کد خبر 826616
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
تبعید اجباری دو بحرینی به عراق

رژیم آل خلیفه در ادامه تلاشهای گسترده برای تغییر بافت مذهبی و قومی بحرین دو شهروند دیگر را از این جزیره کوچک اخراج کرد.

به گزارش مشرق، رژیم آل خلیفه درادامه فعالیت های دیکتاتوری خود در راستای تغییر بافت مذهبی و قومی این کشور دو شهروند را به عراق تبعید کرد. بنابر این گزارش، «ابراهیم خلیل» و «اسماعیل خلیل» دو شهروند شیعه بحرین صبح دیروز به خارج از بحرین تبعید شدند. این دو برادر در سال ۲۰۱۲ طی لیستی ۳۰ نفره توسط وزارت کشور بحرین سلب تابعیت و محکوم به خروج از بحرین شده بودند و پس از آنکه دادگاه استیناف بحرین هفته گذشته تجدید نظر در حکم صادره علیه آنان و گروهی دیگر را وارد ندانسته و رأی به سلب تابعیت و اخراج آنان داد.

«ابراهیم خلیل» و «اسماعیل خلیل» دو شهروند شیعه بحرین صبح دیروز به خارج از بحرین تبعید شدند

وزارت کشور بحرین در سال ۲۰۱۲ با انتشار بیانیه ای در رسانه ها بدون ارائه هیچگونه ادله و توضیحی ضمن اعلام سلب تابعیت از این افراد ادعا کرده بود این افراد برای امنیت بحرین مضر اند. محمد التاجر وکیل سرشناس بحرینی در این خصوص به پایگاه خبری “صدای منامه/ صوت المنامة” گفت در ابتدا تصمیم بر تبعید این افراد به بیروت بوده است که پس از مخالفت مسوولان لبنانی از پذیرش آنها صبح دیروز این دو برادر با گذرنامه ای که تنها یکبار صلاحیت استفاده داشته به نجف اشرف تبعید شده اند.

این دو نفر صبح دیروز توسط نیروهای امنیتی از منزلشان بیرون کشیده و به فرودگاه منتقل و تبعید شدند

جزیره کوچک بحرین پس از آغاز انقلاب ۱۴ فوریه در سال ۲۰۱۱ تا کنون طی حکم های پادشاهی و یا توسط وزارت کشور اقدام به سلب تابعیت از حداقل ۵۲۰ شهروند خود در قضایایی سیاسی نموده است که در پی آن تعداد زیادی از آنان که در داخل بحرین حضور داشته اند از این کشور اخراج شده و با تبعید به کشورهای مختلف بدون داشتن هرگونه تابعیتی بی خانمان گشته اند. سازمانهای حقوقی و مجامع بین الملل بارها اقدام نظام آل خلیفه به سلب تابعیت از شهروندان منتقد این نظام را محکوم نموده و آن را انتقام جویی سیاسی و برخلاف موازین بین المللی خوانده اند.

منبع:اعلام الحربی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • زیبا احمدپور از تبریز US ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    2 2
    اون دختر سمت راستی با فراغ بال داره عکس یادگاری میگیره :)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس