محمد حسینی

عضو ناظر مجلس در صندوق توسعه ملی گفت: براساس مصوبه ستاد تدابیر و شورای عالی امینت ملی برداشت‌هایی در سالهای قبل از منابع صندوق توسعه ملی صورت گرفته است.

به گزارش مشرق، محمد حسینی در مورد حسابرسی ویژه از حساب‌های صندوق‌ توسعه ملی به منظور تعیین رقم درآمدها و وضعیت سهم صندوق از فروش نفت، اظهار داشت: کارهای مربوط به این موضوع در حال انجام است و چند نامه پیرو جلسه برگزار شده به آقای لاریجانی رئیس مجلس نوشته شد و در این راستا دستورات لازم داده شده و قرار است اقداماتی در این زمینه شروع شود.

بیشتر بخوانید:

نگرانی نمایندگان مجلس از احتمال فرار مدیران دو تابعیتی

عضو ناظر مجلس در صندوق توسعه ملی در مورد اینکه پیشتر گفته بودید سال 96، 2.3 میلیارد دلار و امسال نیز 3 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برداشت شده است، این برداشت‌ها برای چه مواردی بوده است، تصریح کرد: مصارف این موضوع سری است و نمی‌توان عنوان کرد. برخی برداشت‌ها مجوز مقام معظم رهبری را دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به این سؤال که وقتی لفظ «برداشت شده» به کار گرفته می‌شود، یعنی پولی غیر از مجوزهای رسمی بوده است، تصریح کرد: بخشی از برداشت‌ها مربوط به ستاد تدابیر ویژه و شورای عالی امنیت ملی بوده است.

وی در پاسخ به این سؤال که مگر امکان برداشت از منابع صندوق توسعه ملی با مصوبه ستاد تدابیر ویژه اقتصادی دولت و شورای عالی امنیت ملی وجود دارد، یادآور شد: اینکه می‌تواند یا نه؛ بماند. برای اولین بار در بودجه سال 97 جلوی این کار گرفته شده است. برداشت‌های صورت‌گرفته مربوط به سالهای قبل است و بخشی از آن برای موارد بودجه‌ای بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس