کد خبر 830720
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
لبنیات نمایه

هیئت فنلاندی به همراه مقامات وزارت کشاورزی این کشور برای سرمایه‌گذاری و ورود به بازار لبنیات ایران به کشورمان آمدند.

به گزارش مشرق، تیم اقتصادی از کشور فنلاند برای سرمایه‌گذاری و همکاری اقتصادی در بخش کشاورزی و بهره‌برداری بهینه از مصرف آب به کشورمان آمد. این تیم علاوه بر انجام مذاکرات چند جانبه با فعالین اقتصادی کشورمان قصد برگزاری کارگاه آموزشی درباره چرخه تولید لبنیات دارد.


براساس اعلام نماینده اعزامی تیم فنلاند این کشور قصد دارد از ایران به عنوان هاب منطقه‌ای برای تولید و صادرات محصولات لبنی و انتقال آن به بازار 400 میلیونی خاورمیانه دارد.

رئیس جمهور فنلاند سال گذشته با هیئت همراهی به ایران آمدند و در مذاکرات انجام شده چنین اعلام شد که این کشور قصد همکاری در تمام زمینه‌ها ارز جمله تکنولوژی، تحقیق و توسعه، کشاورزی، انرژی و فروش و انتقال تکنولوژی در بخش‌های یاد شده به ایران را دارد.

یکی از بخش‌هایی که این کشور در آینده نزدیک فعالیت خود را در کشورمان آغاز می‌کند عرضه فراورده‌های لبنی به ویژه کره است. 90 درصد از کره مصرفی کشورمان از سایر کشورها به ویژه نیوزلند به کشورمان می‌آید و با توجه به این که ما تنها می‌توانیم 10 درصد از نیاز کشورمان در داخل تولید کنیم این امر شرایط مناسبی را برای صادر کنندگان این محصول در کشورهای دیگر فراهم آورده است و به دنبال به دست آوردن بازار ایران در این محصول خوراکی هستند.

بیشتر بخوانید:

افزایش قیمت ۳ گروه از کالاهای اساسی

سرانجام ترمز شرکت‌های لبنی کشیده شد



بنابر این گزارش کره‌های وارداتی که در بازار مصرف به طور معمول عرضه می‌شود عمدتاً خارجی هستند و تنها با بسته‌بندی ایرانی در بازار عرضه می‌شود، اما با توجه به این که براساس اخبار به دست آمده دولت قصد دارد عرض مبادله‌ای واردات کره را بردارد که متعاقب آن نیز نظارت دولت بر قیمت‌گذاری این محصول برداشته یا به عبارتی بازار رقابتی می‌شود شرکت‌های خارجی نیز به دنبال ورود مستقیم به بازار ایران هستند.

یکی از هیئت فنلاندی در ارتباط با این که آیا تنها قصد فروش محصولات خود در ایران را دارد یا با تولیدکنندگان ایرانی نیز همکاری خواهند داشت گفت: در ابتدا محصولات خود را به صورت آماده عرضه می‌کنیم اما در مراحل بعدی به دنبال ایجاد چرخه کامل تولید محصولات لبنی در ایران هستیم، تا از این طریق بتوانیم به بازار منطقه دسترسی داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به این که ما محصولات خودمان را با برند شرکت‌های فنلاندی در بازارهای دیگر عرضه می‌کنیم برای ما مهم است که صادرات محصول نهایی کیفیت و سلامت مناسبی داشته باشد به همین منظور تمام مراحل آن را از نهاده‌ها (خوراک دام) تا عرضه نهایی تحت نظارت خودمان انجام می‌شود.

عضو این هیئت فنلاندی گفت:با توجه به این که بخشی از نهادهایی که در ایران برای خوراک دام استفاده می‌شود تراریخته است، ما نمی‌توانیم برای تولید شیر خام از آن استفاده کنیم و این شیر باید تحت نظارت و زنجیر تولید خودمان باشد تا تبدیل به لبنیات شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
    8 1
    به امید روزی که از شر مافیای لبنیات ایران و روغن پالم و وایتکس رها بشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس