سرویس جهان مشرق- تحولات میدانی شرق استان ادلب پس از رسیدن نیروهای جبهه مقاومت به ۱۳ کیلومتری شهر راهبردی «سراقب» با هدف قرار گرفته شدن جنگنده سوخو ۲۵ روسیه و جان باختن خلبان روسی همراه شد.

اگر چه عناصر تروریستی با هدف قرار دادن جنگنده روسی تلاش کردند در رقابت های رسانه ای اندکی شکست های سنگین و بی سابقه خود را در شرق استان ادلب جبران کنند اما در میدان نبرد به دستاورد خاصی نرسیدند و صدای امدادخواهی آنان از حامیان شان همچنان به گوش می رسد.

گزارش این جنایت تروریست‌ها را اینجا بخوانید:

قتل فجیع خلبان روس توسط القاعده/ روس‌ها خیلی زود انتقام گرفتند/ آمریکا: کار ما نبود+فیلم و عکس

براساس اطلاعات به دست آمده، جنگنده های روسی در یک ماه گذشته مواضع گروه های تروریستی را در شرق استان ادلب به حدی هدف قرار داده اند که تحرکات آنان به طور کامل فلج شده و حتی توانی برای فرار به مناطق امن ندارند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق از عاجز شدن تروریست ها در تمامی جبهه های عملیاتی خبر داد و گفت: گروه های تروریستی موسوم به میانه رو پس از ایجاد اختلال در نشست سوچی به اشتباه بزرگ خود اعتراف می کنند و در تلاش هستند به شکلی دیگر از شکست های خود جلوگیری کنند.

نقشه میدانی استان ادلب و شهر سراقب
**برای مشاهده بهتر جزییات روی نقشه کلیک کنید**

وی با بیان این که تلاش تروریست ها برای به بن بست رساندن مذاکرات سوچی هزینه های گزافی را برای آنان به وجود آورده، گفت: گروه های مخالف دولت سوریه در این مذاکرات می توانستند به نتایجی دست پیدا کنند اما کارشکنی آنان باعث شد در مقطع فعلی چند گام بیشتر عقب نشینی کنند.

این منبع میدانی با بیان این که حالا گروه های تروریستی مجبور هستند به صورت متوالی امتیاز دهند، افزود: گروه های تروریستی در شرق استان ادلب به طور کامل زمین گیر شده اند و حالا به دنبال برقراری آتش بس موقت هستند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای متحد قبول آتش بس را در شرق استان ادلب به عوامل و شرایط مختلفی منوط کرده اند چرا که به خوبی می دانند دست تروریست ها در میدان نبرد به قدری خالی است که توانی برای دفاع از خود ندارند.

تا ساعاتی دیگر نتیجه رایزنی ها برای برقراری آتش بس موقت در شرق استان ادلب مشخص خواهد شد اما اگر گروه های تروریستی بر توهمات خود پافشاری کنند و حاضر به پذیرفتن واقعیت های میدانی نشوند باید منتظر حملات سنگین جبهه مقاومت و نیروهای متحد باشند.

به گزارش مشرق، گروه های تروریستی و حامیان آنان اگر چه در رسانه ها برای نیروهای جبهه مقاومت و متحد خط و نشان می کشند و خود را شکست ناپذیر توصیف می کنند اما به شدت نیازمند احیای توان عملیاتی شان هستند.

گروه های تروریستی به خوبی می دانند که جبهه مقاومت و نیروهای متحد درصدد هستند از دو محور کار آنان را در زمان کوتاهی در استان ادلب و حلب یکسره کنند و همین مسئله باعث شده، وحشت و ترس تمام وجود آنان را فرا گیرد.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: جبهه مقاومت و نیروهای متحد در محور نخست درصدد بودند شهر سراقب را از اشغال تروریست ها خارج کنند و به سمت مرکز استان ادلب پیشروی کنند.

وی به عملیات در محور دوم هم اشاره کرد و گفت: رزمندگان جبهه مقاومت و نیروهای متحد همزمان با انجام عملیات در محور نخست در تلاش بودند از غرب شهرک الحاضر در جنوب غرب استان حلب به سمت بزرگراه بین المللی دمشق - حلب و شهرک های محاصره شده الفوعه و کفریا در شمال شرق استان ادلب حرکت کنند.

نقشه میدانی شرق استان ادلب
**برای مشاهده بهتر جزییات روی نقشه کلیک کنید**

این منبع میدانی نتیجه انجام این دو عملیات را ساقط شدن مواضع تروریست ها در شمال سوریه توصیف کرد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، شدت درگیری ها در شرق استان ادلب کاهش یافته است.

وی با بیان این که  خبر تسلط نیروهای جبهه مقاومت بر شهرک های «زمار، تل ممو، جزرایا و تل طوقان» تایید نشده است، افزود: روز گذشته با هدف قرار گرفتن جنگنده روسی در آسمان شهر سراقب برخی رسانه های از انتقام  نیروهای متحد صحبت به میان آوردند اما باید به این نکته توجه داشته باشند که تصمیم های اتاق عملیات جبهه مقاومت لحظه ای و احساسی نیست و براساس برنامه ریزی های صورت گرفته عملی می شود.

این منبع میدانی تصریح کرد: پس از اتفاق تلخ روز گذشته، جنگنده های روسی به خوبی توانستند از تروریست ها زهر چشم بگیرند اما انتقام سخت از تمام جنایت های چند ساله تروریست ها در آینده نزدیک محقق می شود.

به گزارش مشرق، از شهرک های محاصره شده الفوعه و کفریا در شمال شرق استان ادلب هم خبر می رسد، حملات خمپاره ای تروریست ها علیه شهروندان بی گناه تشدید شده و تاکنون چندین نفر زخمی شده اند.

براساس اخبار به دست آمده از منابع میدانی، تک تیراندازهای گروه های تروریستی هم به صورت مستمر شهروندان محاصره شده الفوعه و کفریا را هدف قرار می دهند که باعث مجروح شدن شماری دیگر شده است.

با نزدیک شدن نیروهای جبهه مقاومت به شهرک های محاصره شده الفوعه و کفریا، اعتراض اهالی شهرک « بنش» علیه گروه های تروریستی افزایش یافته و خبرها حاکیست مردم در این شهرک با تروریست ها درگیر شدند.

آخرین تحولات این دو شهرک محاصره‌شده را اینجا بخوانید:

نیروهای جبهه مقاومت به ۳۰ کیلومتری شهرک های محاصره شده الفوعه و کفریا رسیدند + نقشه میدانی

روایتی دردناک از ۳ سال محاصره الفوعه و کفریا: «دستمان خالی است اما برای استقبال از حاج قاسم سنگ تمام می‌گذاریم» + فیلم، عکس و نقشه میدانی

ساکنان شهرک « بنش» از تروریست های جبهه النصره خواسته اند که نسبت به تخلیه این شهرک سریع تر اقدام کنند؛ «بنش » در جنوب شهرک های محاصره شده الفوعه و کفریا قرار دارد و به مکانی برای جولان تروریست ها علیه شهروندان محاصره  شده تبدیل شده است.

نقشه میدانی استان ادلب و شهرک های فوعه و کفریا
**برای مشاهده بهتر جزییات روی نقشه کلیک کنید**

از شهرک «معره مصرین» در استان ادلب خبر می رسد، گروهی ناشناس، «اسامه خریطه» معروف به «ابو زید العسکری» از فرمانده هان ارشد گروه تکفیری احرارالشام  رادر یک حمله ناگهانی ترور کرد. وی فرماندهی تروریست ها را در حومه شهرک های محاصره شده الفوعه و کفریا بر عهده داشت.

شمال شرق استان حماه هم در 72 ساعت گذشته شاهد درگیری های سنگینی بود و در نهایت نیروهای جبهه مقاومت با عقب راندن عناصر تروریستی داعش توانستند شهرک های « طلیحان، ابولاقصور، عبیان، ابین، جی زریق و ابو خنادق جنوبی» را به کنترل خود در بیاورند.

به گزارش مشرق، مسیرهای اصلی برای انتقال نیرو  و تجهیزات از شهر دمشق به سمت استان های شمالی از شمال شرق استان حماه می گذرد و همین مسئله اهمیت پاکسازی مناطق آلوده را در این محور چند برابر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    61 3
    پذیرفتن آتش بس بدترین کار در این برهه هست. اونم آتش بسی که تجربه حلب و حما و دمشق نشون داده همیشه توسط تروریتسها شکسته میشه.
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
      4 0
      این تروریست ها در دو جبهه درگیرن بزنید دمار از روزگارشان دربیارید
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    14 0
    تو نقشه تون انگار دوباره نبل و الزهرا داره میره تو محاصره که!!!انگار تو این طرف دارن پیشروی میکنن
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    10 0
    گزارش مفصل «المانیتور» از گفت‌وگوی محرمانه نتانیاهو و پوتین درباره ایران / قرار بود 30 دقیقه صحبت کنند اما جلسه یک ساعت و نیم طول کشید
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    7 11
    اگر نیروهای ارتش ازاد یا ترکیه مناطق کردنشین را اشغال کنن با مناطقی که در حریتان و شهرکهای اطراف دست النصره هست نبل و زهرا شبه محاصره خواهند شد باید هر چه سریعتر به حدیتان و اطراف حمله کرد
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    32 1
    لعنت بر وهابیت خبیث
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    16 1
    تو روح هرچی تروریست ابزار دست شیطانه... و اون الله اکبر گفتنی که شبیه قرآن سر نیزه ابوسفیان هست.... چه کشیدن معصومین و زینب کبری از دست این یابوها...
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    27 0
    آتش بس خواستن روش این حرامزاده های تکفیری ارتش آزاد و النصره است؛ دوستان فراموش نکنیم فاجعه خان طومان وقتی اتفاق افتاد که قرار بود آتش بس برقرار باشه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس