بیمارستان نصرآباد

بیمارستان شهرستان نصرآباد تربت‌جام مدت‌هاست که نیمه‌کاره باقی مانده و وعده‌ها برای تکمیل آن محقق نشده است.

به گزارش مشرق، شهر نصرآباد با مساحت ۱۱۲۹ کیلومتر در بخش "بالاجام" شهرستان تربت‌جام از توابع استان خراسان‌رضوی قرار دارد. نصرآباد جمعیتی بالغ بر ۸۰۰۰ نفر دارد که با احتساب جمعیت روستاهای اطراف آن به‌حدود ۵۰ هزار نفر می‌رسد.

یکی از مشکلات شهر نصرآباد که مدتی است گلایه‌ها  و نارضایتی شهروندان این شهر را در پی داشته، نبود امکانات پزشکی است. به گفته اهالی، نصرآباد، با وجود جمعیت ۸۰۰۰ نفری خود، تنها یک درمانگاه با یک پزشک دارند که این پزشک روزانه مجبور است حدود ۲۰۰ بیمار را ملاقات کند.

این موضوع در حالی رخ داده که بیمارستان این شهر مدت‌هاست به‌صورت ساختمانی نیمه‌کاره خلاف وعده‌های علوم پزشکی شهرستان نیمه‌کاره رها شده و مردم نصرآباد و روستاهای اطراف برای زدن یک بخیه یا تزریق ساده نیز باید به مراکز درمانگاهی مراجعه کنند.

در کنار این موضوع، بحث مرکز دیالیز نصرآباد که توسط خیرین سلامت این شهرستان با تجهیزات دستگاه دیالیز و هزینه حدود ۲۰۰ میلیون‌تومانی در محل قبلی خانه بهداشت نصرآباد راه‌اندازی شده بود به‌دلایل مختلف با گذشت یک‌سال از تاسیس آن تعطیل شده است. یکی از دلایل تعطیلی این مجموعه، مخالفت علوم پزشکی شهرستان با ادامه کار این مرکز بدون حضور پزشک و تجهیزات دانسته و راه‌اندازی مجدد آن را منوط به‌استقرار مرکز دیالیز در بیمارستان عنوان کرده‌اند. این در حالی است که مدت‌ها از بلاتکلیفی ساختمان نیمه‌کاره بیمارستان نصرآباد می‌گذرد. 

بیمارستان در حد سفت‌کاری رها شده است

ابوالقاسم نصیری‌شهری؛ از اعضای شورای شهر نصرآباد پیرامون این بیمارستان نیمه‌کاره می‌گوید:

شورای شهر نصرآباد مدت‌هاست پیگیر این موضوع بوده و چندین بار مسئولان شبکه بهداشت تربت‌جام و سرپرست آن را دعوت کرده‌ایم که اذعان می‌دارند مشکل کمبود بودجه وجود دارد.

این عضو شورای شهر نصرآباد در پاسخ به میزان پیشرفت فیزیکی این بیمارستان اظهار داشت: ساختمان در حد در و پنجره و سفت‌کاری باقیمانده است. بودجه‌ای ۲۰۰ میلیون تومانی برای تکمیل ساختمان نیاز است. این بودجه فارغ از بحث تجهیزات بیمارستانی و پزشکی است.

نصیری‌شهری در واکنش به وضعیت کنونی درمانگاه این شهر و نارضایتی شهروندان نصرآبادی گفت:

مسلماً یک پزشک نمی‌تواند پاسخگوی این همه مراجعه باشد. جدا از بحث پزشک متخصص که اصلاً وجود ندارد، مردم نصرآباد برای یک تزریق ساده آمپول یا چند بخیه هم خیلی اوقات به تربت‌جام هدایت می‌شوند. همچنین قرار بود دستگاه دیالیز را هم به ساختمان جدید منتقل کنند که این موضوع هم مسکوت مانده است.

وی با اشاره به مشکلات دیگر این شهر از نبود چندین ماهه بخشدار هم گلایه کرد و اظهار می‌دارد: دلیل عمده عدم پیگیری بسیاری از مشکلات شهروندان، عدم مشخص شدن بخشدار برای این بخش ۵۰ هزار نفری است؛ پیگیری‌های ما نیز تا امروز نتیجه‌ای دربرنداشته است.

قول و قرارها عملی نشد

رضا بهادری‌راد؛ رئیس شورای شهر نصرآباد نیز در واکنش به موضوع نیمه‌کاره ماندن این بیمارستان اظهار داشت: متاسفانه زمین این مجموعه توسط مردم به صورت رایگان در اختیار علوم پزشکی قرار گرفت و مقرر بود این بیمارستان جهت رفاه حال مردم هرچه سریع‌تر راه‌اندازی شود اما برخلاف قول و قرارها، هنوز در مرحله سفت‌کاری، ساختمان آن مسکوت مانده است.

رئیس شورای شهر نصرآباد پیرامون پیگیری‌های صورت گرفته توسط شورای شهر اظهار داشت: ما در شورای شهر جلسه به جلسه این موضوع را پیگیری می‌کنیم  و آن را مهمترین مطالبه مردم نصرآباد می‌دانیم اما شبکه بهداشت و علوم پزشکی باید پاسخگو باشند که متاسفانه نیستند.

بهادری‌راد همچنین وضعیت درمانگاه فعلی این شهر را نامناسب توصیف کرد و بیان داشت:

سه پزشک مستقر در این درمانگاه به صورت ۴۸ ساعته حضور دارند و دیگر توانی برای پاسخگویی تمام وقت ندارند. درمانگاه از ساعت ۱۴ تا ۱۶ برای استراحت تعطیل است و اگر شما شب یا دیر وقت در درمانگاه حاضر شوید، تا زمانی که پزشک بخواهد در را باز کند و پاسخگوی شما باشد زمان زیادی تلف می‌شود که این موضوع سبب شده بسیاری از نصرآبادی‌ها و ساکنان روستاهای اطراف مانند قلعه سرخ، کاریزنو و... از همان ابتدا برای معالجه  به سمت تربت جام حرکت کنند.

رئیس شورای شهر نصرآباد همچنین بزرگترین مشکل این بخش را مهاجرت دانست به‌طوری که برخی روستاها در حال حاضر تقریباً از سکنه خالی شده‌اند.

وی اظهار داشت:

وقتی در این بخش امکانات درمانی و آموزشی یا رفاهی مناسب وجود نداشته باشد افرادی که شرایط مالی داشته باشند در مرحله اول به تربت‌جام و یا به مشهد مهاجرت می‌کنند و این موضوع بسیار در حال حاضر در این منطقه شایع است.

وی با اشاره به عدم مشخص‌شدن بخشدار در ۶ ماه گذشته اشاره و افزود: در زمان دو دولت قبل نیز این بخش حدود ۲۸ ماه بدون بخشدار اداره می‌شد که مجموعه این بی‌توجهی‌ها و بی‌مهری‌ها، منجر به بروز معضلاتی مانند مهاجرت بی‌رویه می‌شود.

تماس‌های مکرر با افکاری سرپرست مرکز علوم پزشکی تربت‌جام بدون نتیجه مانده و ایشان حاضر به پاسخگویی نیست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    5 1
    اين قوطي روحاني است يا مسكن مهري كه هزاران مستأجر را خانه دار كرد . كسانى از مسكن مهر ناراضى اند كه آن را قرار بود به جيب بزنند و به كانادا متوارى شوند
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    4 0
    هرچی پول بده درطرح تحول سلامت ریختن توی جیب پزشکها . معلومه برای تکمیل پروژه ها پولی باقی نمیمونه.
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
    4 0
    لطفا از مخروبه ای به نام بیمارستان بیست و دوی آبان لاهیجان نیز گزارشی تهیه کنید. حداکثر بیمارستانهای دولتی در ایران مخروبه اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس