کد خبر 830081
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۰
مایک پنس

معاون رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که مقامات واشنگتن، سئول و توکیو در مورد منزوی سازی کره شمالی به بهانه تداوم برنامه تسلیحات هسته ای این کشور، به توافقی کامل دست یافته اند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، همزمان با تعمیق روند آشتی دیپلماتیک میان مقامات دو کره در جریان بازیهای المپیک زمستانی پیونگ چانگ، «مایک پنس» روز شنبه از توافق کامل آمریکا، کره جنوبی و ژاپن برای منزوی سازی پیونگ یانگ به بهانه تداوم برنامه تسلیحات هسته ای این کشور خبر داد.

پنس در جریان بازگشت خود به آمریکا پس از دیدار از کره جنوبی، خطاب به خبرنگاران گفت: «در مورد ضرورت ادامه دادن به روند منزوی سازی کره شمالی به لحاظ اقتصادی و دیپلماتیک تا زمان توقف برنامه هسته ای و موشک بالستیک پیونگ یانگ، میان [مقامات] آمریکا، جمهوری کره (جنوبی) و ژاپن هیچگونه اختلاف نظری وجود ندارد».

یک مقام بلندپایه دولت آمریکا که در هواپیمای حامل مایک پنس حضور داشت، به خبرنگاران گفت که کره جنوبی و ژاپن «به اتحادمان و لزوم تداوم و تشدید تحریمهای اقتصادی [علیه پیونگ یانگ] پایبند هستند».

برخی منابع آگاه می گویند که مایک پنس و «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی در حین تماشای رقابتهای اسکیت سرعتی در شامگاه شنبه، پیرامون تشدید تنشها با یکدیگر گفتگو کردند.

مایک پنس بدون ارائه توضیحات بیشتر تأکید کرد که مون جائه این جزئیات دیدار خود با مقامات کره شمالی را با وی در میان گذاشته است.

گفتنی است که دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با اتخاذ موضعی تند و سرسختانه در قبال برنامه هسته ای و موشکی کره شمالی، اعلام کرده است که تا توقف کامل این برنامه ها از سوی پیونگ یانگ، هیچ مجال و امکانی برای برگزاری مذاکرات وجود ندارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس