باشگاه استقلال

مدیریت بحران این نیست که به حوادث رخ داده نگاه کنیم آه بکشیم و دست به دعا برای رفع بلا باشیم بلکه مدیریت بحران یعنی نگاه به ثانیه هایی که یکی پس از دیگری می رسند!

سرویس ورزش مشرق – حادثه تلخی که برای مهدی قائدی و پسر دایی اش در ساعات بامدادی روز دوشنبه رخ داد شوک بزرگی برای جامعه فوتبال بود که در ادامه هم با انتشار اخبار ضد و نقیض از بوشهر همواره در ساعات بعد از وقوع تصادف مانند خبر درگذشت یکی از سرنشینان که البته دقایقی بعد تکذیب شد بر تلخی این حادثه می افزود!

اینکه چرا باید چنین اتفاقی رخ بدهد قطعا دغدغه امروز اهالی فوتبال نیست! در این شرایط قطعا همه آنهایی که آن شب در اتومبیل سفیدرنگ نشسته بودند از کرده خود پشیمان هستند ولی باید از این حادثه که انشاالله ختم به خیر شود درس عبرتی گرفت و با آسیب شناسی دقیق به این موضوع پی برد که اصلا چرا چنین حادثه ای رخ داد؟

*جوان 18 ساله و ریسک؟

قطعا این حادثه مقصران زیادی داشته اما مقصر اصلی اش باشگاه استقلال است. اینکه یک جوان 18 ساله در حالی که اعضای خانواده اش در تهران هستند برای رسیدگی به کارهای تحصیلی به تنهایی راهی بوشهر می شود یک ریسک بزرگ به اندازه به خطر افتادن جان این استعداد ناب فوتبالی بود که از بد حادثه این ریسک هم جواب نداد!

اتومبیلی که مهدی قائدی با آن تصادف کرد

*فوتبال ساحلی در بامداد!

مقصر دیگر این حادثه قطعا خود مهدی قائدی است. فوتبالیستی که در استقلال پول حرفه ای دریافت می کند باید زندگی حرفه ای را نیز در برنامه روزانه اش بگنجاند. تماشای مسابقات فوتبال ساحلی که ساعت 19 تمام شده اگر به همراه صرف شام و آبمیوه و گشتی با رفقا هم بوده باشد حداکثر تا 10 شب بطول می انجامیده است....اما حادثه رانندگی حدود 1:30 بامداد رخ داده! آیا فوتبالیست حرفه ای در آن ساعت بیدار است و در اتوبان رانندگی می کند؟!

در همین رابطه بیشتر بخوانید:

*باشگاه استقلال وکیل ندارد؟

اینکه باشگاه تراکتورسازی پیگیر ماجرای سرباز شدن مهدی قائدی بوده تا او را به خدمت بگیرد موضوع کمی نیست. اما آیا باشگاه استقلال که قصد دارد حالا حالاها از این بازیکن استفاده کند نباید از طریق یک وکیل آشنا به امور تحصیلی برای حل این مشکل اقدام می کرد نه خود قائدی 18 ساله! چرا مدیریت بحران همیشه برای بعد از وقوع اتفاق است؟!

وزارت ورزش چقدر در این قضایا مقصر است؟

*تیم وزارت ورزش فقط از فوتبال جوانان استفاده می کند؟

به گزارش مشرق، محسن کریمی که هر هفته برای دانشگاه رفتن راه تهران بابل را طی می کند هم از این قاعده مستثنی نیست! چرا باشگاه برای دانشجویانش انتقالی نمی گیرد؟ مگر همه این دردسرها برای استفاده بیشتر از یک فوتبالیست نیست؟ مگر از ترس سربازی شان نیست؟ تیمی که متعلق به وزارت ورزش و جوانان است نباید از جان و سلامت جوانان مراقبت کند؟ فقط باید از فوتبالشان بهره برد؟

*پرداخت هزینه های قائدی دردی دوا نمی کند

اینکه استقلال بگوید هزینه های درمان قائدی را پرداخت می کند در حالی که این بازیکن در ساعت غیر اداری(تمرینی یا فوتبالی) بیرون از محیط باشگاه دچار سانحه شده، بیانگر این است که مسئولان باشگاه متوجه اقدام خودشان شده اند. متوجه اند که صِرف محرومیت یک جلسه ای از ابتدا نباید به این بازیکن مجوز سفر می دادند و حالا دیگر هرچقدر هزینه کنند برای قائدی و خانواده اش سودی ندارد!

مدیرعامل استقلال این روزها سکوت خبری را بیشتر ترجیح می دهد!

*مقصر اخبار ضد و نقیض هم استقلال است

به گزارش مشرق، باشگاه استقلال در اقدامی که ظرف سالهای اخیر آن را اجرا می کند برای مصاحبه کردن بازیکنانش دست به محدودیت هایی زده است. البته این را باید متأسی از رفتار مدیرعامل این باشگاه هم دانست که به سایر اعضای مجموعه اش نیز تسرّی پیدا کرده است.

همین حساسیت روی سکوت باعث شد تا روز وقوع حادثه انواع و اقسام اخبار ضد و نقیض از بوشهر به تهران مخابره شده و نوعی سردرگمی محض برای مردم بوجود بیاید. بهتر نبود یکی از مسئولان به اتفاق پزشک معالج با رسانه ها ارتباط برقرار می کردند؟ حتما باید تا ساعت 23:10 دوشنبه شب صبر می کردیم تا دکتر نوروزی در برنامه نود حرف بزند؟

هرچند سئوالات عادل فردوسی پور از دکترهایی که از بوشهر پشت خط می آمدند به مخاطبان برنامه اش فهماند که تا چه حد اخبار و شایعات متفاوتی از صبح منتشر شده بود. پارگی طحال مهدی، فوت یکی از سرنشینان و...

*مگر استقلال تیم جوانان ندارد؟

چرا در چنین روزهایی که یک بازیکن 18 ساله محروم است نباید او را به تیم جوانان فرستاد تا همراه با آنها تمرین کند؟ دو اتفاق مثبت در دل این کار نهفته است. اول اینکه فوتبالیست جوان وادار می شود در فضای تمرینی و کنار باشگاه باشد. این سبب خواهد شد از خطراتی که او را تهدید می کند دور بماند و دوم اینکه حضور او کنار سایر اعضای تیم جوانان نوعی انگیزه را بین آنها ایجاد می کند تا خودشان را به تیم بزرگسالان برسانند. مگر استقلال تیم جوانان ندارد؟

*نماینده رئال قائدی را تحسین کرد

شاید خود استقلالی ها هم نمی دانستند ولی روز بازی با پارس جنوبی جم نماینده آکادمی رئال مادرید در تهران بازی او را دید و در آخر حسابی از او تعریف کرد! استقلال به رغم داشتن چنین سرمایه ای هرگز به خوبی از او مراقبت نکرد! چه بسا از راه انتقالش به لالیگا اتفاقات بزرگی در این باشگاه رخ می داد!

در همین رابطه بیشتر بخوانید:

نماینده رئال مادرید در گفتگوی اختصاصی با مشرق:

ایران در 10 سال آینده قطب جهانی فوتبال خواهد شد/با کی‌روش صعود ایران حتمی است

شفر پس از بازی درخشان قائدی مقابل پارس جنوبی حساب ویژه ای روی او باز کرده بود اما...

*دست شفر هم بسته شد!

هر کس نداند قطعا شفر می داند چه مهره ای را در آستانه بازی با ذوب آهن، الریان قطر و الهلال عربستان از دست داد! فوتبالیستی که ظرف 20 دقیقه یک پنالتی گرفت و حریف را 10 نفره کرد و در ادامه روی یک گل دیگر تیمش هم تأثیر مستقیم داشت قطعا در دیدارهای مهم پیش رو و در ادامه تا پایان فصل کمک حال شفر بود اما یک تصمیم اشتباه از سوی باشگاه و مرخصی بی موقع...!

*مراقب نسل آینده باشید

اتفاق خوبی که در این دو سال رخ داده تسویه حساب با طلبکاران باشگاه استقلال است. گرچه بخش عمده آن با فشار AFC بوده ولی به هر حال اقداماتی از این دست خوب است اما این نباید باعث شود باشگاه نگاهش را از آینده فوتبال این باشگاه بردارد.

محسن کریمی ها، امید نورافکن ها، مهدی قائدی ها و... همه از سرمایه های این باشگاه هستند که هم می توانند با بودنشان برای استقلال مفید باشند و هم با ترانسفر شدن شان سود کلانی را نصیب مجموعه کنند. این برای همه باشگاه های ایران واجب است که مراقب نسل آینده فوتبال ایران باشند نه فقط استقلال.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • P IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    13 47
    جقدرعصبی نوشته ناراحتی ؟ برو بیمارستان دارش بزن !
  • اصلان US ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    21 22
    قائدی بچه پررو بود. انشاالله حالش خوب بشه و دوباره به میادین برگرده.
    • IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      15 8
      اگر قائدی بچه پررو بود نظرت درباره مسلمان پیام صادقیان احمدزاده چیه؟؟!!
  • نصیر IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    17 1
    فساد اخلاقی مالی و ساختاری بازیکنان باشگاه ها و دستگاه ها در کل فوتبال ایران مهمترین عامل افت فوتبال ایران در 20 سال گذشته هست علت اینکه 40 ساله به المپیک صعود نکردیم و ایران قهرمان آسیا هم نمیشه..فقط کافیه ایران رو با عراق جنگ زده مقایسه کنید که در فوتبال پایه ها ده ساله در رده نوجوانان جوانان و بخصوص امید و المپیک تبدیل به قدرت اول غرب آسیا شده نکات خوبی دیده میشه
  • ایرانی IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    7 11
    چرا چرند نوشتی؟ مگه فوتبالیست برای تفریحش باید اجازه بگیره از کسی؟ باشگاه استقلال باید براش اسکورت میگذاشت؟ نه تقصیر باشگاه هست و نه تقصیر خودش؟ حادثه در زندگی برای هر کسی پیش میاد و فوتبالیست و غیره هم نمیشناسه. تخیلات رو بریزید بیرون.
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    8 2
    مگر جوان 18 سال ه حق رانندگی بین شهری دارد؟ مگر حداقل نباید یک سال داخل شهر رانندگی کند؟
    • US ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
      1 0
      اصلا گواهینامه نداشته که بخواد یک سال هم ازش بگذره
  • فوتبالی IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    1 3
    عدم مدیریت بلای جان استقلال شده
  • مرتضی طاقانک IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    1 1
    خوب نوشتی اما کو گوش شنوا
  • استقلالي ترين IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    13 9
    لنگاش خفه شن لطفا اين مطلب بسيار زيبا - بجا ودرست نوشته شده - چرا استقلال قدر قائدي را ندانست ؟؟؟؟؟؟ واقعا چرا قائدي بايد به تنهايي به بوشهر برودوبا عده اي جوان بي مسئوليت چنين كاري را انجام دهد
  • جواد IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
    1 1
    بخدا مهدی مقصره شک نکنین
  • سعید IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    0 1
    واقعا باید تاسف خورد فقط همین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس