پرسپولیس

پرسپولیس فردا با یکی از سرسخت ترین تیم های فصل گذشته لیگ ازبکستان دیدار می کند که با در اختیار داشتن بهترین خط دفاع لیگ به کار خود پایان داده است.

سرویس ورزش مشرق – نسف قارشی ازبکستانی که برای رویارویی با پرسپولیس به تهران آمده یکی از سرحال ترین تیم های لیگ تازه به پایان رسیده ازبکستان در فصل 2017 بوده است. این تیم با بهترین خط دفاع لیگ و دومین خط حمله برتر قطعا روز سختی را برای مهاجمان و مدافعان تیم صدرنشین لیگ برتر کشورمان رقم خواهد زد.

*تیمی با آمار قابل تأمل

نسف قارشی ازبکستان در فصل 2017 در 30 بازی توانست با 20 برد و 2 تساوی و 8 شکست نایب قهرمانی لیگ 2017 را به خود اختصاص بدهد. این تیم در لیگ قبلی که دو ماه قبل به پایان رسید، با 62 امتیاز پس از لوکوموتیو 70 امتیازی دوم شد. خط حمله اش موفق شد 58 گل به ثمر برساند و پس از صدرنشین با 67 گل زده برترین مهاجمان لیگ را در اختیار دارد. همچنین نسف با در اختیار داشتن دروازه بان و مدافعان خوبش با 18 گل خورده بهترین خط دفاع را به نام خود زد و این در حالی بود که تیم قهرمان با 20 گل خورده دومین خط دفاع را در اختیار داشت!

در این رابطه بخوانید:

خاطره بد حریف پرسپولیس از استقلال/ تیمی که در آزادی نباخته!

*نسف قارشی احیا شده!

این حریف ازبک در نیم فصل اول لیگ 2017 با 7 شکست و یک تساوی روند ناامید کننده ای را از خود برجای گذاشت ولی با تغییر تاکتیک و بازگشت دروازه بان اصلی این تیم به ترکیب اصلی، نسف در نیم فصل دوم روند فوق العاده ای داشت و توانست از هفته شانزدهم(اول دور برگشت در لیگ 16 تیمی) با 12 برد پیاپی رکورد کم نظیری را بر جای بگذارد! تیمی احیا شده که تا رده دومی جدول بالا آمد و فصل را آبرومندانه به پایان برد.

نسف قارشی از ساعت 17:15 روز سه شنبه 24 بهمن باید به مصاف پرسپولیس برود

*یک باخت در 6 دیدار آخر!

نسف در شش بازی آخرش در لیگ، جام حذفی و پلی آف لیگ قهرمانان آسیا موفق شده از مجموع 6 بازی در 5 دیدار برنده زمین را ترک کند. تنها شکست این تیم در آخرین بازی فصل مقابل نوف باخور بود که با یک گل مغلوب این حریف شد.

*استارت قدرتمند در آسیا 2018!

نسف برای رسیدن به پرسپولیس، السد و الوصل در گروه C باید از سد الفیصلی اردن می گذشت که اتفاقا با قدرت هم از این تیم رد شد. پیروزی 1-5 مقابل این تیم خبر از حضور پرقدرت نسف قارشی در لیگ قهرمانان آسیا دارد.

*خط دفاع مستحکم – خط حمله آتشین!

نسف قارشی در 15 بازی آخر موفق شده در لیگ، جام حذفی و پلی آف لیگ قهرمانان آسیا 40 گل به ثمر برساند که معدل 2.6 گل در هر بازی را برجای می گذارد! این در حالی است در همه این 15 بازی فقط 5 گل دریافت کرده و معدل 0.3 گل خورده در هر بازی را برجای گذاشته است.

*گلزن دوم لیگ در نسف

"دارگان چران(سران)" مهاجم صربستانی تیم نسف قارشی در فصل گذشته با 19 گل عنوان دومین گلزن برتر لیگ ازبکستان را به خود اختصاص داد. این بازیکن در 12 بازی آخر این تیم نیز با 10 گل زده بهترین گلزن این تیم بوده است و پس از او "عبدالخلیلوف" با 8 گل و "عبدالکریموف" با 4 گل بیشترین گلها را در این مدت برای نسف به ثمر رسانده اند. گرچه عبدالکریموف در فصل قبل با 10 گل پس از چران دومین گلزن تیم نسف به شمار می رفت.

رنگ پیراهن اصلی نسف قارشی سفید است که در خانه مهمان با پیراهن آبی به میدان می رود

*دروازه بانی با 17 کلین شیت!

"سنجر کوواتوف" دروازه بان سرسخت تیم نسف قارشی نیز یکی از نفراتی است که می تواند کار مهاجمان پرسپولیس را سخت کند. او در فصل گذشته در 20 بازی از 30 دیدار این تیم درون دروازه ایستاد که موفق شد در 17 دیدار دروازه تیمش را بسته نگه داشته و تعداد کلین شیت های جالبی را از خود برجای بگذارد. این دروازه بان 28 ساله در این مدت فقط 3 بار دروازه اش را باز شده دیده است و گلهای دیگر این تیم در طول فصل 2017 را دروازه بان دوم نسف قارشی "الدورنک سویونوف" خورده است.

*عملکرد ضعیف صخره در حذفی!

دروازه بان نسف قارشی که در لیگ همچون صخره ای روبروی مهاجمان حریف ایستادگی کرده  17 کلین شیت را در کارنامه دارد در جام حذفی عملکردی به مراتب ضعیف را برجای گذاشته است. او در 4 دیدار نسف در جام حذفی درون دروازه ایستاده و 5 گل خورده است. میانگین 1.25 گل خورده در هر بازی! با توجه به شباهت فضای مسابقات لیگ قهرمانان با جام حذفی، امید است "کوواتوف" روزهای خوبی در مسابقات حذفی نداشته باشد!

مسابقه برگشت استقلال - نسف که با نتیجه دو بر صفر به سود استقلال تمام شد

*تنها بازیکن باقیمانده از تراکتور و استقلال!

نسف قارشی که در کارنامه رویارویی هایش با تیم های ایرانی 4 بازی در لیگ قهرمانان آسیا مقابل تراکتورسازی و استقلال تهران داشته از سال 2012 (مصاف با استقلال) تاکنون فقط یک بازیکن از آن سال را در اختیار دارد. "مقصود کریموف" که حالا 32 ساله است و البته خیلی در ترکیب اصلی به زمین نمی رود. او در 30 هفته لیگ 2017 در 19 دیدار روی نیمکت بوده و بعید است روبروی پرسپولیس هم به میدان برود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نصیر IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
    0 0
    دقیقا همینطوره تیم بسیار سرعتی و خطرناکی هست اصولا فوتبال ازبکستان به شدت در حال رشده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس