کد خبر 828849
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
وزیر علوم

وزیر علوم و تحقیقات و فناوری پیرامون مسئله بورسیه‌ها نیز گفت: بورسیه‌ها هم مسائل‌شان حل شده و تعدادی بدون مشکل مشغول به‌تحصیل هستند و تعدادی نیز فارغ‌التحصیل شدند و منتظرند تا مشغول به‌کار شوند.

به گزارش مشرق، وزیر علوم با بیان اینکه همه دانشجویان بازداشتی اغتشاشات اخیر تا جایی که بنده اطلاع دارم آزاد شده‌اند، گفت: بورسیه‌ها مسائل‌شان حل شده و تعدادی بدون مشکل مشغول به تحصیل بوده و تعدادی هم فارغ‌التحصیل شدند و منتظرند تا مشغول به‌کار شوند.

منصور غلامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه نخستین همایش بین‌المللی دانشگاه سبز و نخستین فن‌بازار سبز ملی ایران اظهار داشت: مبحث مدیریت سبز و این نشست در قالب مدیریت سبز در دانشگاه‌ها شکل گرفته و الگویی برای سایر مراکزی است که در مباحث مدیریتی نیاز به بازنگری دارند، این نشست بین دانشگاه‌ها برگزار شده تا روش‌های مدیریتی را برای کاهش آثار زیست‌محیطی اعمال کنند.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: دانشگاه‌ها در مقایسه با بقیه نهادها شاید در بحث محیط‌زیست ایجاد نگرانی نکنند اما ورود به این مباحث الگوی خوبی را مطرح می‌کند و عمومی‌کردن توجه به محیط‌زیست باید صورت بگیرد و بحث دیگر الگوی زیستی ماست که از طریق صرفه‌جویی در انرژی باید آن را دنبال کنیم و آثار این مهم به چرخه‌های تولید بازمی‌گردد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در مورد وضعیت دریاچه ارومیه و جازموریان تصریح کرد: یک سال از برنامه ششم گذشته و هنوز به آخر آن نرسیده‌ایم اما بحران‌های زیست‌محیطی دنیا را فراگرفته و ما نیز برخی از این‌ها را در حال تجربه هستیم و این معمولاً نیاز به حرکت ملی برای حل دارد و این نگاه و اراده تا حدودی وجود دارد اما متاسفانه دانشگاه‌ها خیلی کمتر وارد این مسائل شده‌اند و در واقع از دانشگاه‌ها کمتر در این زمینه ارجاع شده است.

غلامی افزود: دانشگاهیان برای حل مسائل مختلف در سطح ملی آمادگی دارند و نیاز است در این زمینه برنامه باشد؛ در واقع اعتباری که در اختیار دانشگاه برای این منظورها باشد، رقم مشخصی نیست و ممکن است قراردادهایی را اساتید و دانشجویان منعقد کرده باشند اما به عنوان یک پروژه ملی نیست.

وی در ادامه درباره وضعیت دانشجویان بازداشتی اغتشاشات اخیر خاطرنشان کرد: همه دانشجویان بازداشتی تا جایی که بنده اطلاع دارم آزاد شده‌اند.

وزیر علوم و تحقیقات و فناوری پیرامون مسئله بورسیه‌ها نیز گفت: بورسیه‌ها هم مسائل‌شان حل شده و تعدادی بدون مشکل مشغول به‌تحصیل هستند و تعدادی نیز فارغ‌التحصیل شدند و منتظرند تا مشغول به‌کار شوند. اگر امکان استخدام هیئت علمی ما زیاد بود شاید همین امسال استخدام می‌شدند اما محدودیت بودجه داریم و استخدام نیز محدود است و دانشگاه نیز باید اعلام نیاز کند.

وی درباره بحث حقوق اساتید دانشگاه‌ها اظهار داشت: هنوز قطعی نشده اما امیدواریم در صحن مجلس افزایش حقوق اساتید رخ دهد و براساس صحبت‌ها، این امیدواری داده شده تا در صحن بررسی شود و در حد مقدور افزایش یابد.

غلامی در مورد اینکه آیا بودجه دانشگاه‌ها کاهش یافته است یا خیر؟ اظهار داشت: بودجه دانشگاه‌ها کاهش پیدا نکرده اما میزان رشد بودجه دانشگاه‌ها به اندازه‌ای که خواستیم نبوده، رشد بودجه دانشگاه‌ها کمتر از 14 درصد بوده اما پارک‌های علم و فناوری بیش از 30 درصد و در بخش پژوهشی حدود 18 درصد رشد داشتند اما انتقاد روسای دانشگاه‌ها این است که این میزان رشد با رشد هزینه‌ها متناسب نیست و کار جدیدی نمی‌توان بر این اساس کرد. در تلاش هستیم از مسیرهای مختلف منابع بیشتری را برای دانشگاه‌ها کسب کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس