حدیث روز

اگر حقّ ـ یعنی خلافت و امامت ـ را به اهلش سپرده بودند و از عترت و اهل بیت پیامبر صلوات اللّه علیهم پیروی و متابعت کرده بودند حتّی دو نفر هم با یکدیگر درباره خدا .و دین ـ اختلاف نمی کردند.

مشرق- حضرت زهرا سلام الله علیها  بر سر مزار حمزه علیه السلام در پاسخ شخصی فرمودند:  به خدا سوگند، اگر حقّ ـ یعنی خلافت و امامت ـ را به اهلش سپرده بودند و از عترت و اهل بیت پیامبر صلوات اللّه علیهم پیروی و متابعت کرده بودند حتّی دو نفر هم با یکدیگر درباره خدا .و دین ـ اختلاف نمی کردند (و اسلام همه عالم را فرا می گرفت). و مقام خلافت و امامت توسط افراد شایسته یکی پس از دیگری منتقل می گردید و در نهایت تحویل قائم آل محمّد ( عجّل اللّه فرجه الشّریف ، و صلوات اللّه علیهم اجمعین) می گردید که او نهمین فرزند از حسین (علیه السلام) می باشد.

متن حدیث:

قالَتْ (علیها السلام): قالَت فاطِمَةُ علیهاالسلام لِرَجُلٍ لَمّا سَئَلَها وَ هِیَ عَلی قَبرِ عَمِّها حَمزَة علیه السلام: امّا وَاللّهِ، لَوْ تَرَکُوا الْحَقَّ عَلی اهْلِهِ وَ اتَّبَعُوا عِتْرَهَ نَبیّه، لَمّا اخْتَلَفَ فِی اللّهِ اثْنانِ، وَ لَوَرِثَها سَلَفٌ عَنْ سَلَف، وَ خَلْفٌ بَعْدَ خَلَف، حَتّی یَقُومَ قائِمُنا، التّاسِعُ مِنْ وُلْدِ الْحُسَیْنِ(علیه السلام).

«کفایة الاثر، 199- بحارالانوار، جلد 36، صفحه 352»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    10 0
    البته تاریخ نشان داد که همیشه وقتی منتَظَر ظهور می کند همان منتَظِران سابق با او می جنگند. عین رفتار یهود فلسطین با عیسی علیه السلام و رفتار یهود مدینه با پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و رفتار اهل کوفه با امام حسین علیه السلام و...
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    17 0
    خدا وند لعنت کند ظالمین به محمد وآل محمد(ص)
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    11 0
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم اللهم صل علی فاطمه الزکیه سیده نساء العالمین صلوات الله علیها
  • عرشیا IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    12 0
    درود خدا و همه فرشتگان و پیامبران به ان بانوی نامدار آسمانی بانویی که سراسرهمه نور و پاکی و نمازو عبادت بود آن محبوبه الهی که برای دفاع از امر الهی ولایت تا سرحد جان آسیب دیدو فرزند در وجودش محسن عزیز شهید شد همه که شاهد بودند پس چه شد در غدیر خم عهد ها و بیعت ها با پیامبر عظیم الشان ص برای پذیرفتن ولایت و وصایت امیر مومنان علی ابن ابیطالب ع ؟؟پس کجا رفت عمل به وصیت پیامبر در باره قران و عترت ؟؟؟نتیجه انکه پیوسته ابلیسان تاریخ و نشستگان به ظلمت تاریکی و جهل با نور و روشنایی مبارزه کرده ولی عاقبت این نور است که خفاشان سیاهی را از بین خواهد برد همیشه نور الهی و اگاهی بر ظلمت و ابلیس غالب است و روزی دل زهرا سلام الله علیها خنک خواهد شد و لبخند پیروزی و فتح بر صورت منورش اشکار خواهد شد به امید ان روز
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    11 0
    الهم العن جبت وطاغوت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس