روحانی و رشیدپور نمایه

روزنامه نگاران اغلب گفتگوی رضا رشیدپور، مجری رسانه ملی با رئیس‌جمهور را بهتر از مصاحبه‌های مشابه توصیف کردند اما نارضایتی خود را از پاسخ‌های کلی حسن روحانی ابراز داشتند.

سرویس سیاست مشرق - مصاحبه دیشب رئیس‌ جمهور با رسانه ملی به جهت حضور رضا رشیدپور مجری رسانه ملی برنامه؛ با واکنش‌هایی رو به رو بود؛ اصحاب رسانه که به سبب سابقه کاری و تجربه خود در این جهت کارشناس هستند درباره این گفتگو نظراتی ارائه دادند که اغلب این مباحث در کانال باشگاه روزنامه نگاران منعکس شده و نکات قابل تأملی در آن دیده می‌شود.

در ادامه بخشی از این نظرات را مشاهده می‌کنید:

فرورتیش رضوانیه، روزنامه‌نگار و طنزنویس:

 «رضا رشیدپور» به دو دلیل برای نشستن مقابل رئیس‌جمهور انتخاب شد.

نخست: مردم در این سال‌ها عادت کرده بودند چهره‌هایی تکراری مانند «مرتضی حیدری» را مقابل رئیس‌جمهوری ببینند، اما این‌بار چهره دیگری انتخاب شد تا کمی تنوع بصری ایجاد کند.

دوم: آقای رشیدپور خبرنگار نیست و نمی‌داند چطور پرسش‌های زیرکانه و هدفمند مطرح کند و فرد مصاحبه‌شونده را به چالش بکشد. او یک مجری است که همیشه برای بیشتر دیده شدن خود تلاش کرده و به شدت شهرت را دوست دارد. رشیدپور در پایان گفت‌وگو تلاش کرد تا نقش خود را در جامعه بسیار مهم جلوه دهد، پس موضوع آلودگی هوا را پیش کشید و به رئیس‌جمهوری گفت: «من تا کی باید به مردم بگویم خودروهایشان را از خانه بیرون نیاورند؟»

درست در شرایطی که قیمت دلار سر به فلک کشیده و جامعه نگران و کلافه است، بهتر بود تا یک خبرنگار واقعی از رئیس‌جمهوری سوال می‌پرسید، نه یک مجری تلویزیونی که سوال‌پیچ کردن یک سلبریتی درباره نام کارگردان‌های مطرح دنیا، مطرح‌ترین آیتم رزومه اوست.

انتخاب رشیدپور یک تصمیم هدفمند بود تا تعداد بینندگان مصاحبه بیشتر شود.

صداوسیما باید از یک روزنامه‌نگار واقعی برای نشستن مقابل رئیس‌جمهوری دعوت کند تا مردم با تماشای گفت‌وگو، حداقل به یک نتیجه مشخص برسند، نه این که فقط سرگرم شوند و وقت‌شان بگذرد.

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر فرهیختگان:

یکی از معضلات اصلی سیاستمدارانی از جنس حسن روحانی "عصا قورت دادگی" بیش از حد در بروز و ارتباط است،مشکلی که معمولا در کنشگری های سلبی و در رقابت با رقبا کمتر به چشم می آید ولی در موقعیت ایجاب عموما چشم گیر تر است.

نطق تلوزیونی امشب روحانی با اجرای رشید پور به وضوح تلاش مشاوران رسانه ای روحانی برای حل این معضل بود اما واکنش های جدی و شوخی در شبکه های اجتماعی به این نطق نشان می دهد تیم تبلیغاتی روحانی چندان در این امر موفق نبوده اند.

مسئله اصلی این بود که تلاش رشید پور برای طرح سوالات جدی با همراهی روحانی تکمیل نمی شد،چون عملا پاسخ جدی در کار نیست،پاسخ های روحانی مانند دفعات قبل عموما از جنس انجام خواهد شد،دستور داده ام ،باید بشود و..بود،جواب هایی  که چندان تناسبی با پاسخ های یک رئیس جمهور سال پنجمی نداشت.

جمله پایانی رشید پور و تشکر از روحیه متفاوت! جناب روحانی هم به نوعی تیتراژ نهایی نمایش پایان "عصاقورت دادگی" بود.

محسن ماندگاری، سردبیر سابق جام‌جم:

مصاحبه کننده حتی اگر با رئیس جمهور هم مصاحبه می کند باید بتواند در حد وسع خود مصاحبه را مدیریت و هدایت کند و ریتم و زمان را حفظ کند. سخنان انتهایی روحانی نشان داد که رئیس جمهور مایل بود درباره دیگر مسائل مهم و جنجالی روز هم صحبت کند اما توقف طولانی در برخی سوالات کمتر مهم، مجال طرح پرسش های اساسی تر را از مجری برنامه گرفت.

مصاحبه کردن بدون کاغذ و قلم، افتخاری برای یک خبرنگار نیست. همانطور که سخنرانی بدون نوشته نیز دیگر فضیلت محسوب نمی شود.

مصاحبه کننده، مخصوصا برای مصاحبه با رئیس جمهور باید اطلاعات کامل و بی نقصی در حوزه های مرتبط با سوالات خود داشته باشد. او دستکم دو بار اطلاعات غلط پرسید و با تذکر مصاحبه شونده روبرو شد.

وظیفه مصاحبه کننده، قول گرفتن از مصاحبه شونده نیست! وظیفه خبرنگار پرسیدن سوال و گرفتن پاسخ شفاف است. رشیدپور در جای جای مصاحبه، رسالت خود را قول گرفتن از رئیس جمهور تعریف کرده بود.

هنوز هم متوجه نشده‌ام آقای رشیدپور استاندارد جهانی ۶۰ دقیقه را برای مصاحبه از کجا آورده بود؟

با این همه، مصاحبه دوشنبه شب رشیدپور با رئیس جمهور احتمالا بهترین مصاحبه تلویزیون با روسای جمهور در ۱۳ سال گذشته بود.

علی رزاقی بهار، روزنامه نگار اصلاح طلب:

پاسخ های رییس جمهور مثل همیشه کلی بود و البته پر از راه کار و کارهایی که باید بشود و کارهایی که تاکنون شده که البته شاید خیلی ملموس نبوده.

اما نقطه عطف این گفتگو صراحت مجری بود که به خوبی در مقابل رییس جمهور نشست و حرف مردم را بدون لکنت زبان گفت.

نکته دیگر این گفتگو این بود که نشان داد تیم رسانه ای دولت چه قدر ضعیف و خواب مانده است که حتی عکس رییس جمهور در مناطق زلزله را هم نتوانسته آن طور که بوده است نشان دهد.

احمد جان‌نثاری، دبیر سیاسی آنا:

همین که رئیس جمهور حاضر شد سوالات انتقادی را بشنود و عصبانی نشود جای تشکر دارد

بماند که فضای این قبیل گفت‌وگوها همیشه غرق در تعارفات است و حتی طرح سوال هم دردی را دوا نخواهد کرد

جواد حیدریان، روزنامه نگار اجتماعی:

گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس جمهوری به عنوان مردمی‌ترین نهاد حاکمیت، طوری است که انگار نه انگار این کشور شرایط سخت و پیچیده‌ای دارد. بحث سر تظاهر و ریاکاری نهادینه شده است. طوری حرفها رد و بدل میشه که هیچ بر هیچ...

رعنا زوره، روزنامه نگار سیاسی:

امشب شاهد مصاحبه ای متفاوت با رییس جمهوری نسبت به گذشته بودیم.

حتما یکی از مهمترین دلایلش حضور رضا رشیدپور مجری talkshow های خاص بود.

رشیدپور قبلا هم نشان داده که تبحر خاصی در چیدمان موضوعات اجتماعی در لابلای سوالات چالشی است.

نقطه قوت دیگر این مصاحبه تم اجتماعی آن بود... چه آنکه در مصاحبه های گذشته اعداد و ارقام و مباحث سردگم اقتصادی و در برخی ادوار نمایش گراف های مختلف حوصله مخاطب را سر می برد.

امشب رشیدپور با استفاده از کلیدواژه "جسارت می کنم" سعی کرد سوالاتش را با همان استفاده از تبحر سخنوری و با حالتی طنزآلود بپرسد هرچند که موضوعاتی کلی و معمولی مطرح شد. اما شخص رییس جمهور در پاسخ دادن چندان تفاوتی با گذشته نداشت و بعضا به همان پاسخ های کلی گذشته وفادار بود و تنها نقطه متفاوت در پاسخ ها مکثی بود که بعد از سوال رشیدپور می کرد...

قطعا وقتی این مصاحبه در بوته نقد کارشناسان قرارگیرد تحلیل های جذابی ارائه خواهد شد.

هادی بیگدلی، سردبیر ماهنامه سیاسی اقتصادی راه اعتماد:

رییس جمهور تمام سعی خود را کرد تا بگوید امیدتان را از دست ندهید ولی نشد که نشد...

آنچه مسلم است رهای از مشکلاتی که در طی ۴دهه بر روی هم انباشته شده اند را نمی توان با این روش و متد حل کرد. دکتر روحانی صدای مردم را می شنود ولی کاری نمی تواند انجام دهد.

اصغر زارع، روزنامه‌نگار و سردبیر سابق روزنامه بهار:

تجربه مهمی در رسانه‌ رسمی صدا و سیما بود. این اجرای متفاوت نشان داد می‌توان با رییس‌جمهور غیررسمی سخن گفت و پاسخ‌های عینی خواست.

رشیدپور بدون یادداشت، توانست گفتگوی پینگ‌پنگی با مسئول اول اجرایی مملکت انجام دهد، به چندین موضوع مهم بپردازد و ده‌ها قول مشخص برای گروه‌های مختلف جامعه از رییس‌دولت بگیرد. البته روحانی شخصیتِ برنده‌تر این رویداد بود. روحانی به همان اندازه، حضور ذهن داشت که مجری جسور بود و به‌همان اندازه دقیق پاسخ می‌داد که مجری، جزئی می‌پرسید.

این گفتگو نشان داد، گفتگوشونده‌های قبلی چقدر، نابلد بودند. البته رشیدپور، اشتباهات حرفه‌ای زیادی در همین یک ساعت داشت اما خرق عادت او ارزشمند بود. کاش صدا و سیما به خبرنگارانِ موردِ وثوقِ خارج از حلقه‌ی خود هم اعتماد کند تا مردم گفتگوهای متفاوت دیگری را نیز با رییس‌جمهور خود تجربه کنند.

هوشنگ صدفی، روزنامه نگار از روزنامه همشهری:

چندی قبل عکسی ازاوباما، رئیس جمهور وقت امریکا و یک خبرنگارامریکایی را دیدم که زانو به زانوی هم نشسته بودند و در باره مسائل کشور امریکا صحبت می کردند.فارغ ازنوع نشستن و گفتمان  می شد صمیمت وارتباط ازجنس مردمی را در شیوه نشستن دید متاسفانه هنوزاین نوع چیدمان گفتگو را نمی توان در صندلی های بی روح تلویزیونی با رئیس جمهور ایران مشاهده کرد .

چراهنوز بعدازقریب ۴۰ سال ، مجریان تلویزیونی نمی توانند با رئیس جمهور یا به تعبیری رئیس مردم ، صمیمانه صحبت کنند؟

 تنها تغییر صورت گرفته درگفتگوی رئیس جمهور بامجری تلویزیون این بود که رضا رشید یور،به عنوان مجری چالشی و نه فرمایشی توانست با پرسش های انتقادی با وی گفتگو کند.

به رغم جسارت دربیان برخی مضامین سیاسی واقتصادی،اماهنوزتابوی طرح پرسش چالشی از رئیس دولت وجود داشت.  

با این وجودرشید پور هم درمیانه گفتگو مقهورراهبرد گفتگویی رئیس جمهورشد و قدرت هدایت گفتگو را از دست داد.

پرداختن به برخی موضوعات حاشیه ای و نه چالشی مردم از جمله عدم حضوردر میان زلزله زدگان ،پرداختن به بازسازی ناوگان حمل و نقل ، مبارزه با ریزگردها وبازسازی بافت های فرسوده موجب شد برخی از مسائل از جمله ریشه یابی اعتراض های اخیر،اشتغال زایی یک میلیون نفردرسال ، وعده به جوانان و زنان در طول انتخابات ریاست جمهوری و خیلی ازمضامین پرسش انگیز مکتوم بماند.شاید وقتی دیگر بتوان پاسخ این پرسش ها را از رئیس جمهور گرفت!

مریم شکرانی، دبیر اقتصادی روزنامه شهروند:

روحانی مسکن مهر را به عنوان یک پروژه عمرانی نادرست می داند که محصول دخالت دولت محمود احمدی نژاد در بازار مسکن است اما نمی گوید چرا باید دولت باز هم حضور پررنگی در پروژه های عمرانی داشته باشد؟ چرا بسیاری از پروژه های عمرانی با ترک تشریفات قانونی و مناقصه انجام می شود و به خواص می رسد؟

روحانی نمی گوید چرا دولت هنوز هم در بازار ارز دخالت می کند و به صراحت می گوید مخالف گران شدن دلار است؟ چرا نمی گذارد قیمت دلار واقعی شود؟

چرا دولت هنوز هم درباره خرید تضمینی و قیمت سیب و پرتقال بازار شب عید حرف می زند؟

این حجم از دخالت دولت در اقتصاد چه توجیهی دارد؟ حالا این دخالت اشتباه مسکن مهر احمدی نژاد در بازار مسکن باشد یا در پروژه های عمرانی یا بازار ارز و سایر بازارها

محمد آریان‌نیا، مدیرمسئول هفته‌نامه محلی کاغذ شیشه‌ای :

مصاحبه امشب رضا رشیدپور با رییس جمهور گرچه به طور کامل راضی‌کننده نبود اما با توجه به سوابق قبلی یک گام رو به جلو محسوب می‌شود.

پرواضح که در چنین مصاحبه‌ای آن هم در این سطح رییس جمهور تمام سوالات را از قبل می‌داند اما به نظر می‌آید رشیدپور هم درآن میان یکی دو سوال را بدون اعلام قبلی پرسیده است.

البته پاسخ‌های رییس جمهور اصلا قانع‌کننده نبود و غالبش را می‌شد در یک جمله خلاصه کرد: ان‌شاءالله در آینده نزدیک!

از طرفی جای پرسش‌های مهم و چالشی در حوزه اشتغال یا بودجه نهادهای خاص یا اعتراضات اخیر و.‌.‌. بسیار خالی بود.

امیدوارم این نوع مصاحبه البته به صورت چالشی‌تر با تمام روسای سه قوه تداوم یابد.

هدی دهقان، خبرنگار روزنامه سیاست روز :

با وجود تفاوت این گفت وگو با گفت و گوهای دیگر آقای روحانی ؛ اما آنچه از شواهد حکایت دارد؛  باز هم بیشتر صحبت های رییس جمهور محترم  به آینده ای دور و دولت های آتی موکول شد!

سعید راد، مدیرمسئول هفته نامه سراسری بیدارگر:

چرا روحانی در سخنرانی‌ها  منتقد خودش است؟

فرهاد کیانفرید، دبیر سیاسی روزنامه ابتکار :

هرچند رشیدپور در  قسمت هایی از مصاحبه خوب عمل کرد اما خیلی بهتر میتونست مصاحبه ۶۰ دقیقه‌ای مدیریت کنه تا سوال‌های بیشتری بپرسه ولی موضوعات زیادی موند که پرسیده نشد. سیاست داخلی کلا نادیده گرفته شد. راستش خیلی امیدوار بودم به رشیدپور ولی حیف شد .اینکه همه معتقدن مصاحبه روحانی هیچ چیز جدیدی نداشت و اصلا خاص نبود، درسته اما مقصر روحانی نیست. یه مصاحبه زمانی خوب از آب درمیاد که سوالات خوبی پرسیده بشه. مقصر اصلی مجری هایی هستند که سعی می کنن خبرنگار باشن ولی نیستن. بهتر که دفعه بعد مصاحبه کننده از بین خبرنگارهای خوب یا تحلیلگران انتخاب بشه تا بتونن روحانی به چالش بکشن و از کلی گویی دورش کنن.

پژمان موسوی، دبیر فرهنگی روزنامه جامعه فردا:

پاسخ های روحانی در بخش مربوط به افزایش نرخ دلار، اصلا قانع کننده نبود؛ نه پاسخی منطقی به چرایی افزایشِ بی رویه نرخ دلار داد نه فعالان اقتصادی و بخش عمده ای از تولیدکنندگان رو که عملا در وضعیتِ آچمز به سر می برند رو قانع کرد. لبخند در موضوعی که هر روز داره روح و روانِ مردم رو آزار میده، به هیچ وجه جواب نمیده.

به عکس، در بحث فضای مجازی و فیلترینگ، روحانی تونست پاسخ های به نسبت دقیق تر و قانع کننده تری بده و بخشی از هواداران و آرای پشت سر خودش رو قانع کنه.

در یک نگاه کلی هم، بخش زیادی از پرسش ها و ابهاماتِ روزِ جامعه در این گفتگو اساسا مطرح نشد؛ به نظرم به عمد...

وحید میرزایی، طنزنویس روزنامه های شهروند و قانون:

با وجود سؤالات نسبتا صریح رشید پور، آقای روحانی سعی کرد به جز موارد بافت فرسوده و مبحث شبکه های مجازی و فیلترینگ به کلی گویی بسنده کند.
در مجموع به گمان من مردم از این کلی گویی خرسند نیستند و این گفتگو راضی کننده نبود. طنزهای کوتاهی که در شبکه های اجتماعی به راه افتاده مؤید این امر است.

محمدابراهیم ترقی نژاد، خبرنگار سیاسی ایلنا:

امشب بار دیگر شاهد ناکارامدی و شکست دوباره تیم رسانه ای دولت بودیم.

هیچ چیز خوب نبود؛ روحانی همان حرفهایی را زد که در گفتگوی قبلی بیان کرد.

تنها تفاوت مصاحبه امروز عدم حضور مرتضی حیدری بعنوان مجری برنامه و حضور رضا رشیدپور بود.

رشیدپور هم تلاش کرد متفاوت تر از دیگر مجریان صداوسیما سوال بپرسد و الحق و الانصاف تا حدی موفق هم بود.

اگر روحانی می‌خواهد موفق باشد باید به گفتگو با رسانه‌های غیردولتی و مستقل یا حداقل نشست خبری آنهم بدون مهندسی کردن ترتیب سوال‌کنندگان و حتی جنس سوالات بدهد.

سید پویا هاشمی، روزنامه نگار :

امروز همانند روال سالهای گذشته در دوران ریاست جمهوری آقای روحانی همان سخنان کهنه‌ای که دیگر نمی تواند پاسخی برای مطالبات و مشکلات تلنبار شده مردم در این سال‌ها باشد را شنیدیم و با تمام تلاش‌هایی که آقای رشید پور برای دریافت پاسخ مناسب در مورد مطالبات و مشکلات مردم از ایشان کردند، شاهد پاسخی قانع کننده در خصوص آنها نبودیم.

باید به این نکته مهم دقت کنیم که مردم وقتی می‌بینند با این حجم از مشکلات، رئیس جمهور منتخب خودشان نیز از پاسخگویی به آنها خودداری می‌کند، در حالی که زمانی خود را ناجی همین مردم معرفی کرده است، کم کم از نظام اسلامی مایوس می‌شوند و ثمره این یاس، چیزی جز دوری مردم از این نظام اسلامی نیست. مردمی که روزی آب خوردنشان نیز به توافق بستگی داشت، امروز از بیکاری ، تورم، عدم رسیدگی مناسب دولت در بزنگاه هایی مثل زلزله و... ناراضی هستند و باید به آنها پاسخ داده شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 5
  • مهماندار هواپیما GB ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    62 2
    وقتی خبرنگاران جسارت سوال کردن را ندارند باید شخصی شو من را برای این کار انتخاب کنند تا مردم را سر کار بگذارند
    • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
      30 1
      احسنت ، شومن رو خوب اومدی
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    36 9
    همه اش باید نظر بدهیم اما چه سود که دولتمردان ما رهنمودهای مقام معظم رهبری را هم شنیدند و هیچ عملی در کار نبود؛ چه برسد به نظرات بنده حقیر و دیگر مردم عزیزمان
    • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
      14 1
      واقعا
  • US ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    29 1
    بیشتر شبیه یک برنامه ساختگی بود و طرفین فقط مقادیری تعارف تکه و پاره کردند!
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    30 7
    تا 1400 با روحانی، تمام کسانی که از روی عناد به روحانی رای دادند فردای قیامت باید سوال بچه های گرسنه ی همسایه مارو ببدهند، فقط یک جواب یک پدر خجالت زده رو بدهند بقیه خیانت ها پیشکش
    • علی IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
      0 14
      خخخخخخخخ
  • IT ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    22 0
    چرا اصلاح طلبان یکپارچه بر مصاحبه ی روحانی تاختند؟ رسانه ها و شخصیت های اصلاح طلب تقریبا یکپارچه مصاحبه روحانی را به باد انتقاد گرفتند.فکر می کنید دلیلش عدم ارائه کارنامه اقتصادی بود؟ فکر می کنید نگران نا امید شدن مردم از نظام هستند؟من چنین باوری ندارم. این ها فقط به دنبال رسیدن به آمال حزبی و گروهی خودشان هستند و بس
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    19 0
    رئیس جمهور در مقام پاسخ گویی مردم را لایق و محق به پاسخ گویی نمی داند و مجریان گفتگو را نیز مدیریت می کند. از ابتدایی همینطور بودند
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    16 0
    "نمایش " پاسخ گویی را اجرا می کنند. من خیلی ناراحتم علی برکت الله می رم به جهنم
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    20 0
    مصاحبه کننده چه حرفه ای باشه چه نباشه، مهم اینه که روحانی هرچی دلش میخواد میگه. از طرفی به مصاحبه کننده هم میگن چه سوالی بپرس چه سوالی نپرس. در مجموع نتیجه میگیریم اینا همش کشکه
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    31 0
    من نمیدونم اگه دولت نهم و دهمی وجود نداشت ، آقای روحانی کاسه کوزه هارو سر کی میشکوند؟ احتمالا احمد شاه قاجار
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    0 14
    رشید پور رو دوست دارم
    • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
      6 0
      از عشقش بمیر
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    12 0
    جز تغییر دکور و مجری همفکر چیز تازه ای نبود
  • حامد IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
    7 0
    رشید پور مجری برنامه های انتخاباتی روحانی بود. رشید پور از مشهورترین طرفداران روحانی بود. مصاحبه اخیر نیز کاملا سفارشی و فانتزی بود. سوالات هم از قبل تعیین شده بود. سوالات چالشی نیز نمایشی بودند.
  • CA ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
    9 0
    پیامبر خدا (ص) و امامان معصوم(ع) را می‌توان نقد کرد! برجام را نه!
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
    7 0
    این کلمه" جسارتاُ میتونم بپرسم" توسط مجری آدم رو یاد سوال کردن از شاهان قاجار و پهلوی مینداخت
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
    5 0
    عصا قورت دادگی دولتیها واژه جالبیست و برازنده این نمایشهای کسل کننده
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
    3 2
    رشیدپور بد نبود گر چه معلوم بود انتخاب سوالها از مجری نخواهد بود اما رئیس جمهور در نقش یک دانش آموز لوس که نباید خیلی بهش سخت گرفت ظاهر شد و این یک رویه شده برای دولتمردان ما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس