نجفی شهردار تهران کیش

وقتی مراسم سالگرد شهدای آتش‌نشان پلاسکو برگزاری می‌شد، شهردار تهران در کیش به سر می‌برد و به بررسی پروژه سارینا ۲ می‌پرداخت اما این پروژه چیست و چرا نجفی اولویت کاری خود را در کیش تعریف می‌کند؟

سرویس سیاست مشرق - شهردار تهران در روز ۲۹ اردیبهشت مصادف با برگزاری مراسم سالگرد آتش‌نشانان حادثه پلاسکو در تهران نبود و معاونانش به جای او در این مراسم شرکت کردند. در همین زمان محمد علی نجفی در کیش به سر می‌برد و به بررسی مراحل تکمیل پروژه سارینا ۲ می‌پرداخت.

اما این پروژه چیست که آقای شهردار را از کار اصلی‌اش در پایتخت دور ساخته و به سواحل خلیج فارس کشانده است. صندوق بازنشستگی شهرداری تهران در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده است و شهردار جهت بررسی چندوچون کار خود را به جزیره کیش رسانده است.

در این راستا گزارش شده که با توجه به اینکه صندوق بازنشستگی شهرداری در زمان معامله بخش کوچکی از بهاء خرید از پروژه سارینا را نقدی پرداخت کرده و حدود هفتاد درصد الباقی بر اساس توافق صورت گرفته مقرر شده بود با ملک دیگری در شهر تهران تهاتر شود. اما بدلیل وجود مشکلات داخلی در شهرداری، ملک مذکور هنوز در اختیار سرمایه گذار پروژه سارینا قرار نگرفته است.

لذا شهردار تهران تاکید کرد در این خصوص در أسرع وقت دستور رسیدگی صادر و با اتخاذ راه حلی مناسب، در مورد حل و فصل این مشکل اقدام خواهد کرد. [۱]

البته برخی از اخبار از مشکلاتی در پروژه سارینا ۲ حکایت دارد. اخیرا «حسین معصوم» نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت‌المال بیان داشته که شرکت سارینا کیش مجوزی برای تبلیغات ندارد و تبلیغات این شرکت در حوزه پیش‌فروش ساختمان غیرقانونی است. [۲]

پیش از این وی درباره آخرین وضعیت پرونده تخلفات پروژه سارینا کیش مطرح کرده بود: مدیران این پروژه مبادرت به تبلیغات گسترده مبنی بر پیش‌فروش واحدهای تجاری پروژه سارینا کیش کرده‌اند که در بررسی‌های انجام‌شده از سوی وزارت راه و شهرسازی مشخص شد مجوز لازم برای تبلیغات پیش‌فروش اخذ نشده است.

نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی ادامه داد: به همین دلیل برای آنکه مجددا مشکلی مانند معضل «پدیده» در کشور ایجاد نشود و سارینا کیش به پدیده ۲ تبدیل نشود سریعا وزارت راه و شهرسازی وارد این قضیه شد و به دستگاه قضایی شکایت کرد. [۳]

به هر جهت اینکه شهردار تهران در یک پروژه خارج از پایخت که دارای مشکلاتی است سریعا و شخصا ورود پیدا کرده و کارهای خود را در شهر تهران بر زمین گذاشته تا به این پروژه رسیدگی کند، موضوع قابل تاملی است. جالب اینجاست که نجفی دستور موکد و فوری برای حل این مسئله صادر کرده این درحالی است که شهر تهران در بسیاری از موارد از جمله حمل و نقل عمومی با اتوبوس‌های سروکار دارد که مشکلات زیادی برای حمل و نقل روزانه مردم تهران بوجود آورده است.

جالب اینجاست بعد از اینکه رسانه‌ها از بی اعتنایی نجفی به مراسم سالگرد آتش‌نشانان قهرمان پلاسکو خبر دادند و جای خالی وی در این مراسم را نشان دادند که حتی با حضور معاونانش پر نشده، دراین باره شهردار تهران در جریان تقدیم لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ شهرداری تهران به شورای شهر ادعا کرد:

قرار بود جمعه گذشته برنامه مفصلی با حضور خانواده‌ها و جمعی از کسانی که درباره حادثه پلاسکو بررسی‌ها و تحقیقات و نگاشته‌هایی داشتند، برگزار کنیم اما بنا به درخواست جمعی از خانواده‌ها که فرموده بودند در شهرستان‌ها و یا در تهران همزمان برنامه بزرگداشت دارند، این برنامه را به فردا (دوشنبه) بعد از نماز مغرب و عشا موکول کردیم.

نجفی اما به این موضوع اشاره نکرد که اگر این مراسم به روز دیگری موکول شده بود و برحسب اتفاق وی در این زمان در کیش به سر می‌برد چرا این مراسم در روز جمعه برگزار شد و معاونان نجفی در آن شرکت کردند! جالب‌تر اینکه شهردار تهران یک برنامه مجزا برگزار کرد و تصاویر آن را در کانال خود منتشر کرد تا از فشار و انتقاد رسانه‌ها بکاهد.

شهرداری تهران در دوره نجفی دچار نوعی اولویت بندی غیرواقعی برای کارهای خود شده که با درد مشترک و مشکلات شهری تناقض دارد. راهبرد شهرداری تهران در زمان نجفی نیز این است که مانند دولت به مسئولان قبل از خود تاخته و هر روز یک سناریو تازه رسانه‌ای علیه شهردار قبلی رو کند؛ این درحالی است که مردم تهران پس از چند ماه انتظار دارند آنچه آقای نجفی برای این شهر انجام داده است، به چشم خود ببینند.


[۱] http://news.kish.ir/fa/news/ /۴۴۶۰

[۲] https://www.tasnimnews.com/fa/news/۱۳۹۶/۰۲/۱۱/۱۳۹۴۶۱۵/

[۳] http://www.ana.ir/news/۷۴۰۷۱

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهماندار هواپیما GB ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
    17 2
    شاید دنبال پورسانت خودش است؟؟؟
  • SE ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
    14 5
    چرا نمی خواهید بفخمید که مشکل مردم تهران عدم سرمایه گذاری در کیش است؟ اگر غیر از این بود که مردم فهیم و باهوش و نابغه تهران به این لیست رای نمی دادند.
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
    14 2
    چند وقت دیگه صداش در میاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس