فیلم/ هشدار جدی وزيرکشور به اغتشاشگران

وزیر کشور نسبت به اظهارات نجفی در مورد تخلفات گذشته صورت گرفته در شهرداری تهران واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در پایان جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران که به میزبانی وزارت کشور برگزار شد در مورد مصوبات این جلسه بیان داشت: جلسه امروز ما با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران بود، با توجه به اهمیتی که این موضوع در تهران برای ما دارد این جلسه را گذاشتند تا دستگاه‌های مختلف به ما عملکردشان را گزارش دهند.

وی افزود: در ۳ حوزه این کار اتفاق افتاد که شامل پیشگیری، مقابله و درمان است. 

وزیر کشور در مورد پیشگیری در استفاده از مواد مخدر اظهارداشت: مقرر شد که ما از ظرفیت مردم و سازماندهی سمن‌ها و NGOها و ظرفیت‌های مردمی استفاده بیشتری داشته باشیم و مصوب شد که تعداد سمن‌ها را در تهران افزایش دهیم و در توانمندسازی و آموزش آنها بیشتر کار کنیم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: در حوزه مقابله در تهران بحث مقابله از روش اطلاعاتی را به ۸۲ درصد رسانده است که خیلی خوب است، ما در کل کشور این رقم ۶۵ درصد است ولی در تهران ۸۲ درصد است که عدد بسیار خوبی است یعنی ما از نظر اطلاعاتی به شبکه‌های مواد مخدر تهران تسلط پیدا می‌کنیم، دوستان تشویق شدند که با برنامه‌ریزی این رقم را به رقم بالاتری برسانند.

وزیر کشور ادامه داد: در حوزه بنیان‌های اقتصادی مقرر شد که قوه‌قضاییه عنایت داشته باشد تا ما بتوانیم ضربه اساسی‌تری به بنیان‌های اقتصادی قاچاقچیان مواد مخدر بزنیم. آماری که به من دادند امسال حدود ۱۲ تا ۱۵ میلیارد تومان فروش انواع مواد مخدر را داشته‌اند اما این رقم در مقابل ۷-۸ هزار میلیارد تومان گردش مالی در حوزه مواد مخدر رقمی نیست. در تهران این رقم، رقم قابل قبولی نیست.

وی بیان داشت: آقای آملی لاریجانی و قضات نگاهشان این بود و تصریح شد که عنایت بیشتری به این قضیه شود.

وی در مورد حوزه درمان در مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: در سال اولی که وزارت کشور آمدم تهران ظرفیت ۵۰۰ نفر درمان معتاد متجاهر داشت الان گزارشی که به من دادند ۸ هزار نفر را کاملاً آماده بهره‌برداری دارند و ۲ هزار نفر هم از ظرفیت بخش خصوصی استفاده می‌کنند و می‌توانند در زمان واحد حدود ۱۰ هزار نفر درمان معتادان متجاهر را داشته باشیم.

رحمانی فضلی بیان داشت: آماری که ما داده‌اند و قطعیت ندارد و گفته‌ام که بررسی کنند گفته‌اند که در تهران بین ۱۳ تا ۱۴ هزار معتاد متجاهر زندگی می‌کنند و ما دستور دادیم که برای هر ۱۴ هزار نفر جا آماده کنند. آماری که به ما داده‌اند این است که حدود ۵ هزار نفر دیگر متجاهر هستند اما یا معتاد نیستند یا اگر معتاد هستند بیماری‌های واگیردار دارند که از نظر پروتکل‌ها نمی‌توان در مکان‌های ماده ۱۶ آنها را مداوا کنند قرار شد دستگاه‌های متولی همه اینها طبق قوانین شناسایی شود و به آنها ابلاغ شود که حتماً باید اینها را جمع کنند.

وزیر کشور اضافه کرد: نقش اصلی را باید شهرداری تهران داشته باشد و قرار شد با شهرداری تهران، استانداری تهران جلساتی را بگذارد و شهردار فعال‌تر از این که هست وارد عمل شود زیرا وظیفه ذاتی شهرداری است که این کار را انجام دهد.

وی بیان داشت: مقرر شد در حوزه توانمندسازی، سازمان فنی و حرفه‌ای و هم بخش خصوصی را وارد کنند که بتوانند آنها نیز در این مسئله کمک کنند.

وی در مورد مصوبات دیگر این جلسه نیز خاطرنشان کرد: مصوبه دیگر اعزام متجاهرینی است که اهل تهران نیستند و آنها را به شهرستان‌های خود منتقل می‌کنیم، بیش از ۴۰ درصد کسانی که در تهران به عنوان معتاد متجاهر هستند از شهرستان‌های مختلف به تهران می‌آیند. قرار شد هرکدام از اینها را که بازداشت کردند یک ماه در تهران سم‌زدایی و غربالگری شود و بعد از آن به شهرستان‌های خودشان در کنار خانواده درمان شوند.

وی همچنین تأکید کرد که مقرر شد ماهانه ستاد و وزارتخانه این مسائل را پیگیری کند و همچنین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران نیز مقرر شد که دستورالعمل‌هایی هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ کمیت برای دستگاه‌های مختلف مقرر کنند و ابلاغ کنند.

وی ادامه داد: انتظار داریم رسانه ملی در بحث فرهنگسازی کمک کند بقیه‌ رسانه‌ها نیز انشاالله کمک کنند. مصوبه دیگر این است برای همه این مراکز سازمان تبلیغات را موظف کردیم طرح حضور در این مراکز درمانی را برای ما بیاورند و تلاش کنیم در این مراکز حضور داشته باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
    2 1
    آقای رحمانی فضلی خیلی زود اومده تو گود میذاشت یک هفته دیگه از این اتهامات شهردار کهنسال میگذشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس