کد خبر 824429
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹
ترامپ

روزنامه 'هافینگتون پست' روز سه شنبه در گزارشی نوشت: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا ادای لهجه «نارندرا مودی» نخست وزیر هند را درآورده است.

به گزارش مشرق، در این گزارش آمده است: ترامپ، مودی را به عنوان دوستی واقعی توصیف کرده، اما این تعریف و تمجید رئیس جمهوری آمریکا را از مسخره کردن نخست وزیر هند پشت درهای بسته باز نداشته است.

چند رسانه هندی از جمله «تایمز هند» و «هندوستان تایمز» اخبار مختلفی در خصوص تقلید لهجه هندی نخست وزیر هند از سوی ترامپ را پوشش خبری داده اند.


پیش تر نیز رفتار ترامپ به دلیل به سخره گرفتن لهجه کشورهای دیگر زیر ذره بین قرار گرفته است. وی چندی پیش به هنگام تلفظ واژه پورتوریکو، از لهجه غلیظ اسپانیایی استفاده کرد.


ماجرای تقلید لهجه نخست وزیر هند در گزارشی در روزنامه واشنگتن پست در مورد مداخله نظامی آمریکا در افغانستان جای گرفت.


این گزارش به طور مبسوط مکالمه بین ترامپ و مودی در جریان دیدار نخست وزیر هند از کاخ سفید در سال گذشته را شرح داد.


از قرار معلوم مودی در این مکالمه با اشاره به حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان به ترامپ گفته است: هرگز کشوری در ازای دریافت چیزی اندک، چیزی بزرگ را اهدا نکرده است.


ترامپ گفت که سخنان نخست وزیر هند، گواهی بر این مساله است که دیگر کشورهای دنیا، آمریکا را کشوری تلقی می کنند که در افغانستان از فرصت استفاده کرده است.


این اولین بار نیست که ترامپ لهجه هندی را به سخره گرفته است. وی در بهار سال 2016 در جریان کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا، این لهجه را مورد تمسخر قرار داد.


مودی و ترامپ احتمالا در جریان برگزاری مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس، با هم دیدار و گفت وگو می کنند. اجلاس داووس از امروز (سه شنبه) آغاز شد و قرار است تا روز جمعه ادامه یابد. ترامپ نیز در این اجلاس سخنرانی می کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    8 1
    تنهاچیزی که بهش نمیخوره ریاست جمهوریست بایددلقک میشدچون خیلی شبیه به دلقکهاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس