آغاز عملیات نیروهای بسیج مردمی برای حذف پرچم سفید ها از نقشه عراق

نیروهای عراقی پیشتر اعلام کرده بودند با «پرچم سفیدها» که از عناصر تروریستی شکست خورده و فراری تشکیل شده اند به شدت برخورد خواهند کرد و در مدت کوتاهی آنان را از صحنه میدانی حذف خواهند کرد.

به گزارش مشرق، پس از 3 سال نبرد سنگین و پایان کار گروه تروریسی داعش در عراق، ماه گذشته گروه تروریستی جدیدی تحت عنوان « پرچم سفیدها» در جنوب شرق استان کرکوک و بخش هایی از شرق استان صلاح الدین اعلام موجودیت کرد.

نیروهای عراقی پیشتر اعلام کرده بودند با پرچم سفیدها که از عناصر تروریستی شکست خورده و فراری تشکیل شده اند به شدت برخورد خواهند کرد و در مدت کوتاهی آنان را از صحنه میدانی حذف خواهند کرد.

براساس اطلاعات به دست آمده در نهایت از صبح امروز عملیات پاکسازی معدود مناطق تحت اشغال تروریست های موسوم به پرچم سفیدها در حومه شرقی منطقه راهبردی« طوزخورماتو» با مشارکت 8 تیپ بسیج مردمی، نیروهای واکنش سریع ارتش عراق و پشتیبانی جنگنده های عراقی در شرق استان صلاح الدین ( حومه جنوب شرق استان کرکوک ) آغاز شد.

عملیات نیروهای عراقی در حومه شرقی منطقه راهبردی« طوزخورماتو» از 5 محور شمالی و جنوبی آغاز شده و تامین امنیت کامل جاده اصلی « بغداد - کرکوک» هم در دستور کار قرار دارد. منطقه راهبردی «طوزخورماتو» از نقاط اصلی اتصال جاده بغداد به کرکوک محسوب می شود.

بیشتر بخوانید:

آخرین تحولات میدانی سوریه را اینجا بخوانید

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: نیروهای تیپ 11 بسیج مردمی در گام نخست با حملات گسترده علیه عناصر تروریستی موسوم به پرچم سفیدها توانستند روستاهای « قلخانی صغری و الشرف» را به کنترل خود در بیاورند.

وی از شکسته شدن خطوط دفاعی تروریست ها در ساعت اولیه شروع عملیات خبر داد و افزود: در جریان درگیری ها و پاکسازی این دو روستا، یک خودروی انتحاری تروریست ها منهدم شد و 10 تن از آنان به هلاکت رسیدند.

این منبع به ادامه عملیات نیروهای عراقی در این محور اشاره کرد و گفت: گروهی دیگر از نیروهای بسیج مردمی موفق شدند چند پایگاه کوچک و تونل های تروریست ها را منهدم و تعدادی از تله های انفجاری کار گذاشته شده را هم در ارتفاعات « طوزخورماتو» خنثی کنند.

براساس اعلام منابع میدانی گروه تروریستی موسوم به پرچم سفیدها حداقل هزار و ۳۰۰ نفر نیرو دارد و علاوه بر عناصر شکست خورده داعش و جبهه النصره، تروریست های تجزیه‌طلب کُرد از جمله «پژاک، حزب کارگران و...» در این گروه تروریستی حضور دارند.

به گزارش مشرق، نیروهای عراقی در مرحله نخست عملیات در جنوب شرق استان کرکوک و شرق استان صلاح الدین پاکسازی مساحتی حدود 2 هزار کیلومتر مربع را در دستور کار دارند؛ پیشتر نیروهای عراقی در شهریور ماه، مساحت 5 هزار کیلومتری مربعی را در غرب استان کرکوک پاکسازی کردند.

پیشروی بسیج مردم عراق در کرکوک
پیشروی بسیج مردم عراق در کرکوک
تلاش بسیج مردمی عراق برای حذف پرچم سفید ها
تلاش بسیج مردمی عراق برای حذف پرچم سفید ها
پیشروی نیروهای عراقی در منطقه
پیشروی نیروهای عراقی در منطقه
ردیابی تروریست ها توسط پهپاد های نیروهای عراقی
ردیابی تروریست ها توسط پهپاد های نیروهای عراقی
آغاز عملیات نیروهای بسیج مردمی برای حذف پرچم سفید ها از نقشه عراق

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 35
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    خدا انشاء الله بسیج مردمی و نیروهای غیور عراقی را موید بدارد خدایا تروریستها را خار و ذلیل و نابود نما
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    48 10
    هر کشور عربی ، توانست نماینده های امین به عنوان ناظر در مساجد سرتاسر کشورش مستقر کند و همچنین ناظران غیرمستقر برای بادیه و عشایر و ... تا خطبه غیراسلام جایی گفته نشه کم کم سلفی تکفیری ها جمع می شن والا راه حل جنگ نظامی باشه همین می شه داعش جمع شد پرچم سفید درآمد پرچم سفید جمع بشه به یه نام دیگه سازماندهی می شن .
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    اجازه ندید رشد کنن درجا این ویروس از بین ببرید
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
      26 4
      دقیقا اصلا اجازه نباید داد فرصتی برای بازسازی داشته باشن. عراق باید حواسشو جمع کنه و نوچه های داعش و فعالیت های اقتصادیشو جمع کنه
  • GB ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    44 5
    هر چی تروریست در میاد در منطقه یا مثل داعش . جبهه النصره . القاعده و... بر مبنای مذهبی و یا مانند بیرق سفیدها.ب ک ک .بژاک.ب ی د.کومله و... بر اساس قومیتی شکل میگیرند
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
      7 20
      پس تروریست های وابسته به رجب اردوغان داعشی چی میشه؟
  • رسول ترک IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    خوبه دمشون گرم کپی سپاه خودمون هستن هرجا برن پیروز بر می گردن
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    35 9
    به امید خدا محور مقاومت و شیربچه های شیعه دست این اراذل وابسته به شیطان رو قطع می کنند.
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    29 9
    این گروه با نام السفیانیون خروج کرده اند البته با پرچم های سفید در حالیکه سفیانی روایات پرچم های سرخ دارد و از شام خروج میکند.
  • GB ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    26 5
    اینها نوکر بارزانی هستند بارزانی هم نوکر اسرائیل
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    4 5
    ما هم با سفید بالکها میارزه کنیم تا به موازات حذف پرچم سفیدها در عراق در تهران سفید بالکها را حذف کنیم
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    3 0
    باید به همه رزمندگان اسلام چه در ایران چه در عراق و سوریه و لبنان و یمن خدا قوت و دستمریزاد گفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس