کد خبر 829207
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲
مایک پنس

معاون رئیس جمهور آمریکا در دیدار با نخست وزیر ژاپن، از تصمیم واشنگتن برای خلع سلاح هسته ای کره شمالی و همچنین اعمال تحریم های جدید علیه پیونگ یانگ خبر داد.

به گزارش مشرق، «مایک پنس» در کنفرانس خبری مشترک با «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن گفت آمریکا به زودی سرسختانه‌ترین و شدیدترین تحریم های اقتصادی را علیه کره شمالی اعلام می‌کند.

معاون دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری مشترک خود با شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن گفت: ما به شدت بخشیدن به کمپین حداکثر فشار ادامه خواهیم داد تا زمانی که کره شمالی اقدامات مشخصی برای تکمیل فرآیند خلع تسلیحات هسته‌ای انجام دهد. تا آن زمان، اعلام می‌کنم که آمریکا به زودی شدیدترین و تهاجمی‌ترین دور تحریم‌های اقتصادی علیه کره شمالی را اعمال خواهد کرد.

این مقام آمریکایی پیونگ یانگ را به عنوان سرکوبگرترین رژیم استبدادی در روی کره زمین خواند.

معاون رئیس جمهور آمریکا در ادامه اعلام کرد که واشنگتن به کره شمالی اجازه نخواهد داد که بازی‌های المپیک زمستانی اخیر را به سود خود مصادره کند.

پنس گفت: ما به کره شمالی اجاره نخواهیم داد که پشت بنر المپیک این واقعیت را پنهان کند که مردمش را به بردگی کشیده و منطقه بزرگتری را تهدید می‌کند.

شبکه سی بی اس نیوز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که آمریکا تصمیم گرفته به دلیل بازیهای المپیک زمستانی 2018 آزمایش موشک‌های بالستیک قاره پیمای خود از پایگاه هوایی واندنبرگ در کالیفرنیا را به تعویق بیندازد.

این تصمیم درحالی اتخاذ شده که هیچ نشانه‌ای مبنی بر آزمایش موشکی جدید کره شمالی در جریان رزمایش نظامی این کشور در یک روز پیش از مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی دیده نمی‌شود.

ماه گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و مون جائه این، همتای کره جنوبی وی بر برگزاری یک رزمایش نظامی مشترک در جریان بازیهای المپیک پیش رو به منظور اطمینان از امنیت آن موافقت کردند. با اینحال کره شمالی خواستار لغو این رزمایش شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس