کد خبر 826918
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۰
خبر ویژه

برخلاف ادعای اخیر معاون وزیر خارجه، فعالان اقتصادی و محافل رسانه‌ای حامی دولت، از ادامه مشکلات بانکی و نقل و انتقال ارزی خبر می‌دهند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

در حالی‌که عباس عراقچی تصریح کرده بود مشکل نقل و انتقالات بانکی و ارزی برطرف شده، محمد لاهوتی رئیس کنفدراسیون صادرات به ایلنا گفت: هنوز نقل‌وانتقال‌ها توسط صرافی‌ها انجام می‌شود.


وی با اشاره به تهدیدهای آمریکا گفت:  کشورهایی همچون چین، ترکیه و امارات که در زمان تحریم‌ها سختگیری نمی‌کردند این بار به خاطر مسائل سیاسی سختگیری‌های خود را اعمال می‌کنند به طوری که علاوه بر ایجاد مشکل برای صادرکنندگان ما و حضور شرکت‌های ایرانی در آن کشورها حساب‌های بانکی ایرانی‌ها را نیز بررسی و برخی از آنها را مسدود می‌کنند.


لاهوتی در خصوص وضعیت نقل و انتقال پولی برای فعالان اقتصادی گفت: برجام تاثیری در نقل و انتقال برای بخش خصوصی نداشته است البته معاملات راحت‌تر صورت می‌گیرد اما هنوز نقل و انتقال‌ها توسط صرافی‌ها انجام می‌شود و همان هزینه‌های زمان تحویل را دارد.


درحالی که تصور می‌شد پس از برجام وضعیت حداقل مشابه سال‌های نخستین دهه ۸۰ خواهد شد و به هرحال مراودات حداقل با کشورهای اروپایی به سمت عادی شدن خواهد رفت، سرکار آمدن دونالد ترامپ بسیاری از این خوش‌بینی‌ها را نقش بر آب کرد. با گذشت چند سال از برجام هنوز بانک‌های کشور قادر نیستند مراودات بانکی را از سر بگیرند و همچنان نقل‌وانتقال پول به کشور ازطریق صرافی‌ها و به اشکال غیرعادی صورت می‌گیرد. این واقعیتی است که در نوسانات اخیر بازار ارز هم می‌توان نقش آن را جست و اگر این وضعیت کنترل نشود در آینده نزدیک اثرات آن به مراتب بیش از میزان فعلی خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس