تحولات  سوریه استان حماه

نیروهای سوری کاروان عناصر تروریستی را که از منطقه «الخراقی» به سمت شهرک «جبل الزاویه» در شمال لاذقیه در حرکت بود، شناسایی کردند و هدف قرار دادند.

به گزارش مشرق، پس از چند ماه آرامش نسبی در شمال غرب استان حماه، عناصر تروریستی آتش بس را در این محور نقض کردند و مواضع نیروهای ارتش سوریه را هدف قرار دادند تا دوباره درگیری ها شعله ور شود.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات عملیات تروریست ها در شمال غرب استان حماه اشاره کرد و گفت: گروهی از عناصر تروریستی «حزب الترکستانی» حملاتی را از مناطق «دویر الاکراد و جبل ترکمان» علیه نیروهای سوری انجام دادند.

وی افزود: عناصر تروریستی درصدد بودند به منطقه «تل جعفر» در حومه جنوبی شهرک راهبردی «سرمانیه» نفوذ کنند؛ این منطقه در شمال غرب منطقه «سهل الغاب» در شمال غرب استان حماه واقع شده است.

این منبع میدانی با بیان این که نیروهای سوری توانستند تحرکات تروریست ها را در این محور رصد کنند، گفت: پس از درگیری های سنگین چند ساعته با کشته و زخمی شدن ۲۰ تن از تروریست ها حملات در این محور دفع شد.

نیروهای سوری

به گزارش مشرق، در حالی که عناصر تروریستی پس از این حملات ناکام به سمت شهرک «سرمانیه» متواری شدند، رسانه های حامی گروه های تروریستی در دروغی آشکار از اشغال منطقه «تل جعفر» خبر دادند.

نقشه میدانی شمال سوریه
**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

منابع میدانی مشرق در شمال غرب استان حماه با تکذیب خبر تسلط تروریست ها بر منطقه مهم «تل جعفر» اعلام کردند: اخبار منتشر شده در خصوص اشغال مناطق جنوبی شهرک سرمانیه هم کذب و بی اساس است.

شهرک راهبردی سرمانیه در نقطه مرزی استان های ادلب و حماه واقع شده است و مهم ترین پایگاه تروریست ها خارجی در شمال غرب استان حماه محسوب می شود که در سال های گذشته از کنترل نیروهای سوری خارج شده است.

عناصر تروریستی درصدد بودند با سوء استفاده از آتش بس برقرار شده در منطقه مهم «سهل الغاب» نفوذ کنند و امنیت مناطق شمال غرب حماه از جمله «فورو، البرکه و جب الاحمر» را به چالش بکشند.

به گزارش مشرق، هدف دیگر عناصر تروریستی حزب الترکستانی از این حملات، افزایش دامنه نفوذ در شمال غرب استان حماه و مناطق شمال شرقی استان لاذقیه اعلام شده است که با واکنش به موقع نیروهای سوری ناکام ماندند.

نقشه میدانی استان لاذقیه
**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

از شمال شرق استان لاذقیه هم خبر می رسد، نیروهای سوری کاروان عناصر تروریستی که از منطقه «الخراقی» به سمت شهرک «جبل الزاویه» در حرکت بود، شناسایی کردند و هدف قرار دادند. در جریان حملات دقیق موشکی ارتش سوریه، ۶ خودروی نظامی منهدم و ۱۸ تن از تروریست ها هم به هلاکت رسیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
    22 0
    سریع، قاطع و با دقت پیشروی کنید عزیزان؛ اصلا مجال تنفس و تجدید قوا به تروریستهای تکفیری ندید
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
      0 8
      اونا حمله کردن بالام جان.
    • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
      7 0
      عزیزم میدونم اون حمله کردن! ولی مقاومت چنان واکنشی نشون داده که این تروریستهای مفلوک مثل چی در رفتن! دارم میگم برای اینکه از پاتکهای اینچنینی جلوگیری بشه باید سریع عمل کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس