کد خبر 827969
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰
جودو

فدراسیون جودو بلافاصله پس از مصاحبه انتقادی "خرابات" اقدام به احضار وی و چند جودوکار دیگر به کمیته انضباطی کرد که واکنش‌ها و انتقادات گسترده‌ای را بدنبال داشت.

به گزارش مشرق، وضعیت فدراسیون جودو چندان مساعد نیست و این مسئله را می توان از نتایج این ورزش در رقابت های بین المللی مشاهده کرد.

به دنبال انتقادات فنی و کارشناسی مسعود خرابات جودوکار سابق تیم ملی از عملکرد محمد منصوری سرمربی تیم ملی جودو که در مصاحبه با ایسنا در پنجم دی ماه انجام شد، سردار محمد درخشان در نامه‌ای به سردار مهرعلی باران چشمه رییس تربیت بدنی نیروهای مسلح، برخورد با این جودوکار سابق تیم ملی که با درجه ستوان سومی در نیروی انتظامی مشغول به کار است را خواستار و درخواست تعلیق تمام فعالیت‌های او بدلیل مصاحبه انتقادی‌اش را مطرح کرده است!

فدراسیون جودو بلافاصله پس از مصاحبه انتقادی "خرابات" اقدام به احضار وی و چند جودوکار دیگر به کمیته انضباطی کرد که واکنش‌ها و انتقادات گسترده‌ای را بدنبال داشت.

سردار درخشان در بخشی از نامه خود به سردار باران چشمه آورده است: "طبق قوانین جاری، مصاحبه افراد نظامی نیاز به اخذ مجوز از ریاست حفاظت اطلاعات یگان مربوطه دارد که به نظر می رسد این مصاحبه بدون اخذ هرگونه مجوزی صورت پذیرفته است".

نکته عجیب و قابل تامل این است که "خرابات" علی‌رغم اینکه سال‌ها در رده‌های مختلف عضو تیم ملی جودو بوده اما درخشان در ادامه نامه خود آورده است: " ایشان بدون هیچ‌گونه اطلاعات موثق و بدون درنظر گرفتن جایگاه خود در جامعه جودو اقدام به ارئه نظریه کارشناسی در مورد عملکرد سازمان تیم های ملی و فدراسیون جودو نموده و در مورد سرمربی تیم ملی بزرگسالان اطلاعات کذب و غیرواقعی ارائه داشته است".

درحالی که "خرابات" در مصاحبه‌اش نه تنها از اقدام محمد رشنونژاد جودوکار تیم ملی که در سفر به هلند و در میان بی‌مسئولیتی کامل مدیر و سرمربی تیم ملی از جمع جودوکاران جدا و از بازگشت به ایران خودداری و به هلند پناهنده شده، دفاع نکرده و بی‌توجهی مسئولان فدراسیون و ورزش ایران به درخواست‌های او را عامل فرار او و دیگر جودوکاران به کشورهای خارجی دانسته است، سردار درخشان در نامه خود بجای قبول سهل‌انگاری و قصور فدراسیون، کادر فنی تیم ملی و مدیر تیم ملی، عنوان کرده "خرابات" از عمل رشنونژاد حمایت و این کار را تایید کرده است!

درخشان در این نامه ضمن تاکید بر تعلیق تمام فعالیت‌های این جودوکار سابق تیم ملی، رسیدگی سردار باران چشمه به تخلفات او (انتقاد از فدراسیون و کادر فنی!) و جلوگیری از کلیه فعالیت‌های ورزشی‌اش در نیروهای مسلح را خواستار شده است.

این واکنش تند و عجیب رییس فدراسیون جودو در قبال یک مصاحبه انتقادی در حالی است که "خرابات" ضمن دعوت از اهالی جودو برای کنار گذاشتن کینه‌های شخصی برای کمک به جودو گفته بود: "چرا باید در جایی که ما مربیان بزرگی همچون محمود میران، آرش میراسماعیلی، مسعود خسروی نژاد، امیر قمی، مجید بهاروند، مسعود حاجی آخوندزاده، مجید زارعیان، حامد ملک محمدی و ... را داریم که هر کدام افتخارات زیادی را برای جودوی ایران رقم زده‌اند، آنوقت محمد منصوری که بهترین عنوانش سومی استان تهران است سرمربی تیم ملی بزرگسالان باشد و برای تیم های ملی نوجوانان و جوانان هم او تعیین تکلیف کند و بشود همه کاره جودوی ایران. از سوی دیگر آرش میراسماعیلی که ۴ مدال جهانی دارد یا افراد دیگر که همه کارنامه جودوی ایران هستند باید خانه نشین شوند و آنوقت فدراسیون، کل جودوی ایران را به دست کسی بدهد که چیزی بلد نیست که بخواهد به جودوکاران اضافه کند".

او ادامه داده بود: "چرا مسوولان فدراسیون نباید از همه پتانسیل جودوی ایران استفاده کنند؟ تا کی می‌خواهیم منافع ملی را قربانی اختلافات شخصی کنیم؟ مگر این همه مدال جهانی و آسیایی را چه کسانی برای جودوی ایران گرفتند که حالا باید خانه نشین شوند و شاهد این وضعیت باشند. شما سرمایه های قبلی جودوی ایران را با نفرات حال حاضر مقایسه کنید ببینید که جودوی ما به چه حال و روزی افتاده است. الان جوانی که در تیم ملی است نمی‌تواند بیشتر از ۲ دقیقه مبارزه کند و روی حریفانش فن اجرا کند. مگر جودوکاران ژاپنی و روس و ...چه فرقی با جودوکاران ما دارند؟ فرق آن ها با ما این است که عنوان داران جهان و المپیک بالای سر تیم‌شان است و به علم جودوی روز دنیا آشنا هستند اما در ایران کار دست افرادی است که چیزی ندارند که به جودوکارشان اضافه کنند."

این درحالی است که نه تنها بسیاری از کارشناسان بلکه سعید ملایی شاخص‌ترین جودوکار تیم ملی که طی سال‌های اخیر تنها مدال آور ایران در اکثریت مسابقات خارجی بوده است نیز سه‌شنبه هفته گذشته در گفت‌وگو با ایسنا، بر لزوم استفاده از مربیان طراز اول خارجی در تیم ملی تاکید کرده بود.

این اتفاق تلخ در حالی رخ داده که به غیر از خرابات تعدادی دیگر از جودوکاران سابق و کارشناسان جودو نیز بدلیل انتقادات فنی نسبت به نتایج ضعیف تیم ملی جودو در رقابت‌های متعدد بین‌المللی طی یک سال و نیم گذشته و هدر رفت بیت‌المال، به کمیته انضباطی فدراسیون فراخوانده شدند.

 در جایی که مقام معظم رهبری به عنوان عالی‌ترین مقام کشور همواره مسئولان را به نقدپذیری و گوش فرا دادن به انتقادات برای اصلاح امور فرامی‌خوانند و مسئولان عالیرتبه دولت تدبیر و امید نیز نقدپذیری را از اهداف و اولویت‌های خود می‌دانند، باید منتظر ماند و دید آیا مسئولان وزارت ورزش و جوانان و شخص وزیر ورزش و جوانان و معاونش محمدرضا داورزنی برخوردی با اینگونه رفتارهای غیر حرفه‌ای مسئولان فدراسیون جودو خواهند داشت یا خیر؟

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس