رهبر انقلاب

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: با پیگیری نمایندگان خوزستان، رهبری اذن تأمین اعتبارات آن را از محل صندوق توسعه ملی صادر کردند.

به گزارش مشرق، عباس پاپی زاده ظهر امروز با اشاره به بودجه 150 میلیون دلاری مربوط به معضل ریزگردها، اظهار کرد: با پیگیری نمایندگان خوزستان، رهبری اذن تأمین اعتبارات آن را از محل صندوق توسعه ملی صادر کردند.

وی با بیان اینکه در لایحه بودجه 96 اعتباری برای مقابله با ریزگردها در نظر گرفته شد، گفت: نمایندگان خوزستان در سال قبل پیشنهادی برای اختصاص 100 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای این معضل داشتند که با موافقت مقام معظم رهبری همراه شد و با این اعتبار در حال کانال‌کشی به برخی کانون‌های ریزگرد هستند.

نماینده دزفول در مجلس افزود: علاوه بر آن 13 درصد از 4 میلیون تن قیر برای تولید مالچ و کنتری ریزگردها اختصاص یافت.

وی عنوان کرد: قبل از ارسال لایحه بودجه سال 97 رایزنی‌هایی با دولت داشتیم تا بودجه پیشنهادی نمایندگان خوزستان که سال گذشته در کمیسیون تلفیق به لایحه بودجه اضافه شد را در لایحه اصلی سال 97 اضافه کنند. علاوه بر آن، 50 میلیون دلار نیز به آن اضافه شد و به 150 میلیون دلار رسید.

وی با تأکید بر اینکه کمیسیون تلفیق مجلس، بودجه ریزگردها را حذف نکرد و در تبصره 4 بند واو وجود دارد، اظهار کرد: طبق قوانین اختصاص بودجه از محل صندوق توسعه ملی چارچوب و مراحل خاصی دارد و به اذن مقام معظم رهبری نیاز است.

پاپی‌زاده بیان کرد: اینکه معاون سازمان حفاظت از محیط زیست اعلام می‌کند بودجه ریزگردها حذف شده به دلیل آن است که او از جزئیات بودجه ریزی بی‌اطلاع است.

اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب با درخواست اختصاص 150 میلیون دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای مقابله با ریزگردها موافقت کردند.

وی افزود: رئیس مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای از رهبر معظم انقلاب این موضوع را درخواست کرده بودند که این درخواست با موافقت رهبر معظم انقلاب همراه شد.

همچنین مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود و عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 کل کشور در این باره گفت: کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 از رهبر معظم انقلاب درخواستی مبنی بر برداشت 150 میلیون دلار از صندوق توسعه برای حل مشکل گردوغبار کشور داشت.

وی افزود: بنابراین این درخواست مقام معظم رهبری با برداشت 150 میلیون دلاری از صندوق توسعه ملی برای حل مشکل گرد و غبار موافقت کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عباس IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    4 0
    درود بر رهبر معظم انقلاب. انشاالله که پول واقعا صرف مشکل ریزگردها خواهد شد و نه امور دیگر...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس