راهپیمایی

مراجع تقلید، مسئولان و احزاب مختلف کشور با تاکید بر ضرورت حضور آگاهانه و پرشور مردم در راهپیمایی روز یکشنبه؛ 22 بهمن بیانیه های جداگانه صادر کردند.

به گزارش مشرق، در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی جمعی از مراجع تقلید، علما، مسئولین و احزاب مختلف کشور در پیامی جداگانه از مردم برای حضور پرشور و یکپارچه مردم در راهپیمایی 22 بهمن صادر کردند.

«امسال به دلیل یاوه گویی های برخی از دولتمردان امریکا و غیر امریکا، مردم احساس می کنند که دشمن در حال کمین گرفتن و درصدد دشمنی است و به همین علت، به حول قوه الهی، حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال از همیشه گرم تر و پرشورتر خواهد بود و همه خواهند آمد.»

این تحلیل بخشی از بیانات حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در صبح روز پنج‌شنبه، همزمان با سالروز بیعت تاریخی همافران نیروی هوایی در ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷ با امام (ره) است که جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و قررگاه پدافند هوایی ارتش با ایشان دیدار داشتند و رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار، ایام الله و مناسبت‌های مهم انقلاب اسلامی را مایه قوام و استحکام نظام دانستند و تأکید کردند: امسال به لطف الهی، ۲۲ بهمن از آن ۲۲ بهمن‌های تماشایی خواهد بود.

در همین راستا امسال نیز مانند سال‌های گذشته صدور بیانیه‌های جداگانه و سخنرانی‌هایی را از سوی روسای قوای سه‌گانه، روسا و نمایندگان مجالس خبرگان رهبری ، مجلس شورای اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت نظام، هیات دولت و هم‌چنین مراجع و علما، گروه‌ها، احزاب و نهادها، شخصیت‌های سیاسی و .... نیروهای نظامی و انتظامی و ... با تاکید بر ضرورت حضور آگاهانه و پرشور در راهپیمایی روز یکشنبه؛ 22 بهمن امسال شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید:

مسیرهای 10گانه راهپیمایی ۲۲ بهمن اعلام شد

بیانیه سپاه به مناسبت 22 بهمن ماه

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با گرامیداشت یوم‌الله 22 بهمن ماه و سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، صحنه امروز منطقه را عرصه نمایش ظلم‌ستیزی، توانایی و اراده نظام و ملت ایران برای صیانت از مقاومت اسلامی و اثبات خواستن و توانستن جمهوری اسلامی و ناتوانی و ناکامی آمریکا دانست.

در بخشی از این بیانیه آمده است: با گذشت 39 سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در 22 بهمن ماه 1357 برغم توطئه ها، فتنه آفرینی ها، بحران‌سازی ها، دسیسه ها، نیرنگ ها، ترفندها و عملیاتی ساختن طرح‌ها و پروژه‌های براندازی جبهه دشمن و پیش‌بینی‌های متوّهمان غربی و متحدان داخلی، جمهوری اسلامی و ملت عظیم الشأن با سربلندی در مصاف راهبردی و تاریخ‌ساز با نظام سلطه و استکبار، روند تکاملی و حرکت به سمت آرمان‌های بلند و تمدن ساز خود را پویاتر و پر فروغ تر از هر مقطع تاریخی تداوم بخشیده اند و به کوری چشمان از حدقه درآمده  دشمنان چهلمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی را درک خواهند کرد.

این بیانیه می‌افزاید: انقلاب اسلامی یک حقیقت زنده، مستحکم و الهام‌بخش است که نفوذ گفتمان حق‌طلبانه، سلطه ستیز، سلطه گریز، عدالت محور و آزادی بخش آن، بیداری و ایستادگی جامعه بشری برابر نظام استکبار و صهیونیسم بین‌الملل بویژه حکومت بدتر از داعش آمریکا را به ویژه در منطقه حساس و راهبردی غرب آسیا رقم زده است.

این بیانیه در ادامه با برشماری سیاهه ی توطئه ها و نقشه های رنگارنگ شیطان بزرگ و متحدان ایالات متحده آمریکا برای نابودی انقلاب اسلامی و فروپاشی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه ی  پس از پیروزی انقلاب تصریح کرده است:  خصومت ورزی و عدالت گستری نظام سلطه و استکبار و در رأس آن دولت ظالم، مستکبر و بی رحم  آمریکا و متحدان کاخ سفید طی چهار دهه ی اخیر نه تنها نقطه توقف و پایان نداشته است بلکه هر روز با اشکال و شیوه های پیچیده تر در مجموعه‌ای از نبردهای "سخت" ، "نیمه سخت" و "نرم" به صورت مستقیم و غیرمستقیم تداوم و گسترش پیدا کرده است.

مراجع عظام تقلید، شخصیت‌ها و علما در سخنرانی‌ها و بیانات خود، خواستار حضور پرشور و انقلابی مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن و حفظ آرمان انقلاب اسلامی شدند.

آیت‌الله مکارم شیرازی: مردم با حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن دشمن را مأیوس و ناامید کنند

آیت‌الله مکارم شیرازی در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به پیشِ‌رو بودن 22 بهمن‌ماه اظهار داشت: ان‌شاءالله همه در این راه‌پیمایی‌ها شرکت کرده و به دشمن ضربه می‌زنند و این راه‌پیمایی‌های عظیم نشانه علاقه مردم به انقلاب است که با حضور خود دشمن را مأیوس و ناامید کنند، و ما باید نشان دهیم که این امید به ناامیدی منتهی می‌شود.

وی با تأکید بر تفاوت انقلاب اسلامی با همه انقلاب‌های دنیا ابراز کرد: همه انقلاب‌های دنیا یا متکی به غرب و یا متکی به شرق بوده است، بدون این اتکا نمی‌توانستند کار خود را پیش ببرند اما انقلاب ایران بدون تکیه‌بر شرق و غرب پیشرفت کرد، هشت سال جنگ بر ما تحمیل کردند و دشمن در بهترین شرایط به‌سر می‌برد اما هشت سال جنگ را تحمل کردیم و دشمن نتوانست کاری انجام دهد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه یک عامل پیروزی انقلاب اسلامی وحدت بود، اما در عمل بسیاری خلاف وحدت گام برمی‌دارند و این مسئله بسیار اهمیت دارد، افزود: بر اساس آیات قرآن کریم هرکجا اختلاف بود معلوم می‌شود که عقل حاکم نیست، اختلاف مایه شکست است و انسان عاقل سراغ شکست نمی‌رود، قلب دشمنان با هم نیست اما خیال می‌کنی که با هم هستند.

آیت‌الله مکارم شیرازی دومین عامل پیروزی انقلاب را خلوص نیت اشخاص بیان و تصریح کرد: اگر مردم با وحدت و خلوص نیت دست‌به‌دست هم بدهند، ان‌شاءالله این انقلاب تا ظهور امام عصر(عج) باقی می‌ماند.

آیت‌الله جوادی آملی: مردم با حضور در راهپیمایی 22 بهمن عزت و شکوه اسلام و نظام اسلامی را بخواهند

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید از همه مردم ایران برای حضور باشکوه در راهپیمایی حماسی 22 بهمن دعوت کرد و گفت: ضمن احترام به همه اصناف و قشرهای جامعه، همه مردم باوجود برخی ایرادات و مشکلات که در کشور وجود دارد، در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنند.

مرجع تقلید شیعیان در ابتدای درس اخلاق خود بیان کرد: مردم با حضور در راهپیمایی، عزت و شکوه اسلام و نظام اسلامی را بخواهند، دفاع ما از اصل انقلاب و نظام باشد، درصحنه به‌خوبی حضور داشته باشیم و به‌خصوص زنان با حضور خود عفاف و حجاب را بیش‌ازپیش شکوفا کنند.

وی با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن، از همه قشرها به‌ویژه بانوان برای حضور پررنگ در این راهپیمایی دعوت کرد و گفت: زنان در مقابل این رفتار برخی از دختران ناآگاه که روسری خود را برداشتند باید همپای مردان در راهپیمایی 22 بهمن حضور پیدا کنند و اعلام کنند که شعار ما این آیه قرآن است که می‌فرماید «وَلْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَی جُیُوبِهِنَّ».

بیشتر بخوانید:

در روز 22 بهمن وضعیت آب و هوا چگونه است؟

آیت‌الله نوری همدانی: حفظ انقلاب از اوجب واجبات است

آیت‌الله حسین نوری همدانی در جلسه درس خارج فقه خود با بیان اینکه این انقلاب که به‌وجود آمده مسئولیت بزرگی بر گردن مسئولان می‌گذارد، اظهار داشت: مردم پای انقلاب جان داده‌اند و مسئولان باید احساس مسئولیت کرده و بیکاری و فقر را از بین ببرند.

وی با بیان اینکه حفظ انقلاب از اوجب واجبات است، افزود: هرکسی در حد توانش باید انقلاب را حفظ کند، اغتشاشات اخیری که به‌وجود آمد اقدام اندکی بود که صورت گرفت، اما مردم خواب را از مستکبران ربوده‌اند، مردم 40 سال است با عزت و افتخار در برابر کارشکنی‌های غرب ایستاده‌اند، اما باید بدانیم که خواب غربی‌ها خرگوشی است.

آیت‌الله علوی گرگانی: مردم یک‌بار دیگر در 22 بهمن امسال وفاداری خود را به انقلاب اسلامی نشان خواهند داد

آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی از دیگر مراجع تقلید نیز با دعوت از همگان به حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن گفت: حضور مردم در همه برهه‌های حساس، برای دفاع از اسلام و انقلاب فوق انتظار ما بوده است.

وی با ابراز اینکه مردم ایران صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند، گفت: ما باید قدردان این ملت شریف و وظیفه‌شناس باشیم، چراکه همیشه در هر شرایطی برای دفاع از اسلام و انقلاب بیش از انتظار ما در صحنه حضور داشته‌اند.

آیت‌الله علوی گرگانی حضور پرشور مردم در گردهمایی‌های سیاسی ازجمله انتخابات و راهپیمایی‌ها را نشان از دلسوزی ملت نسبت به انقلاب و خون شهدا دانست و افزود: مردم ما یک‌بار دیگر در 22 بهمن امسال وفاداری خود را به انقلاب اسلامی نشان خواهند داد.

آیت‌الله حسینی بوشهری: حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن دشمنان را خجالت‌زده می‌کند

آیت‌الله حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی یکی از نعمت‌های الهی است، تصریح کرد: خداوند در سوره مائده تعبیر جالبی دارد که تعبیر آن می‌تواند انقلاب اسلامی کشورمان باشد، مؤمنان روزهایی را به‌یادآورید که خداوند به شما تفضل کرد و مجموعه‌ای به‌نام حکومت طاغوت با بیگانگان برای نابودی شما دست‌به‌دست می‌دادند اما به‌کمک شما آمدیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ملت ایران با وحدت خود توانست رژیم شاهنشاهی را که نوکر آمریکا بود و ایمان مردم را به‌سخره گرفته بود و فرهنگ غرب را در کشور جاری و روحانیت آزادی‌خواه و حوزه‌های علمیه و دانشگاه را به‌مسلخ برده بود نابود کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: دشمنان کشورمان کوتاهی نکردند و آنچه برای مقابله با ملت ایران نیاز بود انجام داده و انجام می‌دهند اما به‌لطف الهی تاکنون به اهداف خود دست پیدا نکردند، امید در جامعه ما همچنان وجود دارد و ملت ایران ذره‌ای از آرمان‌های خود عقب‌نشینی نمی‌کند.

استاد حوزه علمیه با یادآوری آثار و برکات انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: پیشرفت در عرصه‌های مختلف و دانش‌های مهم نظیر لیزر و نانو و صنعت دفاعی و هسته‌ای دنیا را دچار بهت کرده است که این پیشرفت‌ها همه در شرایط سخت توسط فرزندان برومند ملت انجام شده است.

وی افزود: آمریکا اعلام می‌کند که قدس پایتخت رژیم صهیونیستی است اما کشورها به این موضوع توجهی نمی‌کنند که این نشان از عزت و سربلندی ایران و انزوای آمریکا است.

امام‌جمعه قم با توجه به اهمیت حضور ملت ایران در مراسم راهپیمایی 22 بهمن بیان کرد: روز 22 بهمن ملت ایران به‌گونه‌ای در راهپیمایی حضور پیدا می‌کنند که ابرقدرت‌ها احساس خجالت می‌کنند.

آیت الله سبحانی: آرزوی دیرینه شیعیان در 22 بهمن برآورده شد

آیت الله جعفر سبحانی هم در درس خارج فقه امروز خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد از عموم مردم برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کرد و گفت: در 22 بهمن 57 خداوند متعال همه نعمت بزرگی را به مومنان و شیعیان داد و آرزوی دیرینه شیعیان و علما در این روز برآورده شد.


وی تاکید کرد: در چنین شرایطی مسؤولان نسبت به مردم وظیفه بسیار سنگینی دارند و همه باید همت داشته باشند که صرف نظر از خواسته‌های شخصی منافع انقلاب و مردم را در نظر بگیرند.

روحانی: حمایت قاطع خود را از فرهنگ ملی و دینی و اهداف بلند انقلابی و ملی شان نشان دهید

حجت الاسلام و المسلمین  حسن روحانی رییس‌جمهور درباره راهپیمایی 22 بهمن امسال گفته است: وی با تاکید بر اینکه راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال از ویژگی های خاصی برخوردار است و به همین دلیل باید حضور مردم در آن شکوهمند تر از سالهای گذشته باشد ،گفت : دشمن در ماه های گذشته با محاسبات غلط و تفکراتی که داشت توطئه هایی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت بزرگ ایران طراحی کرده بود البته هر آنچه قدرت‌های استکباری تاکنون علیه ملت ایران طراحی کرده اند همواره با شکست مواجه بوده است و مردم با حضور هوشمندانه پاسخ قاطع و محکمی به آنان داده‌اند و امسال نیز بواسطه اقداماتی که داشته اند بایستی مصمم تر از سالهای گذشته، حمایت قاطع خود را از فرهنگ ملی و دینی و اهداف بلند انقلابی و ملی شان نشان دهند.

آیت الله آملی لاریجانی: وحدت، انسجام و بصیرت ایرانیان در راهپیمایی 22 بهمن متبلور می‌شود

هم‌چنین آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه ۲۲ بهمن را نماد استقلال طلبی، عزت خواهی، ایستادگی و قیام ملت ایران دانست و با دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی این روز گفت: ملت ایران مردمی منسجم، یکپارچه و دارای وحدت هستند و بزرگترین سرمایه کشور همین وحدت، انسجام و بصیرت است که در این راهپیمایی ها تبلور پیدا می کند. مردم در روز ۲۲ بهمن ماه برای اقامه عدل و ارزش های الهی، دفع ظلم و اثبات استقلال خود و از همه مهمتر با یک خودباوری تبلور یافته به رهبری امام راحل(قدس الله نفسه الزکیه)، علیه طاغوت قیام کردند.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه بزرگترین سرمایه کشور وحدت، انسجام و بصیرتی است که در این راهپیمایی ها تبلور پیدا می کند، افزود: در طول سالیان متمادی بعد از انقلاب، ملت بزرگ ایران، هر ساله در روز ۲۲ بهمن همین معنا را به ظهور می رسانند و با حضور گسترده و با نشاط خود در این راهپیمایی نشان می دهند مردمی منسجم، یکپارچه و دارای وحدت هستند که با قوت و قدرت در مقابل زورگویان و سلطه طلبان می ایستند.

آیت الله هاشمی شاهرودی: مردم پاسخ محکمی هم به یاوه گویی‌های ترامپ و امثال ترامپ خواهند داد

آیت‌الله هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در گفت‌وگویی خاطرنشان کرد: بحمدلله مردم ما بصیر و آگاه هستند و می‌دانند که این انقلاب هویت آن‌ها است و انقلاب افتخار آن‌ها و منشأ اقتدار آن‌ها و اقتدار اسلام در منطقه هست و بیداری اسلامی در منطقه شده و هست و خواهد شد. ان‌شاء‌الله امسال بیش از سال‌های گذشته در سی‌ونهمین سالگرد انقلاب اسلام، مردم در صحنه حضور پیدا می‌کنند و مجدداً اقتدار خودشان و پیروی از رهبری را نشان می‌دهند و اعتقاد و ایمان‌شان را به نظام، اسلام و آرمان‌های انقلابی و اسلامی بیش از پیش به دنیا ثابت می‌کنند و پاسخ محکمی هم به یاوه گویی‌های ترامپ و امثال ترامپ خواهند داد.

سرلشکر جعفری: مردم مسوولان خود را برای خدمت دلگرم کنند

هم‌چنین سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به این‌که کشور در آستانه چهلمین سالگرد پیروز انقلاب اسلامی است، از عموم مردم دعوت کرد همچون گذشته با شکوه گسترده‌تر در راهپیمایی 22 بهمن ماه شرکت کنند و مایه دلگرمی مسئولان خود برای خدمت بیشتر باشند.

حجت الاسلام صدیقی: با وضو به راهپیمایی بیایید

حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه این هفته تهران نیز در بخشی از سخنانش گفت: ‌اطمینان دارم امسال همانطور که رهبری فرمودند به کوری چشم همه دشمنان 22 بهمن حماسه دیگری خواهد بود و چه خوب است که مردم با وضو و به عنوان عبادت به شکر 40 ساله شدن انقلاب در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنند.

اسدالله بادامچیان نایب رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی هم در بخشی از سخنانش پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: اگر ملت ببیند رجایی است با رجایی همراهی می‌کند و اگر حادثه‌ای پیش بیاید برای او در سر و سینه می‌زند. ما رجایی این‌گونه زیاد داریم، همه به دنبال او باشید، از خدا استمداد بطلبید که ما را یاری کند تا در 22 بهمن امسال با نشاط دنیا را در مقابل شگفتی حضور خود شگفت‌زده کنیم.

سرلشکر موسوی: مشت های محکم خود بر دهان ترامپ بکوبید

هم‌چنین امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش با دعوت از همه قشرهای مردم برای حضور پرشکوه در راهپیمایی 22 بهمن امسال، گفت: یوم الله 22 بهمن یک خندق دیگر است. روز تو دهنی زدن به آمریکا، آل سعود و رژیم نحس صهیونیستی است. روز مصاف دوباره حق و باطل و اسلام و کفر است. در روز 22 بهمن امسال دوباره با نام امیرالمومنین علی ابن ابیطالب (ع) ضربت ذوالفقار را بر پیکر نحس دشمنان فرود بیاورید که افضل بوده و هست از عبادت ثقلین. خواهران و براداران عزیز، روز22 بهمن همه به خیابان ها بیایید و با مشت های محکم خود بر دهان ترامپ بکوبید تا دشمن بداند اینجا ایران، خاستگاه انقلاب شکوهمند اسلامی است و بدانند ملت ولایتمدار ایران اسلامی ملتی هستند که سرانجام آمریکای جهانخوار را در اریکه قدرتش سرکوب خواهند کرد و این ملت به حول و قوه الهی جشن پایان عمر رژیم نحس رژیم صهیونیستی را بزودی به چشم خواهند دید.

دعوت مجلس خبرگان از مردم برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن

مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه‌ای ضمن تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر، از آحاد ملت شریف و بزرگوار ایران اسلامی برای شرکت باشکوه در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن دعوت به عمل آورد.

در بیانیه مجلس خبرگان رهبری آمده است: ملت انقلابی ایران در حالی گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی خود را جشن می‌گیرد که انقلابشان از متن توده‌های محروم نشأت گرفته و با رشادت و شهادت‌طلبی و پیروی از سلاله حسین (ع) بسیاری از معادلات جهان مدرن را دستخوش تغییرات بنیادین کرد و فروغ امید و گرمی حیات به کالبد سرد و افسرده مسلمانان و مستضعفان دمید و اندیشه و راه بنیانگذارش در سراسر جهان، مظهر آزادی، استقلال همراه با عدالتخواهی و تفکر مردم سالاری دینی، گردید.

در این بیانیه تصریح شده است: امروز با وجود خصومت‌ها و کینه‌ورزی‌های شیطان بزرگ و اذنابش، ملت رشید ایران، به برکت نظام جمهوری اسلامی و زعامت ولی فقیه از بلوغ سیاسی برخوردار شده است به نحوی که توطئه و مکر دشمنان را به خوبی تشخیص داده و با بصیرت خود اجازه تحقق خواست آنان در سرزمین اسلامی‌مان را نخواهند داد. مردم ما بر این نکته واقفند که همچنان مقاومت، هوشیاری، همبستگی و اتکال به خداوند، سرمایه بزرگی است که برای دستیابی به آینده‌ای روشن بدان نیازمندیم.

در این بیانیه آمده است: مجلس خبرگان رهبری، ضمن عرض تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر به ملت شریف، از آحاد مردم بزرگوار ایران برای شرکت باشکوه در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن، دعوت به عمل می آورد تا همانند گذشته حضوری پرشور و وحدت‌آفرین داشته، پیمان خویش را با امام راحل(ره)، شهیدان فجرآفرین و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) تجدید کنند و با فریاد رسای خود مشت محکمی  بر دهان دشمنان انقلاب اسلامی به خصوص آمریکای جنایتکار بکوبند.

نوبخت: ملت ایران دشمنان را ناامید کنند

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت نیز در این زمینه ضمن دعوت از همه آحاد جامعه برای شرکت در این راهپیمایی، اظهار کرد: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان دهنده وحدت ملی ما است. با توجه به آنچه که در منطقه اتفاق افتاد امروز ما به این حضور نیاز بیشتری داریم. حضور در این مراسم در واقع ریشه‌کن کردن محور تروریسم در قالب داعش و انسجام ملی ما را بیش از پیش به نمایش می‌گذارد. ملت ایران خود می‌دانند که در چنین روزی چگونه وحدت خود را به نمایش بگذارند و به نوعی به اندیشه کسانی که به اعتراضات مردم دل می‌بازند و می‌خواهند از این طریق برای خصومت‌هایشان راهی پیدا کنند، خط می‌زنند. حضور ملت ایران می‌تواند آنان را ناامید کند.

بیانیه جبهه مردمی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در بیانیه خود آورده است: انقلاب اسلامی درخت پرباری است که ریشه در اعتقاد راسخ و خون پاک فرزندان رشید این آب و خاک باصلابت دارد و قدردانی این نعمت و محافظت از این شجره طیبه، مسئولیتی است که بر عهده همه ما است.

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای از آحاد مردم شریف ایران اسلامی برای حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه دعوت کرد.

در ابتدای این بیانیه آمده است: انقلاب اسلامی ایران درخت پربار و مبارکی است که ریشه در اعتقاد راسخ و خون پاک فرزندان رشید و غیور این آب و خاک باصلابت دارد و قدردانی این نعمت و محافظت از این شجره طیبه، وظیفه‌ و مسئولیتی است که بر عهده همه ما قرار دارد.

این بیانیه تاکید کرده است: مردم شریف ایران اسلامی، مردمی آزاده‌ و ظلم‌ستیزند و این صفات شریف، پایه اصلی تحقق انقلاب اسلامی ایران است.

بیشتر بخوانید:

بیانیه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به مناسبت 22 بهمن

اطلاعیه وزارت دفاع درباره راهپیمایی 22 بهمن

جبهه مردمی در بیانیه خود تصریح کرده است: انقلاب بزرگی که بی‌تردید، وجه تمایز آن نسبت به سایر انقلاب‌های جهان که در واقع رمز ماندگاری آن نیز هست، وحدت کلمه و حضور گستردة مردم همة اقشار جامعه، در کنار یکدیگر بود و تحت رهبری معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی رحمت‌الله علیه با قوام و استحکام شکل گرفت و همین وحدت بود که سایه شوم تسلط مستکبران و ظلم طاغوتیان را از سر سرافراز مردم انقلابی ایران اسلامی کوتاه کرد.

در بیانیه مذکور تاکید شده است:‌ مردمان بابصیرت و خداجوی ایران که خسته از مظالم طاغوتیانِ خودکامه که خود حکومتی برخاسته از کودتا و دست‌نشاندة دشمنان قسم‌خوردة این آب‌وخاک عزیز بودند، برای حفظ دین و ارزش‌های والای انسانی قیام کردند و باشکوه‌ترین و مردمی‌ترین انقلاب تاریخ را رقم زدند و دشمن ناباور پس از گذشت 39 سال از این قیام باشکوه مردمی، همچنان دست حسرت‌گزان، حیران و سردرگم است که چگونه با این خیزش مردمی استکبارستیز مقابله کند و با این هدف از تحمیل هیچ ظلمی علیه مردم غیور ایران حیا و به هیچ عهدی به نفع ایشان وفا نکرد؛ اما مردم شریف ایران اسلامی که ‌مظلوم‌ترین، صبورترین و بصیرترین مردم دوران هستند. در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی، همواره در کنار انقلاب عزیزشان جانانه ایستادند و با توکل بر خدا و ایثار و فداکاری، انواع خدعه‌ها، نیرنگ‌ها و هجوم نابرابر و هزار رنگِ لشگر ظلم و ستم معاندان و مستکبران تادندان‌مسلح را تاب آوردند و قدمی از پاسداشت ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی عقب‌نشینی نکردند.

حضور ملت در راهپیمایی 22 بهمن بیعت مجدد با ولایت فقیه و پاسداشت دستاوردهای نظام است

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه ای به مناسبت یوم الله 22 بهمن اعلام کرد: حضور پر شور و شعور ملت بزرگ ایران در راهپیمایی 22 بهمن بیعتی مجدد با ولایت فقیه و پاسداشت دستاوردهای نظام اسلامی و ارزش‌های الهی و در حقیقت عرصه نمایش و مانور قدرت اسلام و انقلاب اسلامی است.

در اطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده است: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از الطاف و نصرت‌های الهی بود که خداوند نصیب ملت ایران کرد «ذلِکَ فَضلُ اللَّهِ یُؤتیهِ مَن یَشاءُ». این انقلاب بزرگ امروز در حالی وارد چهل سالگی خود می‌شود که مسیری پر عزت و سرشار از اقتدار را پیموده است. سربلندی امروز ما نتیجه و پاداش عهد و پیمانی است که با خدا و رسول خدا برای نصرت دین الهی بسته بودیم و پیروزی انقلاب اسلامی اجر عظیم الهی به وفاداری ملت مسلمان ایران است.

در این اطلاعیه تصریح شده است: علی‌رغم تمام دشمنی‌ها، کلمه‌ی طیّبه نظام جمهوری اسلامی هر روز ریشه‌دارتر و ثمربخش‌تر می‌شود، اما توطئه دشمنان متوقف نشده و همچنان ادامه دارد. کمترین سستی و اهمالی می‌تواند دشمن غدّار را به طمع اندازد تا با حیله و ترفندی جدید و نقابی دیگر پایه‌های قدرت نظام را نشانه بگیرد. لذا لازم است با حفظ انگیزه‌های دینی و توجه به جوانان پُرانگیزه و مؤمن، به تقویت اقتدار درونی کشور بپردازیم و تا زمانی که ساخت درونی این نظام برپایه دین، مردم و ارزشهای الهی است، هیچ قدرتی توان ضربه زدن به این بنای پولادین را نخواهد داشت.اجرای احکام دین، عدالت خواهی و مبارزه با فقر و فساد و تبعیض از اهداف و شعارهای ارزشمند انقلاب اسلامی بودند که برای حفظ انقلاب باید این شعارها را حفظ کرد و نگذاشت هیچ‌گونه انحرافی از صراط مستقیم انقلاب اسلامی صورت بگیرد.

در این اطلاعیه آمده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و مقام و منزلت بنیانگذار عظیم الشان انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(رحمة الله علیه) و شهدای گرانقدر نهضت اسلامی اعلام می‌دارد: مدیریت الهی و سکان‌داری امام راحل(ره) و پس از ایشان حضرت‌آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای‌«مدظله العالی» در ظلّ توجهات حضرت ولیعصر(عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) قدرت حقیقی اسلام ناب را به صحنه آورده است. این نیروی قدرتمند همچنان برای مبارزه‌ای بی‌امان با استکبار جهانی در میدان حضور دارد و تا پایان ظلم و ستم به این مبارزه ادامه خواهد داد. عمر با عزت انقلاب اسلامی نشان می‌دهد ولایت فقیه چه نقش عظیمی در پیشبرد اهداف نظام اسلامی داشته است و رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای‌«مدظله العالی» در مدیریت بحران‌ها و چالش‌های پیش روی جمهوری اسلامی، اکنون ایران را به یک قطب قدرتمند و تاثیرگذار در تحولات جهانی تبدیل کرده است. شکست فتنه داعش در سوریه و عراق، نشر و گسترش گفتمان انقلاب اسلامی در بین مسلمانان و کشورهای اسلامی، ودر داخل راهبردهای کلان و عمیق معظم‌له در پیشبرد اقتدار درونی‌، تقویت باور دینی‌، بصیرت انقلابی، عدالت‌، اقتصاد و معیشت مردم و در عرصه‌ی پیشرفت‌های علمی، فناوری، نظامی، دفاعی همه از ثمرات ولایت فقیه و نظام اسلامی است.

در بخش دیگری از این اطلاعیه تصریح شده است: حضور پر شور و شعور ملت بزرگ ایران در راهپیمایی 22 بهمن بیعتی مجدد با ولایت فقیه و پاسداشت دستاوردهای نظام اسلامی و ارزش‌های الهی و در حقیقت عرصه نمایش و مانور قدرت اسلام و انقلاب اسلامی است. راهپیمایی 22 بهمن نشان خواهد داد، ملت ما آگاهانه چون همیشه همراه و پشتیبان نظام اسلامی و خاموش کننده آتش فتنه‌ها و آشوب‌ها در کشور است، لذا شایسته است مسئولان و مدیران نظام اسلامی قدرت و عظمت پایه‌های مردمی نظام اسلامی را درک کنند و عمیقاً و مجدّانه در مسیر خدمت به این مردم انقلابی گام بردارند و این ملت فداکار را در مسیر عزت و اقتدار همراهی کنند.

حضور آحاد ملت در راهپیمایی 22 بهمن محاسبات خصمانه سران ظلم را بر هم می‌زند

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سران ظالم، سیاستمداران و تحلیل‌گران بین‌الملل، چشم به حضور آحاد ملت بزرگ ایران در راهپیمایی و گرامیداشت روز بیست و دوم بهمن ماه دوخته‌اند که بدون شک حضور گسترده در این همایش ملی، محاسبات خصمانه آنان را برهم خواهد زد.

در اطلاعیه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده است: ایام الله دهه مبارک فجر یادآور قیام و انقلابی بزرگ در تاریخ ایران است که مردمانی مؤمن و فداکار با اتکا به عنایات خداوند منان، رهبری حکیمانه بنیانگذار جمهوری اسلامی، امام خمینی(قدس‌الله نفسه الزکیه)، ایثار و از خود گذشتگی بی‌مانند ملت شریف ایران و نثار خون هزاران شهید، تحولی شگرف در تاریخ ایران اسلامی، رقم زدند. انقلابی که از آغاز نهضت تا پیروزی با اهداف و آرمان‌های مقدس الهی و اسلامی همراه بوده که فطرت‌های پاک و قلوب مؤمنین و آزادگان جهان را جذب و هم‌چنان با صلابت راه کمال خود را تا فتح قله‌های افتخار و پیروزی با قدرت ادامه می‌دهد.

در این اطلاعیه تصریح شده است: گفتمان انقلاب اسلامی که برآمده از شرع و عقل است نگاه جهانیان را به این معجزه قرن هر روزه افزون‌تر می‌کند که در این میان آنچه بیش از همه مورد اعجاب و تحسین قرار می‌گیرد، پایداری و اصرار ملت عزیز ایران بر ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب است که همواره در مقابل مستبدین و مستکبرین و نقشه‌ها و فتنه‌های آنان با بصیرت و هوشمندی، ایستادگی کرده و هرگز پا از میدان مبارزه با ستمکاران و زورگویان عقب نگذاشته و تحریم‌ها، تهدیدها و ترورها هرگز خللی در عزم راسخ آنان، ایجاد نکرده و این همه نتیجه تصمیمی است که ملت غیور و بزرگ ایران بر اساس بینشی عمیق گرفته است.

در این اطلاعیه خاطرنشان شده است: پرواضح است که دشمنان ایران اسلامی هر روزه با حیله‌ای جدید درصدد آسیب رساندن به ارزش‌های انقلاب اسلامی، هستند که هربار با پاسخ محکم ملت عزیزمان روبرو گشته‌اند و اکنون که پیروزی انقلاب اسلامی ایران در آستانه چهل سالگی قرارگرفته، عظمت و شکوه ایران بیش از گذشته دوستان را امیدوار و دشمنان را مات و مبهوت ساخته است.

در این اطلاعیه افزوده شده است: به‌راستی چرا انقلاب اسلامی بدون تکیه بر کشور و یا ابرقدرتی و با وجود سخت‌ترین دشمنی‌ها این راه پر افتخار را چهل سال است که ادامه می‌دهد و خود تبدیل به قدرتی بزرگ و تأثیرگذار گشته و شرارت‌ها و مرارت‌ها در این مسیر سعادت‌بخش خللی در اهداف مقدس انقلاب شکوهمند اسلامی ایجاد نکرده است؟ وچرا دشمنان مأیوس‌تر از گذشته به نقش تأثیرگزار ایران در منطقه و بین‌الملل اعتراف می‌کنند؟ و چرا مظلومان جهان با نگاهی امیدوارانه، سیاست‌های ایران را دنبال می‌کنند؟ و چرا نقش قدرتمند ایران موجب شده که آمریکا و دیگر چپاول‌گران منابع و منافع کشورهای اسلامی و کشورهای سست اراده منطقه، با صرف هزینه‌های فراوان، در سردرگمی وجنون قرار گرفته‌اند؟ و چرا پس از چهل سال نسل جوان و مؤمن ایرانی با انگیزه‌ و شجاعتی بیشتر، اهداف انقلاب اسلامی را دنبال و حماسه‌سازان میدان‌های جهاد و پیشرفت در عرصه‌های مختلف قرار گرفته‌اند؟ و ده‌ها سؤال دیگر که همه برآمده از معجزه انقلاب اسلامی است.

در این اطلاعیه آمده است: آری! ملت شریف و بزرگ ایران با تبعیت از اصل اصیل ولایت فقیه و رهبری رهبر فرزانه و شجاع انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای قدر انقلاب خود را به خوبی می‌داند و در مقابل دشمنان خود را نیز شناخته و اعتماد بر آنها را هرگز نپذیرفته و راه پیشرفت را در وحدت و استقلال در سایه ایمان به خدا و باورهای انقلابی، می‌داند و رسیدن به افتخارات را با اتکا بر استعدادها و تلاش خود از جمله تولید علم و فناوری‌های پیشرفته، اقتصاد مقاومتی،‌ تجهیزات دفاعی و... تا آخر پیشه کار خود، می‌داند.

در این اطلاعیه تصریح شده است: ملت شریف و عزیز ایران! دشمنان قسم خورده ایران اسلامی پس از تجربه شکست‌های پی در پی در میدان‌های سخت مبارزه، امروزه با روی آوردن به فضای مخرب مجازی، جنگ نرم و ایجاد شبهات در اعتقادات و باورهای انقلابی و تغییر سبک زندگی اسلامی - ایرانی، در صدد پیاده کردن نیت‌های شوم خود هستند که هشدارهای مراجع عظام تقلید به‌ویژه مقام معظم رهبری در خطرات و آسیب‌های فضای مجازی، بر همین اساس است. از این‌رو بدخواهان و مستکبرین بدانند که این حربه آنان به‌واسطه هوشیاری ملت مؤمن ایران کارساز نخواهد بود و خواب آشفته آنان هرگز تعبیر نخواهد شد.

در این اطلاعیه خاطرنشان شده است: مردم غیور ایران! اکنون که ایام فاطمیه(سلام الله علیها) مصادف است با چهلمین سالروز پیروز انقلاب اسلامی، جهانیان مخصوصاً سران ظالم، سیاستمداران و تحلیل‌گران بین‌الملل، چشم به حضور آحاد ملت بزرگ ایران در راهپیمایی و گرامیداشت روز بیست و دوم بهمن ماه دوخته‌اند که بدون شک حضور گسترده در این همایش ملی، محاسبات خصمانه آنان را برهم خواهد زد و بار دیگر فریاد پیروزی ملت بصیر ایران اسلامی، امید معاندین و منافقین را به یأس تبدیل خواهد کرد.

در پایان این اطلاعیه آمده است: مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قــم ضمن گرامی‌داشت ایام الله دهه فجر به تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید(دامت برکاتهم)  وبا درک حساسیت‌های راهپیمایی بیست و دوم بهمن امسال همچون گذشته همراه با مردم موقعیت شناس کشور عزیزمان، در راهپیمایی شکوهمند روز پیروزی انقلاب اسلامی شرکت وهم‌نوا با آنان، فریاد عزت و عظمت اسلامی و انقلابی خود را به گوش جهانیان خواهد رساند.

حفظ و تقویت روحیه انقلابی نسخه کارآمد در استمرار خط نورانی انقلاب

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با صدور بیانیه‌ای ضمن دعوت از آحاد ملت شریف ایران برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن تاکید کرد: در برهه کنونی «حفظ و تقویت روحیه انقلابی» نسخه کارآمد ملت ایران در استمرار خط نورانی انقلاب اسلامی و پیگیری آرمان‌ها و اهداف بلند آن است.

در بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آمده است: فجر انقلاب اسلامی در یوم الله 22 بهمن ماه طلوع کرد و نقطه عطف تاریخ جهان معاصر شد، در آن ایام نورانی، ملت بلند آوازه و سربلند ایران اسلامی به رهبری امام و مقتدای خود حضرت امام خمینی عمیق ترین تحولات حماسه آفرین را بر محور ایمان به خدای یگانه رقم زد و با ایستادگی بر سر آرمان‌ها و ارزش‌های اسلام ناب، دست بیگانگان و مستکبران را از تعرض به کشور ولایتمدار خویش کوتاه کرد.

در این بیانیه بیان شده است: و اینک 39 سال پس از پیروزی این انقلاب الهی ، "گفتمان منحصر به‌فرد انقلاب اسلامی"، جهانی شده است و نظام و ملت ایران تحت هدایت‌های مدبرانه رهبری معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای با عبور از گردنه‌های صعب و دشوار سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مقابله با بحران‌ها و فتنه‌های "نظام سلطه و صهیونیسم" مهم‌ترین چالش قدرت‌های استکباری در هزاره سوم لقب گرفته است.

در این بیانیه افزوده شده است: این پدیده مبارک که الهام بخش حرکت‌ها و نهضت‌های فکری جهان تشنه عدالت و مهرورزی در زمان حاضربه شمار می‌رود با حضور هوشمندانه ی مردم هوشیار ایران اسلامی در صحنه‌های دفاع از اسلام و انقلاب و پیروی از رهنمودهای داهیانه رهبر فرزانه انقلاب، رقم خورد و صف آرایی دشمنان قسم خورده نظام اسلامی را در عرصه دشوار جنگ نرم و حمایت آنان از گروه‌های تندرو تروریستی و کشتار مسلمانان و ده‌ها برنامه حقیرانه و سخیف دیگر برهم زد و معادلات نامتعادل جهان استکبار را تغییر داد.

در بیانیه خاطرنشان شده است: در برهه کنونی "حفظ و تقویت روحیه انقلابی " نسخه کارآمد ملت ایران در استمرارخط نورانی انقلاب اسلامی و پیگیری آرمان‌ها و اهداف بلند آن است. انقلاب اسلامی و گفتمان آن در طول تاریخ درخشان خود نشان داد، ظرفیت و استعداد پاسخ به چالش‌ها و معضلات تاریخ معاصر را به ویژه رفتارهای خصومت‌آمیز دولت‌های استکباری، در راس آنان آمریکای جنایت پیشه را دارا بوده و مردم مسلمان ما با الهام از آموزه‌های اسلام ناب و پیروی از آرمان‌های بلند انقلاب و با حفظ وحدت کلمه توطئه‌های دشمن پلید را در همه زمینه‌ها خنثی کرده‌اند و راه روشن خود را که گلگون از خون شهیدان است به درستی می پیمایند.

در این بیانیه تصریح شده است: با تکریم و تعظیم به مقام شامخ شهدای همیشه جاوید انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم وبا تبریک سی و نهمین فجر انقلاب به ملت شریف و بصیر ایران، بر ضرورت بازخوانی چرایی شکل گیری انقلاب اسلامی و تبیین دستاوردها و پیشرفت‌های کلان کشور تاکید کرده و از آحاد مردم فهیم و شریف ایران اسلامی برای شرکت در راهپیمایی غرورآفرین 22 بهمن ماه، دعوت می‌کند.

در پایان این بیانیه آمده است: حوزویان ارجمند و روحانیون مکرم نیزهمگام با مردم آزاده ایران در این رهاورد بزرگ انقلاب شرکت کرده با آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) و خلف صالح او، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای تجدید عهد و پیمان خواهد کرد.

حزب موتلفه اسلامی: رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری تمام توطئه‌های دشمن را خنثی کردند

قدرت‌های بزرگ از همان روزهای انقلاب آرزوی نابودی و فروپاشی انقلاب را در سر می‌پروراندند و با تحمیل جنگ سخت و نرم و تحریم‌ها و تهدیدها می‌خواستند انقلاب اسلامی ایران را به شکست برسانند اما مردم جهان در نهایت ناباوری مشاهده کردند انقلاب اسلامی ایران باقی ماند و هر روز پرقدرت‌تر و با صلابت‌تر در عرصه‌های منطقه و جهان به حیات افتخارآمیز خود ادامه داد.

رهبری بی بدیل امام خمینی(ره) و سپس مقام معظم رهبری طی 4 دهه گذشته هوشمندانه، تمام توطئه‌های دشمن را خنثی کردند و مردم با روشنگری علما و مراجع تقلید در صحنه حضور پیدا کردند و اجازه نداند دشمنان اسلام و ایران کمترین آسیبی به انقلاب اسلامی وارد کنند. امروز ایران اسلامی پرقدرت‌تر از همیشه در همه عرصه‌ها همچنان به پیش می‌رود و بسیاری از رشته‌های علمی، فنی و پیشرفت‌های حیرت‌آور موجب رشک و حسد قدرت‌های جهان و منطقه شده است.

دولت باید به مطالبات مردم بویژه در حوزه معیشت توجه کرده و به وعده‌هایی که داده عمل کند. مردم از همه چیز خود برای نگهبانی از نظام الهی و جمهوری اسلامی هزینه می‌کنند. پاسخ این فداکاری‌ها آن است که دولت به وظایف ذاتی خود در قانون اساسی جمهوری اسلامی عمل کند و از حاشیه‌سازی پرهیز نماید. دولت باید نماد ایستادگی ملت در برابر استکبار جهانی بویژه آمریکا باشد و از هرگونه سستی و وادادگی در این مورد دوری کند.

ملت بزرگ ایران در روز 22 بهمن برای بزرگداشت خون شهدا و ارج نهادن به ارزش‌های الهی و اسلامی و نیز گرامیداشت یاد امام امت بنیانگذار جمهوری اسلامی و ارج نهادن به 30 سال رهبری بی بدیل مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در سراسر کشور به خیابان‌ها خواهند آمد.

جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی: مردم کمبودهای نظیر جنگ و تحریم را تحمل کرد، اما تبعیض را بر نمی تابند

جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای ضمن اشاره به نتایج حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن تأکید کرد: امروز اگر گلایه‌ای هم وجود دارد که دارد از این منظر است که چرا جمهوری اسلامی در برخی زمینه ها از سرعت لازم و متناسب برای پیشرفت انقلابی برخوردار نیست

جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این بیانیه اعلام کرد: مردم حقیقتا باور دارند و نشان داده اند که می توان مشکلات اقتصادی ناشی از کمبودهای تاریخی یا دشمنی بیگانه (نظیر جنگ و تحریم) را تحمل کرد، اما تبعیض و مماشات با فسادهای ریز و درشت را بر نمی تابند و مطالبه برخورد جدی دارند؛ چون نمی خواهند ببینند در پیمودن سریع و صحیح مسیری که سال 57 پایه‌گذاری شده و خون‌های جوانان مؤمن پای آن ریخته شده، خللی وارد شود.

بیانیه جامعه اسلامی مهندسین: مبارزه با فساد قطعا افزایش خواهد یافت

علیرغم همه دستاوردهای بزرگ و خیره کننده سال‌های پس از انقلاب، هنوز مشکلات فراوانی در حوزه اقتصادی و معیشتی پیش روی ملت صبور و غیور ایران است. هنوز هم آفت بزرگی به نام فساد اداری وجود دارد و هنوز هم خوی اشرافی گری مستولی بر برخی از مسئولین در سطوح مختلف است. نباید فراموش کرد که پیروزی انقلاب اسلامی ایران و بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی مبتنی بر مجاهدت‌ها و مقاومت‌های این ملت بزرگ است. پس امروز و در آستانه سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب بر همه مسئولین در سطوح مختلف فرض و واجب است که اولا اختلافات جناحی خود را در مسائل کلان ملی کنار گذارند و ضمن نقد مشفقانه و دلسوزانه از القای ناکارآمدی در هر منصبی نسبت به دولت‌های گذشته و زمامداران فعلی پرهیز نمایند.

متاسفانه عده‌ای معدود از مدیران فاسد با عملکرد خود چهره مدیران خدوم را نیز در بین مردم مکدر کرده‌اند اما اگر مبارزه با فساد جدّی، علنی، بی ملاحظه و با مجازات های سنگین صورت پذیرد اعتماد مردم به لایه های مختلف قوای اجرایی،قضایی و تقنینی کشور قطعا افزایش خواهد یافت. خامسا در حوزه سیاست خارجی همانگونه که بارها مقام معظم رهبری تاکید فرموده‌اند حوزه های دفاعی ما و حمایت ایران از مقاومت به هیچ عنوان قابل مذاکره نمی باشد و این کلام بایستی به عنوان یک راهبرد در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران کاملا عیان و جدّی باشد. امیدواریم که مسئولین امر توصیه های مشفقانه این تشکل را در نظر داشته باشند و با حرکت بر مسیر آرمان های امام راحل(ره) و عمل به منویات مقام معظم رهبری و توجه ویژه به مطالبات عمومی کشور بر عزت ایران عزیز روز به روز بیفزایند.

حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی: بازنگری و آسیب‌شناسی موجبات توسعه، پیشرفت و سبب جلوگیری از انحرافات و فساد است

هر ساله با فرا رسیدن بیست و دوم بهمن ماه؛ روزی که امام خمینی آن را یوم الله نامید خاطره ایثار و پایمردی ملت بزرگ ایران تازه می شود روزی که مردم با تکیه بر عزم، انتخاب و درک متعالی سرنوشت آب و خاک مرزبوم خود را از لوث ریاست گمراهان و خودفروختگان زدودند و با بذل جان، مال و سرمایه های خود خط استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و ارزش‌های مردم سالاری دینی را در افق این کهن خاک پر افتخار نگاشتند.

حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی باور دارد دهه فجر فارغ از تنوع سلایق، گرایشات و قومیت ها بهترین و بایسته ترین تجلی گاه وحدت ملت بزرگ ایران و تحکیم ارتباط و هم افزایی مردم با مسؤولین سطوح مختلف نظام است و می بایست در این راه عموم مسئولین التزام خود را به اهداف و آرمان‌های انقلاب نشان دهند.

بازنگری و آسیب شناسی راهی که تا کنون مسئولان در نظام پیموده‌اند از ارکان و موجبات توسعه، پیشرفت و سبب جلوگیری از انحرافات و فساد است که به گسترش عدالت در انقلاب می انجامد؛ به بیان دیگر می باید در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران برنامه های جامع و عزم و اهتمام کافی برای ورود انقلاب و ارزش‌های متعالی آن در عرصه های گوناگون تدارک گردد.

 پالایش مسیر انقلاب از هرگونه فساد، تبعیض و بی عدالتی و لزوم مطالبه، نقد و اعتراض قانونی مردم نسبت به کاستی ها از مهم ترین جنبه های پویایی و امیدواری مردم مسلمان و انقلابی به شمار می رود که می بایست به تحقق و عینیت برسد هر چند لازم است پیش بینی گردد سوء استفاده گران و کسانی که در جهالت و فریب بیگانه گان قصد فتنه و بر هم زدن نظم امنیت عمومی جامعه را دارند زمینه بروز و ظهور نیابند.

 معتقدیم احزاب، رسانه ها و نخبگان با اتحاد و همدلی مسؤلان ارشد نظام در برابر هرگونه زیاده خواهی و دخالت عوامل بیگانه در مناسبات داخل ایران قویا بایستند و استقلال و عزت ملت ایران را در ابعاد گوناگون حفظ و تقویت نمایند.

بیانیه جبهه پایداری: انقلاب اسلامی هندسه جدیدی از قدرت را عرضه کرده است

این نظام در قرن 21  با ارائه هندسه جدیدی از قدرت متصل به وحی و تامین توأمان زمینه‌های مادی و معنوی، الگوی جدیدی را عرضه کرده که با بسط و توسعه مفهومی و عینی، نوید و امید شکل گیری تمدن نوین اسلامی را برای بشریت به ارمغان آورده است. دستیابی به استقلال و آزادی های واقعی و مبتنی بر فطرت الهیِ انسان، دستیابی به سطح بالای اقتدار و امنیت، پیشرفت های شگرف علمی و تکنولوژیکی، مشارکت دادن مردم در تعیین سرنوشت خویش از طریق انتخاب مسئولین کشور بواسطه حضور در انتخابات‌های آزاد و... الهام بخش ملت های ستمدیده منطقه در مقابل ظالمان گشته و عمق نفوذ استراتژیک اندیشه ولایت و نقش دین در فضای اداره جامعه را بیش از پیش روشن ساخته است، و تفکرات و جریانات بریده از معنویت، منحرف و ملحد را  به کنار زده و در محاق فرو برده است.

امروز بیش از پیش مردم انقلابی، مسئولین محترم را به اهتمام جدی برای خدمت و عمل انقلابی و جهادی به منظور حل مشکلات جامعه فرا می خوانند. پاسخ به این مطالبات به حق مردم، راه نفوذ و ایجاد اخلال دشمنان قسم خورده انقلاب را که در سالیان اخیر شکست های سنگینی از رزمندگان مقاومت متحمل شده اند، را خواهد بست.

ما در این ایام فرخنده و با یادآوری سیره و سخنان حضرت امام خمینی(ره) به همه مسئولین کشور، از آن‌ها همچون گذشته می خواهیم اگر نیت خدمت به مردم، خصوصا محرومین و مستضعفان که مالکان اصلی کشور و انقلاب هستند، را دارند، همچون امام امت(ره) که با اعتماد به مردم خود، کشور را از چالش بزرگی چون جنگ تحمیلی عبور داد، به ظرفیت های داخلی اعتماد کرده و کشور را از چالش های اقتصادی و معیشتی به سلامت عبور دهند.

احزاب زنان اصلاح طلب:در راهپیمایی 22بهمن به نمایندگی از صدای زنان اصلاح طلب شرکت می‌کنیم

انقلاب اسلامی انتخاب ملتی بود که خواستار رها شدن از بند استبداد، استعمار و تحقق استقلال، آزادی، عدالت، فصل الخطاب قرار گرفتن قانون، کرامت انسانی و رهایی از رعب، وحشت، خفقان و پایان دادن به ویژه خواری‌ها و رفع هر گونه تبعیض و تحقیر بود و تحقق جامع و کامل ایرانی برای همه ایرانیان.

مردمی که از جان خود گذشتند تا پس از انقلاب اسلامی،نظامی در ایران مستقر شود که استقلال و آزادی و مردمسالاری سازگار با دین را برای همه ایرانیان به ارمغان آورد. نظامی که در پرتو آن "مردم" ولی نعمت حاکمان باشند.

حال آنکه باید اذعان نمود جمهوری اسلامی در کنار همه دستاوردهایی که در زمینه‌های استقلال و امنیت و توسعه داشته، هنوز در برخی اهداف به موفقیت نرسیده و باید با همت مضاعف زنان ومردان ایران راه نرفته بطورکامل طی شود.

چه آنکه در کنار تاکید بر ضرورت همگامی تمام مردم ایران زمین تا تحقق اهداف مذکور، بر ضرورت شنیده شدن صدای تمام مردم نیز تاکید داریم و راهی بسوی تحکیم و توسعه نمی‌بینیم جز عبور از نگاه انحصارگرایانه و محصورکننده برای مردم و مطالباتشان در تمام عرصه ها.از همین رو اعتراضات اخیر که با گستره جغرافیایی قابل تأملی شکل گرفت نیز باید به منزله هشداری به ارکان و نهادهای مسئول و همه کسانی باشد که دغدغه ای جز اعتلاء جمهوری اسلامی و منافع ملی ندارند.

ما احزاب زنان اصلاح طلب با گرامیداشت آرمانهای انقلاب، امام راحل و شهدای گرانقدر انقلاب در کنار ملت آگاه و صبور ایران اسلامی بویژه زنانی که همواره قهرمانان بی بدیل تاریخ انقلاب بوده‌اند، تاکید می‌کنیم22بهمن روزی است که متعلق به همه ایرانیان است. اعلام می‌کنیم که باور داریم به رغم همه نقدها در 39سال گذشته زنان ایران به ظرفیتی بی بدیل از حیث رشدیافتگی و توانایی و اعتماد به نفس و برهم زدن خطوط تبعیض و انحصار، دست یافته‌اند و اگر به آنان فرصت بیشتری داده شود،بالندگی و پیشرفت کشور روندی مضاعف به خود خواهد گرفت.

ما زنان احزاب اصلاح طلب برای تجدیدعهد و پیمان مجدد با آرمان‌های انقلاب اسلامی در جشن 22بهمن به نمایندگی از صدای بخش مهمی از زنان که خواستار عدالت واقعی، رفع هرگونه تبعیض جنسیتی و استقرار جامع تمام ارکان مردمسالاری در ایران هستیم در این همایش ملی که روزی متعلق به همه ایران و همه صداهای ایرانیان می‌دانیم شرکت می‌کنیم و تاکید می‌کنیم ایران امروز بیش از همیشه به تقویت وحدت ملی مبتنی بر برسمیت شناختن تمامی تفاوتها و خواسته‌های آحاد مردم نیازمند است و 22بهمن می‌تواند نماد این وحدت ملی در عین کثرت دیدگاههای موجود باشد.

حزب تمدن اسلامی از مردم برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کرد

حزب تمدن اسلامی بمناسبت آغاز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: حزب تمدن اسلامی همچون همیشه همگان را برای حضور پرشکوه و دشمن شکن در راهپیمایی سی و نهمین 22 بهمن ملت بزرگ ایران دعوت می‌نماید.

متن این بیانیه بدین شرح است:

سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و ورود به چهل سالگی این انقلاب الهی را به روح بلند و ملکوتی احیاءگر دین و ملت و مجدد اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم حضرت امام خمینی رضوان‌اله تعالی علیه و خلف صالح ایشان حضرت آیت‌اله العظمی خامنه‌ای مدظله‌العالی و شهیدان پرافتخار میهن اسلامی از نهضت سال 42 تا شهدای انقلاب، دفاع مقدس، شهدای ترور و شهیدان غرورآفرین هسته‌ای و مجاهدان و شهیدان دلاور مدافع حرم و خانواده‌های معظم آنان بویژه ایثارگران، شهیدان سرافراز جاویدالاثر و خانواده‌های معظمشان تبریک و تهنیت می‌گوییم.

آغاز چهلمین سال انقلاب شرایط متفاوتی با سال‌های گذشته دارد، راهپیمایی 22 بهمن نمایش عظیم شوکت و اقتدار ایران اسلامی، است که به سردمداران استکبار جهانی بویژه رژیم منفور امریکا و رئیس جمهور مجنون آن ترامپ برای همیشه می‌فهماند هیچ قدرتی در این جهان اجازه ندارد و امکان ندارد بتواند ملت بزرگ ایران را از راه افتخارآمیز و رو به پیشرفت خود باز دارد و آنچه مسئولان سبک مغز آمریکا در محافل تروریستی منافقین با لجن‌پراکنی مدعی شده‌اند که باید کاری کنیم مردم ایران چهلمین سالگرد پیروزی انقلابشان را نبینند، بار دیگر مثل گذشته این خیال خام را با خود و پیشینیانشان به گور خواهند برد.

حزب تمدن اسلامی در ایام گرامیداشت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روزهای تاریخی دهه فجر از همه مدیران، مسئولان محترم قوای سه‌گانه، نهادها و سازمان‌ها و دستگاه‌های تاثیرگذار، می‌خواهد که قدر این ملت بزرگ و شجاع و حاضر در صحنه را بیش از پیش بدانند و با مدیریت جهادی و تلاش بیشتر و استفاده از نیروهای متخصص و متعهد بویژه جوانان و بهره‌گیری از تجربه‌ی پیشکسوتان را در دستور کار خود قرار دهند و شایسته‌سالاری را در نظر بگیرند و مطمئن باشند این مردم شریف با علم و آگاهی و ایمان به انقلابشان به خوبی درک می‌کنند که بزرگترین دستاورد انقلاب، قطع وابستگی به قدرت‌های جهانی و استقلال کامل در همه زمینه‌هاست ولی باید وعده‌های مسئولان در کم کردن آلام و رنج محرومین، گسترش عدالت اجتماعی ـ گشایش امور اقتصادی و لمس آن در زندگیشان و تحقق اقتصاد مقاومتی با هدف عدم وابستگی به ذخیره خدادادی نفت و جلوگیری از فساد، رانت‌خواری و رشوه‌خواری و با گسترش اخلاق اسلامی، تهذیب نفس و همه آنچه از بدو پیروزی انقلاب در کلام و وصیتنامه الهی امام و پیام رهبر معظم انقلاب به کرات بیان شده و متأسفانه اکثرا به بوته فراموشی سپرده شده است اهتمام جدی و همه جانبه نشان دهند و آنها را بکار ببندند و مردم را همواره ولی‌نعمت خود بدانند.

در پایان حزب تمدن اسلامی همچون همیشه همگان را برای حضور پرشکوه و دشمن شکن در راهپیمایی سی و نهمین 22 بهمن ملت بزرگ ایران دعوت می‌نماید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس