نقشه مرز عراق و سوریه.jpg

نیروهای جبهه مقاومت در جریان دفع حملات تروریست‌ها توانستند ۶ خودروی نظامی و مجهز به دوشکا تروریست‌ها را منهدم کنند.

به گزارش مشرق، شرق سوریه پس از چند هفته آرامش نسبی در تحولات سوریه و تحولات منطقه، روز گذشته شاهد درگیری های سنگین بود و عناصر تروریستی محاصره شده در صحرای دیرالزور، حملات گسترده‌ای را علیه مواضع نیروهای مقاومت ترتیب دادند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات عملیات عناصر تروریستی اشاره کرد و گفت: تروریست‌ها در این حملات، مواضع نیروهای جبهه مقاومت را در نزدیکی روستاهای «الکشمه و غریبه» در حدفاصل شهرهای «ابوکمال - المیادین» هدف قرار دادند.

وی با بیان این تروریست‌ها درصدد بودند حملات خود را با انفجار عناصر انتحاری در نزدیکی ایستگاه های دفاعی جبهه مقاومت آغاز کنند، گفت: نیروهای جبهه مقاومت به خوبی توانستند تحرکات تروریست ها را قبل از شروع حملات رصد کنند و شماری از آنان را در حومه روستاهای «الکشمه و غریبه» هدف قرار دهند.

این منبع میدانی افزود: پس از درگیری‌های سنگینی که چند ساعت در حومه روستاها به طول انجامید در نهایت تروریست‌های داعش با متحمل شدن خسارت‌های شدید مجبور به عقب نشینی شدند.

** برای مشاهده بهتر جزییات نقشه و اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید**

وی با توضیح این که در جریان درگیری ها حدود ۴۰ تن از عناصر تروریستی داعش از پای درآمدند و دهها تن دیگر هم مجروح شدند، گفت: شماری زیادی از تروریست ها هم پس از ناکامی از منطقه متواری شدند.

نیروهای جبهه مقاومت در جریان دفع حملات تروریست ها توانستند ۶ خودروی نظامی و مجهز به دوشکا تروریست‌ها را منهدم کنند؛ در جریان درگیری ها، خودروی های نظامی حامل سلاح تروریست ها هم منهدم شد.

به گزارش مشرق، عناصر تروریسی داعش درصدد بودند با انجام این عملیات و اشغال روستاهای «الکشمه و غریبه»، جاده المیادین - البوکمال» را قطع و مسیر ارتباطی نیروهای جبهه مقاومت را در این محور مسدود کنند که ناکام ماندند.

عناصر تروریستی داعش همچنین درصدد بودند با اشغال این دو روستا، خود را از غرب رود فرات به همرزمانشان در شرق برسانند تا امکان انتقال نیرو و تجهیزات دوباره فراهم شود که با هوشیاری نیروهای مقاومت با شکست سنگین روبه رو شدند.

** برای مشاهده بهتر جزییات نقشه و اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید**

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق از حضور فرماندهان داعش در مناطق محاصره شده غرب رود فرات (صحرای دیرالزور) خبر داد و گفت: تروریست ها در تلاش بودند با اشغال این روستاها، فرمانده هان بلند پایه خود را از مناطق مرکزی محاصره شده به سمت شرق رود فرات فراری دهند.

این منبع میدانی با بیان این که تلاش تروریست ها برای چندمین بار در ماه های گذشته با شکست روبه رو شده، تاکیدکرد: نیروهای جبهه مقاومت در آماده باش کامل قرار دارند و به تروریست ها اجازه نخواهند داد به اهداف خود در این محور دست یابند.

به گزارش مشرق، عناصر تروریستی در غرب رود فرات (مناطق بیابانی و دارای چاه های نفت) در مساحتی حدود  ۵ هزار کیلومتر مربع محاصره هستند و تلاش آنان برای اتصال برای اتصال مناطق محاصره شده غرب به شرق  رود فرات تاکنون نتیجه ای نداده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
    35 2
    نقشه رو ببین ,تجزیه طلبها ,به پشتیبانی آمریکا چیکار کردند!! واقعا باید با این فرصت طلبهای مزدور برخورد بشه واز سوریه به کل اخراج شن.
  • درود بر جیلان اوزالپ قهرمان IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
    19 5
    چه کسی گفته کردها تجزیه طلب هستند!!!!!!!این یک ادعای مضحک و دروغی بسیار بزرگ و کاملا بی ربط است. کردها بزرگترین دوست و متحد و یار و یاور ملت مسلمان سوریه و دولت این کشور هستند.کردها در مقابل داعش و تروریست های تکفیری مقاومت شجاعانه ای کردند.من شخصا از کردها حمایت می کنم و مطمئن هستم تلاش انها تنها در جهت ایجاد صلح در سوریه هست و هدفی جز اتحاد با ملت بزرگ سوریه ندارند و نخواهند داشت.
  • CA ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
    7 6
    دستور امریکا بوده برای فعال کردنه مجدد داعش باید مواظب بود حتی امکان عملیات داعش از شرق فرات و از جانب کردها هست مخصوصا ازادیه بیشتری نسبت به محاصره شدگان غرب فرات برای تهیه تسلیحات پیشرفته از جانب امریکا دارن باید تروریستهای النصره هم که محاصره شدن با یک عملیات ضربتی و سریع و همه جانبه انها را نابود کرد بعلت عملیات ترکیه و متوجه بودن حواسها به ان حتی خود تروریستهای محاصره شده احتمال حمله را نمیدهند۵
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
    8 6
    زنده باد جبهه مقاومت و مدافعین حرم
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
    3 7
    ته مونده های داعش تمام نشده
  • IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
    21 1
    نقشه آرزوهای مغولی رو دیدی تو مدارس بادکوبه تدریس میشه؟
  • ناشناس IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
    9 0
    این داعشی های ملعون رئیسشون هم فرار کرده و حکومتشون هم نابود شده اما هنوز گاهی نفس میکشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس