تحولات میدانی سوریه - ادلب

پیشروی های روز گذشته نیروهای جبهه مقاومت با پشتیبانی جنگنده های روسی انجام شد و گام بزرگی برای تامین امنیت کامل فرودگاه ابوظهور و نزدیک شدن به خط راه آهن دمشق - حلب برداشته شد.

به گزارش مشرق، پس از پایان نشست سوچی در روسیه، نیروهای جبهه مقاومت از صبح روز گذشته عملیات را در شرق استان ادلب علیه عناصر تروریستی ادامه دادند و در گام نخست موفق به پاکسازی حدود ۱۱ شهرک در حومه شمالی و غرب فرودگاه ابوظهور شدند.

غروب روز گذشته هم شهرک های مشیرفه، طویحینه، الحسینیه، التویم، مزارع التویم و ارتفاعات الوقود و السلطان از اشغال عناصر تروریستی خارج شد تا پیروزی های جبهه مقاومت در شرق استان ادلب تکمیل شود.

پیشروی های روز گذشته نیروهای جبهه مقاومت با پشتیبانی جنگنده های روسی انجام شد و گام بزرگی برای تامین امنیت کامل فرودگاه ابوظهور و نزدیک شدن به خط راه آهن دمشق - حلب برداشته شد؛ در حال حاضر، فقط ۱۲ کیلومتر از خط راه آهن دمشق - حلب در اشغال گروه های تروریستی است.

تحولات میدانی سوریه - نقشه استان ادلب و منطقه سراقب
**برای مشاهده بهتر جزییات و اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

منطقه راهبردی «ابوظهور» در شرق استان ادلب حدود ۵۰ شهرک، روستا و مزارع را در بر می گیرد و تا لحظه تنظیم این گزارش نیروهای جبهه مقاومت موفق به پاکسازی ۶۰ درصد این منطقه شده اند.

با پاکسازی کامل منطقه «ابوظهور»، عناصر تروریستی دیگر جایی در شرق استان ادلب نخواهند داشت؛ از سویی دیگر، نیروهای جبهه مقاومت در تلاش هستند با پاکسازی کامل منطقه فرودگاه ابوظهور را هم دوباره عملیاتی کنند.

**نیروهای جبهه مقاومت**

به گزارش مشرق، در جریان درگیری های ۲۴ ساعت گذشته تاکنون ۸۰ تن از عناصر تروریستی کشته و زخمی شدند و مساحتی در حدود ۸۰ کیلومتر مربع در حومه فرودگاه ابوظهور از اشغال عناصر تروریستی خارج شد.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: نیروهای جبهه مقاومت با پیشروی های میدانی در ۲۴ ساعت گذشته خود را به ۱۵ کیلومتری شهر مهم و راهبردی «سراقب» رسانده اند؛ این شهر یکی از مهم ترین پایگاه های گروه تروریستی در مرکز استان ادلب است.

تحولات میدانی سوریه - نقشه استان ادلب و منطقه سراقب
**برای مشاهده بهتر جزییات و اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

سراقب در جنوب شرق شهر ادلب واقع شده و مناطق مرزی استان با ترکیه را به فرودگاه نظامی ابوظهور و استان حلب متصل می کند؛ براساس آخرین اطلاعات به دست آمده فاصله نیروهای جبهه مقاومت با شهرک های محاصره الفوعه و کفریا (شمال شرق استان ادلب) به ۳۴ کیلومتر کاهش پیدا کرده است.

با نزدیک شدن نیروهای جبهه مقاومت به شهرک های محاصره شده الفوعه و کفریا، تحرکات تروریست ها هم در حومه این مناطق افزایش یافته و همین مسئله باعث شده در روزهای گذشته علاوه بر کمک های غذایی، تجهیزات نظامی هم برای نیروهای مردمی محاصره شده از طریق آسمان پرتاب شود.

**نیروهای جبهه مقاومت**

یک منبع میدانی در همین ارتباط به مشرق گفت: با نزدیک شدن نیروهای جبهه مقاومت به شهرک های محاصره شده امکان حمله تروریست ها به این مناطق افزایش می یابد و نیروهای مردمی الفوعه و کفریا با دریافت تجهیزات و سلاح خود را برای مقابله احتمالی آماده می کنند.

از جنوب غرب استان حلب و منطقه راهبردی «تل الضمان» هم خبر می رسد، نیروهای جبهه مقاومت شهرک های «عطشانه شرقی و الملاحمه» را به کنترل خود در آوردند و ۲۵ تن از تروریست ها را در این محور کشته و زخمی کردند؛ تاکنون ۸۰ درصد مناطق اشغالی در مثلث «تل الضمان - ارتفاعات اربعین و فرودگاه ابوظهور» از اشغال تروریست ها خارج شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
    56 1
    ماشاء الله به محور مقاومت ؛ ان شاء الله هر چه زودتر فوعه و کفریا از محاصره وحشیهای ارتش آزاد و النصره دربیاد؛ فان حزب الله هم الغالبون
  • رضا IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
    7 0
    انشالله تا قبل عید شکست محاصره الفوعه و کفریا رو جشن می گیریم
  • تمشکال IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    5 0
    درود خدا به محور مقاومت که یاری خدای متعال را به همراه دارندمطمئن باشید پیروزی از آن شماست . وقتی گام هایتان آسمانی ست و نگاه هایتان رابطه دارد با خدا
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    9 0
    الحمد للّٰه
  • GB ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    3 10
    ان شالله بعد از شکست کردها و عقب نشینی ترکها جشن یکبارچگی سوریه را خواهیم گرفت
  • IR ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
    0 15
    عقب نشینی ترکها؟؟؟خخخخخ....هههههههه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس