کد خبر 830993
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
عملیات والفجر 8 - والفجر هشت

گواه رشادت‌های سعید کوه‌های سر به فلک کشیده غرب و تپه‌های داغ جبهه‌های جنوب هستند. شهید شجاعی‌فرد در طی جنگ در عملیات‌های مختلف حضور گسترده داشت و چندین بار نیز مجروح شد.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - سعید شجاعی فرد در سال ۱۳۵۱ در خانواده‌ای مذهبی و متعهد، پای به عرصه وجود نهاد که او را جعفر (سعید) نامیدند. وی از سن هفت سالگی به اقامه نماز پرداخت. سعید دوران تحصیلات ابتدائی و متوسطه را با موفقیت پشت سر گذاشت، تا اینکه موفق به اخذ دیپلم در رشته الکترونیک و تراشکاری شد.

مهندسی جنگ را بهتر بشناسیم:

مروری بر عملیات «والفجر۸» + عکس

«رزمندگی» را به «مدیر شدن» ترجیح داد + عکس

اولین فرمانده ستاد مناطق جنگی جنوب جهاد + عکس

شهیدی که 5 سال بعد از آزادسازی خرمشهر پرکشید + عکس

خلاقیت و نبوغ رزمنده‌ها؛ چاشـنی مهندسی جنگ

سعید شجاعی‌فرد از پشتکاری فراوان برخوردار بود و هماهنگ با انقلاب و کلام امام (ره) به پیش می‌رفت. وی از سال ۶۰ در مناطق مختلف نبرد حضور فعال داشت و به راستی با هوشی سرشار و صبری فراوان و ایمانی استوار پاسداری نمونه بود.

مجید بحرینی فرمانده لشکر مهندسی امام علی (ع) در دوران دفاع مقدس در رابطه با شهادت سعید شجاعی‌فرد گفت: سعید در زمینه‌های مختلف مهندسی به خصوص در زمینه پل شناور مبتکر خوبی بود. بعد از عملیات بدر، خیبر و عملیات والفجر ۸ سعید توانست با ابتکارات خوب خود موفقیت‌هایی بدست آورد. او مدام در حال فعالیت بود و از پذیرفتن ماموریت و گرفتن کار واهمه نداشت. امور را با توکل بر خدا می‌پذیرفت و به خوبی هم انجام می‌داد.

تمامی نیروهای لشکر، سعید را از نظر اخلاقی خوب می‌شناختند و او را واقعا دوست داشتند. شهید سعید شجاعی‌فرد از اول جنگ فعالیت‌های متنوعی داشت و یک فرد شناخته شده‌ای در بین فرماندهان مخصوصا در جنوب بود. هنوز داغ سعید برای ما تازه است و ما هر موقع به یادش می‌افتیم ناراحت می‌شویم».

گواه رشادت‌های سعید کوه‌های سر به فلک کشیده غرب و تپه‌های داغ جبهه‌های جنوب هستند. شهید شجاعی‌فرد در طی جنگ در عملیات‌های مختلف حضور گسترده داشت و چندین بار نیز مجروح شد.

 رضا برادر سعید، در سال ۶۲ به شهادت رسید. سعید نیز در همین دوران از ناحیه دو پا مجروح و به بیمارستان منتقل شد. پس از عمل جراحی با رضایت خودش از بیمارستان مرخص شد و مجدد به جبهه بازگشت تا در عملیات پیش رو شرکت کند.

محمد وفائی مسئول مهندسی نیروی زمینی در دوران دفاع مقدس نیز در رابطه با خصوصیات شهید سعید شجاعی گفت: این شهید بزرگوار یک فرد صاحبنظر در امر مهندسی جنگ با اطلاعات کافی بود که از اول جنگ در بعد مهندسی فعالیت داشت. وقتی که به تک‌تک محورهای عملیاتی می‌رفتیم آثار این عزیزان بالاخص این شهید عزیز مشهود بود. یکی از فعالیت‌های وی این بود که در زیر آتش دشمن در عملیات بدر نزدیک به 11 کیلومتر پلی احداث کرد که به وسیله آن، جاده خندق حفظ شد. این پل‌ها را شجاعی‌ها می‌زدند که در زیر رگبار مسلسل و بمباران هواپیماها و توپخانه و با شهامت تمام پلی عظیم را نصب و یا جاده‌ای حساس را احداث می‌کردند و دنیا را مایوس می‌کنند».

شهید سعید شجاعی‌فرد چهره‌ای برگزیده برای اسلام و انقلاب بود. وی در سال ۶۴ مسئولیت قائم مقامی لشکر مهندسی ۴۳ امام علی (ع) را به عهده گرفت و در نهایت ۱۶ بهمن ۶۴ در ام الرصاص به شهادت رسید تا با اهدای خون خود، ضامن پیروزی رزمندگان در فاو شود.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
    1 0
    سلام از زمان رضا خان مهندسی رزمی در سازمان ارتش وجود داشت...بی سواد جد و آبا و اجدادتان هستند...
  • DE ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    0 0
    روحشان شاد آنها سبکبال رفتند و خود را فدا کردند وبه دوست پیوستند. و مدیران ما ماندند و خود را فدای میز و صندلی و پست و مقام کردند آیا مدیران ما عمر جاویدان دارند یا آنها روزی با مرگ دست و پنجه نرم خواهند کرد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس