سرور جپاروف

استقلال در سه دیداری که در این فصل نتوانسته به هر دلیلی از سرور جپاروف استفاده کند از مجموع 9 امتیاز تنها دو امتیاز را بدست آورده است.

سرویس ورزش مشرق سرور جپاروف که علیرضا منصوریان در نیم فصل گذشته او را کاندیدای پیوستن به استقلال کرد حالا به یکی از مؤثرترین بازیکنان این تیم تبدیل شده که در نبودش روند بردهای این تیم متوقف و حتی به شکست می انجامد!

پس از محرومیت این بازیکن از همراهی استقلال به خاطر سه اخطاره شدن در دیدار با استقلال خوزستان(که با برد 3 بر صفر این تیم همراه شد) و محرومیت یک جلسه ای کمیته انضباطی، جپاروف در دیدار مقابل تراکتورسازی و سایپا دو هفته متوالی از همراهی تیمش باز ماند. استقلال در بازی اول بدون گل خورده یک امتیاز گرفت ولی در بازی دوم با دریافت یک گل مساوی کرد!

او در بازگشت به ترکیب تیمش کسب یک امتیاز در مشهد، برد 2 بر یک در نیمه نهایی جام حذفی و رسیدن به فینال و پیروزی 4 بر صفر مقابل پارس جنوبی جم را تجربه کرد اما بار دیگر مصدوم شد.

مشخص نیست پس از مرخصی ژانویه ای که جپاروف به ازبکستان رفت و برگشت چه اتفاقی برایش رخ داده! که مدتی سبک تر تمرین می کند یا دقایق کمتری در میدان است و دیدار آخر این تیم مقابل ذوب آهن را به همین دلیل از دست داد تا استقلال در سومین غیبت یار ازبکستانی اش، این بار پس از 11 بازی تن به شکست بدهد!

جپاروف که با 4 گل زده همراه علی قربانی بهترین گلزن استقلال هم به شمار می رود هافبکی بازیساز، درگیر شونده و فعال است که در نبودش روند بازی استقلال به ویژه در فاز جلو کُند شده و در خیلی از دقایق هدفمند نیست! بازیکنی بدون جایگزین که در جمع هافبک های استقلال فقط یکی دو نفر شبیه به او بازی می کنند.

در همین رابطه بخوانید:

غیبت جپاروف کار دست استقلال داد

مهدی قائدی هفته گذشته بر اثر تصادف به بیمارستان منتقل شد

"مهدی قائدی" یکی از همین نفرات بود اما حالا با توجه به اتفاقی که برایش رخ داده و آسیب دیدگی به دلیل سانحه رانندگی حداقل تا پایان فصل جاری قادر به همراهی این تیم نیست. این جوان بوشهری در بازی آخر خود برای استقلال یک پنالتی گرفت، باعث اخراج یک یار حریف(پارس جنوبی جم) و زمینه ساز گل سوم تیمش بود.

"محسن کریمی" هم نفر دیگر در این فاز است که با نفوذهایش به خط دفاع حریف توان بازیسازی و ایجاد موقعیت برای مهاجمان تیم و خودش را دارد که البته این بازیکن مازندرانی هم به دلیل شرایط بدنی اش خیلی زیاد مصدوم می شود و جایگزین مطمئنی برای هافبک طراح اصلی استقلال نیست. او در دومین بازی این فصلش برای استقلال هت تریک کرد!

به گزارش مشرق، علاوه بر اینها جپاروف به دلیل سبک بازی درگیرانه اش همواره در خطر دریافت کارت زرد از سوی داوران هم هست. گرچه فردا (سه شنبه 17 بهمن) آخرین مهلت برای ارسال لیست استقلال به AFC برای حضور در دیدارهای لیگ قهرمانان آسیاست ولی به نظر می رسد این تیم حالا علاوه بر جذب یک مهاجم گلزن باید یک هافبک طراح و بازیساز هم به خدمت بگیرد تا در نبود جپاروف از این بابت کمتر ضرر کند.

جپاروف در دربی رفت تنها 4 دقیقه فرصت حضور در میدان را پیدا کرد

استقلال در سه بازی اخیر بدون جپاروف از 9 امتیاز فقط 2 بازی کسب کرد یعنی میانگین هر بازی 66 صدم امتیاز (کمتر از یک امتیاز!). جالب اینکه استقلال در دو دیدار نیم فصل اول نیز مجموعا 7 دقیقه از این ازبکستانی استفاده کرد و در آن دو دیدار هم تنها یک امتیاز بدست آورد. در بازی هفته نهم مقابل فولاد که به تساوی بدون گل انجامید جپاروف 3 دقیقه به میدان رفت و در هفته دهم مقابل پرسپولیس 4 دقیقه بازی کرد و استقلال با یک گل شکست خورد! یعنی میانگین دو بازی "نیم" امتیاز(!). این معدل گیری ثابت می کند استقلال در دیدارهایی که جپاروف را در ترکیب نداشته یا زیر 5 دقیقه برای تیمش بازی کرده نصفِ نصف امتیازات یک مسابقه را هم دشت نکرده است!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس