کد خبر 830275
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
عراقچی

عراقچی گفت: فرزندان این ملت در عرصه دیپلماسی نیز با عزت و قوت و اقتدار در عرصه‌های مختلف سیاست خارجی، دیپلماسی و مذاکراتی حضور دارند و ذره‌ای از حقوق این کشور و مردم کوتاه نخواهند آمد.

به گزارش مشرق، معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: آنچه که ما به عنوان «مرگ بر آمریکا» در دنیا با افتخار فریاد می‌زنیم، مرگ بر سیاست‌های سلطه‌طلبانه و زورگویی‌ها و جنایت‌کاری‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی است و این را با قوت ادامه خواهیم داد:

 سیدعباس عراقچی پس از شرکت و همراهی با مردم در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن در جمع مردم این شهرستان با اشاره به اینکه رمز موفقیت جمهوری اسلامی ایران در اهداف، اصول و آرمان‌هایی است که مردم به خاطرش انقلاب کردند، اظهار کرد: استقلال‌خواهی، عزت‌طلبی، مبارزه با سلطه و سلطه‌پذیری، مقابله با ظلم و اشغال‌گری، مبارزه با وابستگی و تأمین منافع بیگانگان از اصول انقلاب اسلامی ایران بوده است.

وی افزود: ما خوشحال هستیم و افتخار می‌کنیم که تقریباً بعد از 40 سال، مردم ما کماکان بر سر این آرمان‌ها ایستاده‌اند و به دنبال تحقق آن هستند و از اصول خود کوتاه نمی‌آیند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با بیان اینکه شعار محوری «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی ایران» به معنای واقعی خودش محقق شد، گفت: شعار دیگر پیروزی ما که «مرگ بر آمریکا» در سال‌های اخیر بوده است همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

این مسؤول تأکید کرد: شعار «مرگ بر آمریکا» یک شعار راهبردی است و به معنی مرگ بر سیاست‌های استعماری، سلطه‌طلبانه، زورگویی‌ها و زیاده‌طلبی‌ها و گرنه ما خواهان مرگ هیچ مردم و هیچ ملتی نیستیم.

عراقچی تصریح کرد: آنچه که ما به عنوان «مرگ بر آمریکا» در دنیا با افتخار فریاد می‌زنیم، مرگ بر سیاست‌های سلطه‌طلبانه، زورگویی‌ها، جنایت‌کاری‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی است و این را با قوت ادامه خواهیم داد.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی به ما استقلال و عزت نفس و اعتماد بنفس داده است و به همین جهت است که فرزندان شما در عرصه‌های مختلف سیاسی، دفاعی، علمی، فرهنگی و... کشور را در مسیر استقلال و سربلندی هدایت می‌کنند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه امروز نیروهای مسلح ما در اوج قدرت خودشان قرار دارند، بیان کرد: امروز توانمندی‌های در حدی است که هیچ کشوری و حتی بزرگ‌ترین قدرت دنیا در فکر خودش نمی‌تواند بیاورد که کوچک‌ترین تعرضی به جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

این مسؤول اظهار کرد: امروز در منطقه ما، هیچ کشوری از امنیتی که جمهوری اسلامی ایران برخوردار است، برخوردار نیست و این به برکت تلاش‌های مجاهدان ما در عرصه‌های مختلف دفاعی و به ویژه مدافعان حرم هستند که با دشمنان این ملت در مرزها خود آنها می‌جنگند و اجازه نمی‌دهند کوچک‌ترین تعرضی به جمهوری اسلامی ایران صورت بگیرد.

عراقچی افزود: فرزندان این ملت در عرصه دیپلماسی نیز با عزت و قوت و اقتدار در عرصه‌های مختلف سیاست خارجی، دیپلماسی و مذاکراتی حضور دارند و ذره‌ای از حقوق این کشور و مردم کوتاه نخواهند آمد و گواهی می‌دهم آنچه که در مذاکرات هسته‌ای انجام شد زیر رهبریِ مقام معظم رهبری فقط برای حفظ استقلال و عزت این کشور بود و به‌حمدالله نیز محقق شده است.

وی در پایان گفت: فریادهایی که وزیر امور خارجه کشورمان بر سر وزیر امور خارجه آمریکا کشید هیچ‌گاه در طول تاریخ انجام نشده است به طوری که به خاطر دارم چندین بار محافظان «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا از شدت فریادهایی که «ظریف» بر سر وزیر امور خارجه آمریکا کشید درب اتاق را باز کردند و نگران شده بودند که نکند اتفاقی پیش بیاید و بنابراین با این عزت و قدرت، ما در مذاکرات حضور پیدا می‌کنیم و امیدوار هستیم که سربازان خوبی برای شما مردم عزیز و سربلند ایران باشیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مهماندار هواپیما GB ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
    4 0
    شما خودت تنهایی این حرف زدی چشم نخوری
  • امیر IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
    0 0
    شما اگه ذره ای کوتاه نمی یومدید که برجام رو امضا نمیکردید! شما اگه ذره ای در مقابل حقوق ایم ملت کوتاه نمی یومدید چرا گذاشتید تحریم تسلیحاتی باقی بمونه !؟ چرا بحث موشکی تو قطعنامه هم اومد؟؟ چرا جواب دندان شکن به فرانسه و امثال این ظالمین رو در خصوص مذاکره در خصوص ناموس کشور ندادید؟؟؟؟ خواهشا فارغ از جناح بندی سیاسی به عنوان یک ایرانی حافظ شرف و ناموش این مرز و بوم باشید. مرگ بر امریکا و بزک کنندگان شیطان بزرگ
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
    0 0
    ولی نمی دانم چرا وقتی به گذشته نگاه می کنم و رفتارها را می سنجم این سخنان را تردید آمیز تلقی می کنم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس