستان 3 امتیاز

2-الدحیل قطر 3 امتیاز

3- ذوب آهن ایران بدون امتیاز

4- الوحده امارات بدون امتیاز

گروه C: استارت قدرتمندانه شاگردان برانکو از آزادی

در این گروه پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان نسف قارشی ازبکستان بود. اغلب کارشناسان شانس پیروزی صدرنشین مقتدر لیگ ایران را بالا می‌دیدند و به برد قرمزپوشان امیدوار بودند.

منشا در دقیقه 20 قرمزها را پیش انداخت و این گل تا پایان نیمه اول باقی ماند. در نیمه دوم علی علیپور آقای گل لیگ برتر، با گل‌های زیبا و دیدنی دو گل دیگر برای سرخ پوشان به ثمر رساند تا شاگردان برانکو برد روحیه بخش 3 بر صفر را مقابل هواداران خود بدست آوردند.

پرسپولیسی‌ها که فصل گذشته تا مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسیده بودند و یک گام تا رسیدن به فینال فاصله داشتند، امسال امیدوارند با استفاده از تجربه سال گذشته به این مهم برسند و عملا بدشانسی‌های مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان دیگر دامن این تیم را نگیرد.

در دیگر دیدار این گروه السد رقیب هفته آینده قرمزپوشان در خانه الوصل امارات برد ارزشمند دو بر یک را بدست آورد و در این بازی مرتضی پورعلی گنجی در ترکیب اصلی السد در میدان حاضر شد.

در جدول رده‌بندی این گروه پرسپولیس به واسطه برد پرگل در صدر قرار دارد و السد هم در رده دوم ایستاده است.

*جدول گروه C:

1- پرسپولیس 3 امتیاز

2- السد قطر 3 امتیاز

3-الوصل امارات بدون امتیاز

4- نسف قارشی بدون امتیاز

گروه D: بازی مالکانه استقلال شفر بی مزد نماند

این گروه  بدون شک سخت‌ترین گروه در میان 4 گروه غرب آسیا محسوب می‌شود، حضور تیم‌های قدرتمندی نظیر الهلال فینالیست قاره کهن، العین امارات تیمی که شکست سختی به استقلال در سال گذشته تحمیل کرد و الریان که همواره برای نمایندگان ایران دردساز شده است، می‌تواند کار را برای استقلالی‌ها سخت کند.

استقلال با حضور در قطر خود را برای مصاف با الریان قطر آماده کرده بود. شاگردان برایان لادروپ در رده سوم لیگ ستارگان قطر پس از الدحیل و السد قرار گرفته و عملا این 3 تیم حساب خود را از سایر تیم‌های قطری جدا کرده‌اند و برای کسب قهرمانی با هم می‌جنگند.

دروازه استقلال در ابتدای بازی به شدت تهدید شد که حسینی با واکنشی عالی مانع از باز شدن دروازه شد، در ادامه اشتباه تاباتا باعث شد استقلال به گل اول بازی برسد. در دقیقه 18 عبدالرزاق حمدالله بازیکن مراکشی الریان بازی را به تساوی کشاند و پس از آن تاباتا اشتباهش را جبران کرد و در دقیقه 28 گل برتری تیمش را به ثمر رساند تا نیمه اول با برتری تیم میزبان به پایان برسد.

نیمه دوم شاهد بازی مالکانه استقلالی‌ها بودیم و شاگردان شفر با پاس‌های پرتعداد بازی باحوصله‌ای به سبک آلمانی‌ها را ارائه می‌دادند. این دیدار در لحظاتی به درگیری هم کشیده شد و در ادامه اخراج تاباتا عملا شرایط را برای فشار بیشتر استقلال روی دروازه الریان بیشتر کرد.

در دقیقه 88 علی قربانی با ضربه سر بازی را به تساوی کشاند تا شاگردان شفر مزد بازی مالکانه خود را بگیرند و از قطر با یک امتیاز شیرین برای دیدار با الهلال آماده شوند.

در دیگر دیدار این گروه هم جدال الهلال و العین در عربستان با تساوی بدون گل به پایان رسید تا هر 4 تیم حاضر در این گروه در امتیاز یک باقی بمانند.

*جدول گروه D:

1- استقلال یک امتیاز

2- الریان یک امتیاز

3- الهلال بدون امتیاز

4- العین بدون امتیاز

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس