نقشه مرزی عراق و سوریه.jpg

یگان موشکی ارتش عراق هم در این عملیات با شلیک سه موشک، پایگاه‌های گروه تروریستی را همزمان با حملات جنگنده‌های عراقی در منطقه «الهجین» هدف قرار داد.

سرویس جهان مشرق در دو ماه گذشته، شرق سوریه روزهای نسبتا آرامی را پشت سر گذاشته اما تحرکات گروه تروریستی داعش با حمایت مستقیم نیروهای آمریکایی در شرق رود فرات همچنان ادامه دارد.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جنگ اطلاعاتی در شرق سوریه اشاره کرد و گفت:

اگرچه تروریست های داعش در ماه های گذشته شکست های سنگینی را متحمل شده اند اما با حمایت نیروهای خارجی در حال تجدید قوا در شرق رود فرات هستند.

 نقشه مناطق مرزی عراق و سوریه
**ّبرای مشاهده جزییات بهتر و اندازه اصلی، روی نقشه کلیک کنید**

وی به عملیات منحصر به فرد و پیچیده نیروهای جبهه مقاومت در شرق رود فرات اشاره کرد و گفت: نیروهای جبهه مقاومت در این عملیات موفق شدند تحرکات گروهی از تروریست های داعش را در منطقه «الهجین» رصد کنند.

این منبع میدانی با بیان این که گروه تروریستی داعش، ۲۵ پایگاه را برای آموزش عناصر خود در منطقه «الهجین» احداث کرده بود، افزود: در این پایگاه ها عناصر تروریستی روش های مختلف نظامی را برای ایجاد ناامنی در مناطق مختلف از جمله عراق، آموزش می دیدند.

وی به انتخابات سال آینده عراق اشاره کرد و گفت: گروه تروریستی داعش امکان عملیات سنگین و بزرگ را در عراق از دست داده و با آموزش عناصر خود در شهر «الهجین» درصدد ایجاد نا امنی در زمان برگزاری انتخابات سال آینده عراق بود.

در جریان دیگر تحولات منطقه قرار بگیرید:

سقوط مهم‌ترین پایگاه گروه تروریستی جبهه النصره در شمال شرق استان حماه + نقشه میدانی

این منبع میدانی انجام عملیات های تخریبی و انتحاری را یکی از اهداف تروریست ها در این پایگاه های آموزشی دانست و گفت: نیروهای جبهه مقاومت پس از شناسایی این پایگاه ها، اطلاعات لازم را در اختیار وزارت دفاع عراق گذاشتند.

وی به دستور وزارت دفاع عراق برای انهدام پایگاه های آموزشی در شرق رود فرات اشاره کرد و گفت: جنگنده های عراقی پس از دریافت کامل اطلاعات وارد عمل شدند و مواضع تروریست های داعش را در این ۲۵ نقطه هدف قرار دادند و منهدم کردند.

به گزارش مشرق، یگان موشکی ارتش عراق هم در این عملیات با شلیک سه موشک، پایگاه های گروه تروریستی را همزمان با حملات جنگنده های عراقی در منطقه «الهجین» هدف قرار داد؛ ۵۰ تن از عناصر تروریستی در جریان این حملات کشته و زخمی شدند.

 نقشه مناطق مرزی عراق و سوریه
**ّبرای مشاهده جزییات بهتر و اندازه اصلی، روی نقشه کلیک کنید**

براساس اطلاعات به دست آمده، در جریان این عملیات، تمامی پایگاه های گروه تروریستی داعش در منطقه «الهجین» منهدم شد؛ در جریان این عملیات مقر تجمع عناصر خارجی گروه تروریستی داعش هم هدف قرار گرفته شد.

منابع میدانی از هلاکت چند فرمانده میدانی ارشد گروه تروریستی داعش در این پایگاه خبر دادند و اعلام کردند: سرکرده های کشته شده داعش در این پایگاه ملیت خارجی داشتند؛ نام «ابو قعقاع»، مسئول عملیات های نظامی، عبداالله تاجیکی، فرمانده گروهک الکاسرو (نخبه در زمینه موشکی)، ابوعباس السامرائی مقلب به البغدادی در لیست کشته شدگان دیده می شود.

به گزارش مشرق، شهر «الهجین (هجین)» در شمال شهر بوکمال (البوکمال) در بخش شرقی رود فرات واقع شده و قبل از شروع  بحران سوریه، حدود ۹۰ هزار جمعیت داشت و دارای ۵ محله بزرگ به نام های «الحی الغربی – الحی الشرقی – حی الوسط – حی أبو الحسن – البحرة» است. این شهر  حدود ۲۵۰ کیلومتر مربع مساحت دارد و شهرهای دیرالزور و بوکمال را به بخش شرقی رود فرات متصل می کند.

مشرق در روزهای آینده گزارش کاملی از پایگاه های نظامی گروه تروریستی داعش که با نظارت نیروهای آمریکایی در شرق رود فرات ساخته شده، منتشر خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    8 4
    یاعلی مدد. زنده باد مقاومت اسلامی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس