کد خبر 829766
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۶
عباس حاجی‌نجاری

در ۲۲ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۶ مردم ایران با حضور حماسی خود در صحنه ماهیت ناب و اصیل انقلاب را بار دیگر به رخ دشمنان خواهند کشید و مدعیان دروغین حمایت از مردم را رسوا خواهند کرد.

به گزارش مشرق، «عباس حاجی نجاری» در یادداشت روزنامه «جوان» نوشت:

در ۲۲ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۶ مردم ایران با حضور حماسی خود در صحنه، در عین اعلام پایبندی بر اصول و آرمان‌های انقلاب و اسلام، پرده نفاق و تزویری را که در پوشش ادعای حمایت از مردم ایران شکل گرفته، خواهند شکافت و ماهیت ناب و اصیل انقلاب را بار دیگر به رخ دشمنان خواهند کشید و مدعیان دروغین حمایت از مردم را رسوا خواهند کرد. 

ادعای حمایت از «مردم» این روزها به کلید واژه اصلی دشمنان بیرونی و داخلی نظام اسلامی تبدیل شده است. در آخرین موضع‌گیری رئیس‌جمهور امریکا در مراسمی که صبح روز پنج‌شنبه ۱۹ بهمن‌ماه برگزار و صدای امریکا از آن به نام «مراسم نیایش سالانه» نام برده است، مسئله ایران و آشوب‌های اخیر تکیه‌کلام ترامپ بود و وی در آن مراسم ادعا کرد که «امریکا به حمایت از مردم ادامه می‌دهد.» این ادعا در هفته‌های اخیر در جریان آشوب‌ها و پس از آن بارها تکرار شده است، ترامپ هفته گذشته نیز در نطق سالانه‌اش در کنگره امریکا، آنجا که به موضوع ایران می‌رسد، در حالی‌که از کنگره امریکا می‌خواهد که به یافتن راهی برای بازگرداندن تحریم‌های فلج‌کننده علیه ایران کمک کند، مدعی می‌شود که در کنار مردم ایران در مبارزاتشان ایستاده است. 

امریکایی‌ها طی ماه‌های اخیر و به دلیل شکست‌هایی که از مردم ایران متحمل شده‌اند، به‌رغم مذاکرات هسته‌ای و وعده کاهش تحریم‌ها، در عین حال تلاش کرده‌اند با تهدیدنمایی ایران و دامن زدن به ایران‌هراسی از طریق تحریک کشورهای منطقه، روش‌های نوینی را برای تشدید تحریم‌ها علیه مردم ایران بیابند، به گونه‌ای که در سه سند ملی این کشور که در ماه‌های اخیر انتشار پیدا کرده است، در عین تلاش برای ابقای تهدیدزایی ایران، تمامی روش‌های ممکن برای تشدید فشارها مورد تأکید قرار گرفته است. آنچه در بازخوانی سه سند اخیر امریکایی‌ها، یعنی راهبر امنیت ملی امریکا، راهبرد دفاعی امریکا و دکترین جدید هسته‌ای امریکا به عنوان اتهامات ایران برای تشدید فشارها و تحریم‌ها مورد استناد قرار گرفته، در واقع همان مؤلفه‌های قدرت ایران، یعنی پایگاه و نفوذ نظام اسلامی در میان مردم خود و مردم منطقه، اقتدار و توان دفاعی و موشکی در منطقه است که در جنگ‌های نیابتی اخیر نه‌تنها تحکیم و تثبیت شد، بلکه به نقطه کانونی الهام‌بخشی در منطقه تبدیل شده است. 

در عرصه داخلی نیز کلید واژه‌ مردم و درهای حمایت از خواسته‌ها و مطالبات آنها، مستمسکی برای برخی از فعالان سیاسی برای تصویرسازی کاذب از خواست و مطالبات مردم شده است، به‌گونه‌ای که در حالی‌که بر اساس نظرسنجی‌ها نظیر یافته‌های مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، بهبود شرایط اقتصادی، اعتراض به فساد مالی و مقابله با بی‌عدالتی اجتماعی، سه خواسته اصلی مردم ایران را تشکیل می‌دهد، برخی حتی در جایگاه مسئولیتی تلاش دارند موضوعاتی نظیر رفع فیلتر برخی از سایت‌ها، آزادی بیان یا رفع حصر را که در انتهای جدول خواسته‌ها قرار دارد، به عنوان مطالبات اصلی مطرح کنند. طبیعی است که در این جابه‌جایی خواسته‌ها، اولویت‌های اجرایی نیز تحت‌الشعاع قرار گرفته و به جای اینکه اهتمام مسئولی به حل مشکلات اساسی مردم معطوف شود، بر برخی از موضوعات فرعی تمرکز می‌شود که متأسفانه وحدت و اشتراک نظر میان آنها و مواضع دشمنان ایجاد می‌شود.

مقام معظم رهبری در دیدار روز پنج‌شنبه ۱۹ بهمن‌ماه خود با فرماندهان و مسئولان نیروی هوایی ارتش با تأکید بر اینکه در همه برنامه‌ها باید مردم در اولویت باشند، گفتند: اسم مردم مکرر آورده می‌شود که البته تکرار و تکیه بر نام مردم در سخنان مسئولان بسیار خوب است اما باید مردم را بشناسند و بشناسیم. ایشان با تأکید بر اینکه مردم واقعی همان کسانی هستند که در صحنه‌های دفاع مقدس حضور یافته و یا حماسه‌های ۲۲ بهمن و ۹ دی و... را خلق کرده‌اند یادآور می‌شوند که حرف مردم را باید گوش کرد، حرف مردم شکایت از فساد و تبعیض است، مردم بسیاری از مشکلات را تحمل می‌کنند اما از فساد و تبعیض شکوه دارند و آن را تحمل نمی‌کنند، بنابراین مسئولان سه قوه باید به طور جدی با فساد مبارزه کنند.

رهبر انقلاب در عین حال با تأکید بر اینکه به رغم این مشکلات، انقلابیون امروز ایستاده‌تر، آگاه‌تر و بصیرتر از انقلابیون روزهای اول انقلاب هستند و بر همین اساس انقلاب پیش رفته و تکامل یافته است، یادآور می‌شوند که با حضور مردم به لطف الهی ۲۲ بهمن از آن ۲۲بهمن‌های تماشایی خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • طاها IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    3 1
    کجاست دیده بینا وگوش شنوا تاراهپیمایی عظیم مردم روفردا ببینه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس