محمد علی نجفی

نجفی در حالی در کیش به سر می برد که ماموران شهرداری با سهل انگاری با جان شهروندان تهرانی بازی کرده و ساختمانی را بر سر یک نفر تخریب کرده و جنازه‌اش را از زیر آوار بیرون می‌کشند.

سرویس سیاست مشرق - از محمد علی نجفی، باید به عنوان مسئولی نام برد که همیشه سر بزنگاه‌های مدیریتی شهر تهران در جای دیگری است. در شبی که زلزله ۵.۲ ریشتری تهران و البرز را لرزاند و باعث هراس مردم شد و بهم‌ریختگی و عدم مدیریت بحران به چشم می‌خورد، همه به دنبال شهردار تهران بودند و در صفحات شبکه‌های اجتماعی کاربران از عدم حضور شهردار در بحران زلزله تهران گلایه می‌کردند.

در همان زمان وقتی غیبت شهرداری در جلسات مدیریت بحران و عدم حضور وی برای مدیریت وقایع شهر تهران مشهود بود، وی در گفتگوی تلفنی که با شبکه پنج سیما انجام داد بیان داشت:

«در بطن مدیریت بحران شهر تهران حضور دارم و مستقیما به امور رسیدگی می‌کنم.»

اینستاگرام شهردار تهران نیز پس از آن دست به کار شد و نوشت که «از نخستین دقایق وقوع زلزله تاکنون همینجا در تهران در کنار شهروندان، مدیران بحران و شهرداری بودم و هستم» اما حتی اینستاگرام و کانال شهردار نیز یک عکس از وی در جلسات بحران و در بطن وقایع شهر تهران منتشر نکرد و عکس‌های جلسات مدیریت بحران نیز از غیبت شهردار حکایت می‌کرد.

احمد مسجد جامعی، عضو شورای شهر تهران درباره مدیریت شهر تهران در بحران زلزله در جلسه شورا گفت:‌

«مردم در آن زمان تکلیف‌شان مشخص نبود و خود را تنها احساس می‌کردند و این در حالی است که رسانه‌های رسمی نیز تکلیف نامشخصی داشتند و می‌دیدیم که به جای آگاهی سازی به تولید وحشت رو آورده بودند.»

در همین رابطه، روز گذشته  (۲۹ دیماه) مراسمی برای یادبود شهدای حادثه پلاسکو تهران در بهشت زهرا  بدون حضور محمد علی نجفی شهردار تهران برگزار شد البته معاون امور مناطق، معاون توسعه منابع انسانی و معاون خدمات شهری شهرداری تهران در این مراسم حضور داشتند.

اما اخباری که از خبرگزاری‌های اصلاح‌طلب منتشر شده نشان می دهد که نجفی به کیش سفر کرده و  ضمن بازدید از پروژه های عمرانی، اقتصادی و گردشگری این جزیره با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نشستی با سرمایه گذار پروژه سارینا ٢ دیدار کرده و در  جریان عملکرد سرمایه گذار در روند احداث این پروژه قرار گرفته است[۱].

نجفی در این زمینه نیز تنها به انتشار پیامی در اینستاگرام خود (که آن هم از سوی روابط عمومی اداره می‌شود) برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان پلاسکو اکتفا کرد.

همچنین، شهردار تهران در حالی در کیش بسر می‌برد که اخیرا ماموران شهرداری در جریان عملیات تخریب منازل مسکونی واقع در حاشیه میدان جانبازان در یافت آباد، یک مرد ۴۲ ساله را که در ساختمان حضور داشته، زیر چرخ‌ خودروهای سنگین و آوار ساختمان، له کرده و جسد او را از زیر آوارها بیرون کشیدند و البته براساس تصاویر منتشر شده، در گوشه‌ای رها کردند.

گویا شب قبل از حادثه این فرد به منزل نیمه تخریب شده مراجعه کرده و شب را در آنجا به صبح رسانده است. اهالی مدعی شدند که مرد ۴۲ ساله هنگام آغاز عملیات عمرانی در ساختمان حاضر بوده و در جریان تخریب کامل ساختمان جان باخته است. حال مشخص نیست چرا ماموران شهرداری بدون بررسی حضور این فرد در ساختمان برای تخریب آن اقدام به تخریب ساختمان کرده‌اند. موضوعی که با سکوت رسانه‌های هم جناح با شهردار مواجه شده است؛ این درحالی است که در گذشته این رسانه‌ها برخورد با دستفروشان در شهرهای دیگر را نیز به شهرداری تهران متصل و جنجال رسانه‌ای به پا می کردند.

به هر جهت شهرداری تهران در زمان نجفی شاهد نوعی دورکاری شهردار تهران است که به دلیل مشکلات جسمی (از جمله مشکلات قلبی و کمر درد) قادر به حضور در هوای آلوده تهران و مدیریت کارهای سنگین برجای مانده در شهر نیست و ترجیح می دهد با حضور در مناطق خوش آب و هواتر، شیوه ای تازه در مدیریت از راه دور را تمرین کند. 


[۱] http://www.ilna.ir/%D۸%A۸%D۸%AE%D۸%B۴-%D۹%۸۵%D۹%۸۶%D۸%A۷%D۸%B۷%D۹%۸۲-%D۸%A۲%D۸%B۲%D۸%A۷%D۸%AF-۳۰/۵۸۴۰۴۳-

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    103 1
    فکر می کنید امثال نجفی اصلا اهمیت می دهند که پشت سر شون چی ها گفته میشه.به قول معاویه مهم قدرت بود که بدست آوردم حالا هر کاری می خوایید بکنید.
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    2 89
    تا کی میخواهید سیاه نمایی کنید. آیا متوجه نشدید ؟
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
      5 0
      خلایق هر چه لایق
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    2 69
    تاکی میخواهید سیاه نمایی کنید آیا عبرت نگرفتید
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    52 1
    نجفی کجا و کی اصلا مثمر ثمر بوده که اینجا باشه؟؟؟ از وزارت آموزش پرورش تا معاونت گردشگری و ... همیشه ژست مدیریتی گرفته و طلبکار مردم بوده..
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    55 2
    چرا سراغ محسن هاشمی و مسولان شورای شهر نمی روید؟ اونها به مراتب مقصر ترند.
  • اخوان IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    60 0
    سلام کارگزاران تنها کاری که نمیکنند «کار کردن» هست.بازنشسته های پرمدعا و همیشه طلبکارند اینها برادر
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
      4 1
      توهین نکن تکرار کن پیرمرد پولدار محترم
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    41 0
    اهالی کیش نخود سیاه میخواستند ایشان رفته که خواسته آنها برآورده بشه
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    39 0
    قوه قضائیه نباید به پرونده ورود کنه ؟؟؟ نباید شهردار منطقه و شهردار کل بازخواست بشن ؟؟؟
  • GB ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    0 0
    بابا اینا تابلو و نماد یک جریان هستند، بود و نبودشون فرقی نمیکنه که! شهردار اصلی معاوناشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس