مستند

زنانی با گوشواره‌های باروتی» به کارگردانی رضا فرهمند و تهیه‌کنندگی مرتضی شعبانی یکی از دو مستند حاضر در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر است و از مستندهای برگزیده‌ی جشنواره‌ی سینما حقیقت سپری شده است.

به گزارش مشرق، مجید مجیدی کارگردان فیلم‌های چون «محمد رسول‌الله»و «رنگ خدا» درباره مستند «زنانی با گوشواره‌های باروتی»متنی را به این شرح نوشت:

« به نام خالق زیبایی‌ها

فیلم زیبا و تحسین برانگیز «زنانی با گوشواره‌های باروتی» را دیدم و از نگاه جسورانه و انسانی جناب فرهمند بسیار لذت بردم. مطمئنم این اثر جهانی خواهد شد و تبریک و خسته‌ نباشید به همه عوامل سخت‌کوش این اثر دارم.

با آرزوی موفقیت‌ها و آثار ارزشمند دیگر»

«زنانی با گوشواره‌های باروتی» به کارگردانی رضا فرهمند و تهیه‌کنندگی مرتضی شعبانی یکی از دو مستند حاضر در بخش سودای سیمرغ سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر است و از مستندهای برگزیده‌ی جشنواره‌ی سینما حقیقت سپری شده است.

بیشتر بخوانید:

فیلم ایرانی با موضوع زندگی با همجنس در جشنواره فجر+عکس

ماجرای بلیت‌های بدون بارکد جشنواره فجر چیست

 «در این مستند ما با «نور» ژورنالیست جنگ همراه می‌شویم. او با همه مخاطره‌ها و فشارهای اجتماعی که برای حضورش در جنگ با داعش وجود دارد مصرانه مبارزه می‌کند، پابه پای رزمنده‌ها پیش می‌رود و گزارش می‌گیرد. او به کمپ پناهجویی بیوه‌ها و کودکان داعشی می‌رود تا روایت‌های پوشیده و احساسات کشته شده آنها را به تصویر بکشد، اما روایت زنانگی نور از جنگ همین‌جا به پایان نمی‌رسد.

رویکرد این مستند پرداختن به زنان و کودکانی است که در جنگ با داعش بودند. از این‌رو، برای اولین بار تصاویری از این زنان در یک اثر نشان داده می‌شود که دست‌اندرکاران آن ادعا می‌کنند تا به‌حال در هیچ فیلم مستند یا رسانه‌ای نمایش داده نشده است‌.»

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس