خبر ویژه

مدیر اسبق بانک صادرات گفت در واردات اسکناس دلار و یورو به کشور مشکل داریم.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

در حالی که مقامات دولتی، بودن مشکل بر سر انتقال درآمدهای ارزی نفت به کشور را انکار می‌کنند، احمد خاتمی یزد در گفت‌وگو با ایرنا مشکل اصلی بازار ارز را تنگنای بانک مرکزی در تأمین اسکناس دلار و یورو و واردات آن به کشور دانست و گفت:

تحریم‌ها سبب شده تا با مصائب فراوان ارزها به شکل نقد تأمین و به کشور وارد شود.


وی گفت: علاوه بر تنگناهایی که رئیس‌جمهوری آمریکا برای اقتصاد ایران ایجاد کرده است، هنوز برخی تحریم‌ها پابرجاست که بر مشکلات افزوده است.


مدیر اسبق بانک صادرات ایران به فشار آمریکا به کشورهای طرف تجاری ایران از جمله چین، ترکیه و امارات اشاره کرد و افزود: اقدام چینی‌ها برای بستن حساب‌های شرکت‌ها و اشخاص ایرانی یکی از نمودهای بیرونی فشار آمریکا بر این کشور بود.

خاتمی یزد اظهار داشت:

یکی از علل اصلی افزایش قیمت ارزهای عمده در بازار، تنگناهای بانک مرکزی در خرید اسکناس و تزریق آن به بازار داخل است زیرا در کنار اینکه بانک مرکزی باید از بانک‌ها و مؤسسات معتبر خارجی ارز مورد نیاز داخلی را خریداری کند، برای انتقال آن به کشور نیازمند بیمه آن محموله است.

از آنجا که بیمه محموله‌های ارزی را مؤسسات بزرگ بیمه‌ای انجام می‌دهند، ممکن است برخی کشورها و مؤسسات از ترس آمریکا از بیمه آن امتناع کنند که برفرآیند انتقال آن به کشور اثر می‌گذارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس