حلب

درگیری ها در شمال استان لاذقیه از روز گذشته شعله ور شد و تروریست های « جبهه النصره، حزب الترکستانی، احرار الشام و...» حملات سنگینی را از ارتفاعات « الترکمان» علیه نیروهای سوری آغاز کردند.

به گزارش مشرق، عناصر تروریستی پس از متحمل شدن شکست های سنگین در استان های ادلب، حلب و حماه برای تحت تاثیر قرار دادن و کاهش سرعت پیشروی نیروهای جبهه مقاومت، عملیاتی را در استان لاذقیه آغاز کردند.

درگیری ها در شمال استان لاذقیه از روز گذشته شعله ور شد و تروریست های « جبهه النصره، حزب الترکستانی، احرار الشام و...» حملات سنگینی را از ارتفاعات « الترکمان» علیه نیروهای سوری آغاز کردند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات این حملات اشاره کرد و افزود: تروریست ها حملات خود را از مناطق « صبره و حیاه» در حومه شمالی ارتفاعات « الترکمان» با چند خودروی انتحاری علیه نیروهای سوری در شهرک های « صراف و عطیره» شروع کردند.

وی با بیان این که تروریست ها از حمایت آتش توپخانه برخوردارند بودند، گفت: شرایط نا مساعد جوی کار را برای مقابله سخت کرد و همین مسئله باعث شد تروریست ها در حومه شهرک صراف پیشروی کنند.

این منبع میدانی افزود: غروب روز گذشته نیروهای کمکی از حومه شهرک « کنسبا» به منطقه اعزام شدند و پس از چند ساعت درگیری سنگین توانستند پیشروی تروریست ها را در حومه شهرک صراف متوقف کنند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه از صبح امروز عملیات معکوسی را برای بازپس گیری مناطق اشغال شده انجام دادند و ساعتی قبل توانستند با عقب راندن تروریست ها، تمامی مناطق را به کنترل خود در بیاورند.

در جریان پاکسازی مناطق شمالی استان لاذقیه، حدود 40 تن از عناصر تروریستی از پای درآمدند؛ چند خودروی نظامی و مجهز به دوشکای تروریست ها به همراه چند سکوی پرتاب خمپاره هم در این عملیات منهدم شدند. 11 تن از نیروهای سوری هم در درگیری های 24 ساعت گذشته جان باختند و 19 تن دیگر هم زخمی شدند.

عناصر تروریستی درصدد بودند علاوه بر کاهش فشار بر همرزمان خود در جبهه های عملیاتی ادلب، حلب و حماه، خود را به پایگاه نظامی روسیه ( حمیم) در استان لاذقیه نزدیک کنند تا مقدمه حملات انتحاری پهبادی فراهم شود.

گروه های تروریستی در ماه های گذشته ضربات مهلکی را از حملات هوایی جنگنده های روسی متحمل شده اند و تلاش می کنند پایگاه های نظامی روسیه را در خاک سوریه  هدف قرار دهند.

گروه های تروریستی پیشتر شانس خود را برای هدف قرار دادن پایگاه روسیه در لاذقیه امتحان کردند و توانستند با حملات پهبادی، خسارت هایی را به جنگنده های روسی وارد کنند که پس از مدتی کوتاه با خشم روس ها در میدان نبردها روبه رو شدند.

به گزارش مشرق، در حال حاضر بیش از 90 درصد استان لاذقیه در کنترل نیروهای ارتش سوریه است و فقط معدود مناطقی در شمال این استان تحت اشغال گروه های تروریستی است. در ماه های گذشته به واسطه آتش بس، آرامش نسبی در این استان برقرار شده است.

پیشتر عناصر تروریستی در سال 2015 بیش از 40 درصد استان لاذقیه را در اشغال داشتند و در تلاش بودند خود را به مرکز استان ( شهر لاذقیه) نزدیک کنند اما با ورود نیروهای جبهه مقاومت و نیروهای هوایی روسیه، مساحتی زیادی از مناطق آلوده بازپس گرفته شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • غنی IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    15 0
    برای بنده جای سؤال بود چرا ارتش سوریه از منطقه لازقیه برعلیه تروریستها عملیاتی را انجام نمیدهند که آنها خود پیشقدم شدند حالا برای ارتش سوریه این حق محفوض است که از شرق لازقیه برغرب ادلب حمله هوایی پر تعداد انجام دهد وآنها را عقب براند.
    • IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
      12 1
      و خوب است جبهه ای به همین بهانه علیه تروریستها بگشایند
    • IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
      9 0
      مناطق شمالی و شرقی استان لاذقیه کوهستانی و با پوشش جنگل هست که امکان حمایت ذرهی و هوایی را نداره در ضمن پیشروی در این مناطق کند و سخت‌تر از بقیه محورهاست
  • پاپی تال IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
    14 0
    وقتی گرگ از عصبانیت به دم خود حمله می کند در واقع (رقص مرگ )خود را به نمایش می گذارد . این حرکت جبهه النصره پیام روشن انحطاط آنها ست
  • IR ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
    11 2
    مخالفان دولت سوریه تنها هدفشان نابودی سرزمین سوریه بوده و در این راستا دولت ترکیه معمار اصلی است. ترکیه می خواهد نقش ابرقدرت دنیای اسلام و خاومیانه را داشته باشد و بنابراین پیشرفت همسایگان برای ترکیه غیر قابل تحمل است.
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
    14 0
    در انتظار بمب افکنهای غول پیکر جهت در هم کوبیدن تروریستا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس