تحولات میدانی عراق

پاکسازی و تامین امنیت مناطق مهم و بسیار حساس «مجمع الصکاره و عجبل الفضیلی» یکی از مهمترین بخش عملیات نیروهای بسیج مردمی عراق در مناطق مرزی مشترک با سوریه به شمار می‌آید.

سرویس جهان مشرق - پنج گروه از نیروهای بسیج مردمی عراق با پشتیبانی جنگنده های نیروی هوایی ارتش این کشور عملیاتی گسترده و بزرگی را برای پاکسازی معدود مناطق اشغالی در مرزهای مشترک با سوریه آغاز کردند.

در این عملیات نیروهای تیپ « ۱، ۱۵، ۲۸، ۳۱ و ۳» بسیج مردمی عراق، تامین امنیت مساحت ۴۷۸ کیلومتری را در مناطق مرزی مشترک با سوریه در حد فاصل استان های «نینوا و الانبار» را در دستور کار قرار دارند. (خط قرمز رنگ در نقشه میدانی)

**نقشه میدانی کلی از کشور عراق**
**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

تثبیت مواضع، ایجاد استحکامات و ایستگاه های دفاعی، شناسایی هسته های خاموش گروه تروریستی داعش، کشف تونل و مقرهای مخفی داعش و خنثی سازی مناطق از تله های انفجاری کار گذاشته بخشی از راهبردهای نیروهای عراقی در این عملیات است.

پاکسازی و تامین امنیت مناطق مهم و بسیار حساس «مجمع الصکاره و عجبل الفضیلی» یکی از مهم ترین بخش عملیات نیروهای بسیج مردمی عراق در مناطق مرزی مشترک با سوریه به شمار می آید.

نیروهای متخصص تیپ اول بسیج مردمی هم از ساعاتی قبل عملیات پاکسازی و خنثی سازی تله انفجاری کار گذاشته شده را در غرب صحرای الجزیره (مناطق مرزی جنوب غرب استان نینوا) در دستور کار قرار داده اند و تاکنون موفق به خنثی کردن ۴۰ تله انفجاری شده اند.

گروهی دیگر از نیروهای بسیج مردمی همزمان عملیاتی را در حومه جنوبی گذرگاه مرزی «تل صفوک» انجام دادند و توانستند گروهی از تروریست های داعش را در این محور شناسایی کنند؛ در ادامه یگان موشکی تروریست ها را در این محور هدف قرار داد و براساس اطلاعات به دست آمده، ۱۰ تن از آنان به هلاکت رسیدند.

از حومه غربی استان الانبار هم خبر می رسد، نیروهای تیپ ۱۳ بسیج مردمی عراق موفق شدند چاه سوم میادین گازی «عکاز» را به طور کامل پاکسازی کنند  و امنیت را به این محور باز گردانند. در این عملیات ۳۰ تله انفجاری خنثی شد.

براساس اعلام منابع میدانی، تروریست های داعش قبل از متواری شدن از این منطقه دهها تله انفجاری را در این محور جاسازی کردند؛ عملیات نیروهای عراقی در تمامی محورهای مورد اشاره ادامه دارد.

**خنثی سازی تله های انفجاری**

به گزارش مشرق، نیروهای عراقی در بازه زمانی دوم تا هجدهم آذرماه سال جاری هم عملیاتی را در غرب عراق و مناطق مرزی مشترک با سوریه انجام دادند علاوه بر آزادسازی کامل صحرای الجزیزه، امنیت نسبی را هم در حد فاصل مناطق «الرمانه (شمال غرب استان الانبار)   - گذرگاه تل صفوک (شمال غرب استان نینوا)» بازگردانند.

در این عملیات ۲۸۸ منطقه از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج شد و مساحتی در حدود ۳۲ هزار کیلومتر مربع به کنترل نیروهای عراقی درآمد؛ انهدام ۴۶ خودروی نظامی و انتحاری، خنثی سازی ۲ هزار و ۱۱۰ تله انفجاری، نابودی ۱۰ کارگاه ساخت مواد منفجره و خودروی انتحاری، انهدام ۱۵ پایگاه و اتاق عملیات، نابودی ۵ سکوی پرتاب خمپاره و ۱۴ انبار سلاح بخشی از دستاوردهای نیروهای عراقی در این عملیات بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
    4 0
    امریکا می خواهد سوریه را عراقیزه نماید اما ما سوریه را ویتنامیزه خواهیم کرد اگر سرداران مقاومت بجنبند و بیدار شوند و حشد عراق مرزهای عراق و آسمان عراق را با سوریه ببندد تا آمریکا و مزدورانش در شمال سوریه تقویت نشوند
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
    1 3
    این حشد الشعبی کوفی مرام کجا هست چرا حمله ای به پایگاه اشغالگران آمریکایی نمی کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس