شهیدان "مختار سلیمانی" و "قدیر سرلک" چهره‌ای شبیه به هم داشتند. این دو تصویر با لبخندهایشان چهره‌های شبیه به هم را جذاب‌تر کرده است. مختار در سال 62 در اهواز و قدیر در سال 94 در حلب آسمانی شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مختارسلیمانی در سال 1358 به جمع برادران سبز پوش خود در سپاه پاسداران پیوست و در واحد طرح و برنامه عملیات ستاد مرکزی، مبارزه با ضد انقلاب داخلی را آغاز نمود. سپس به جبهه‌های غرب شتافت و به دلیل لیاقت و توانایی مسؤلیت دیده بانی توپخانه را برعهده گرفت. سپس از طرف لشکر 27 محمد رسول الله(ص) فرماندهی گردان حبیب بن مظاهر را برعهده گرفت و پس از آن فرماندهی گردان میثم تمار را در جبهه‌های جنوب.

وی در عملیات والفجر مقدماتی و والفجر1 و رمضان شرکت کرد و چندین بار در صحنه‌های نبرد مجروح شد. سرانجام مختار سلیمانی فرمانده تیپ 3 لشکر 27 محمدرسول الله(ص) درعملیات والفجر 1 در سال 1362 از ناحیه سینه مجروح شد و چند روز بعد در تاریخ 1362/1/26 در ساعت 2 بامداد در بیمارستان کلانتری اهواز پس از یک عمل جراحی به بیکران آسمان پرکشید.

لبخندهای زیبای شهیدان «مختار سلیمانی» و «قدیر سرلک»
شبیه‌ترین شهید به لحاظ ظاهری به شهید سلیمانی، "قدیر سرلک" است. او سال‌ها به عنوان فرمانده گردان امام حسین(ع) سپاه ناحیه شهید محلاتی مشغول خدمت بود.

قدیر که در جریان مأموریت مستشاری در سوریه حاضر شده بود، روز 13 آبان سال 1394 در منطقه حلب به شهادت رسید.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمدرضا جهانبخش ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    شهادت فقط هنر مردان خداست شهاذتان مبارک برای ما انسان های خاکی دعا کنید شما حاجت روا شدید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس