نوجوان انگلیسی نهادهای اطلاعاتی و قضایی آمریکا را به بازی گرفت

یک نوجوان ۱۵ ساله انگلیسی توانست با جا زدن خود به جای مدیر سازمان سیا، وزارتخانه‌ها و مقامات ارشد آمریکایی و خانواده‌های آن‌ها را به بازی بگیرد.

به گزارش مشرق، یک نوجوان 15 ساله انگلیسی که خود را به عنوان مدیر سازمان سیا جا زده بود توانسته است به گزارش‌های فوق‌محرمانه نظامی آمریکا دسترسی پیدا کند. این نوجوان انگلیسی این عملیات خود را از اواسط سال 2015 آغاز و تا ابتدای سال 2016 (آخرین روزهای ریاست جمهوری اوباما) که بازداشت شد، ادامه داد.

«کین گمبل» در این ماجرا حتی توانست کنترل آی‌پد همسر جان برنان، مدیر وقت سازمان سیا را به دست آورد.

این نوجوان انگلیسی همچنین به رمزها، اطلاعات شخصی، جزئیات امنیتی، شماره تماس‌ها و اسناد حساسی درباره عملیات جاری افغانستان و عراق دسترسی پیدا کند. هرچند نشریه دیلی‌تلگراف اعلام کرده است که این  اسناد مرتبط با افغانستان و ایران بوده‌اند.

گمبل طی آن مدت با تماس تلفنی و جازدن خود جای جان برنان (مدیر وقت سازمان سیا)، با اعضای خانواده او تماس می‌گرفت و حتی کنترل آی‌پد همسر جان برنان را از راه دور به دست آورد.

اهداف دیگر این نوجوان انگلیسی شامل مارک گولیانو، معاون پیشین اف‌بی‌آی، جی جانسون وزیر امنیت داخلی و جیمز کلاپر مدیر اطلاعات ملی آمریکا در دوران اوباما بوده‌اند.

وی با استفاده از شماره تلفن‌هایی که به دست آورده بود با قربانیان خود و خانواده‌هایشان تماس می‌گرفت و وسایل الکترونیکی و دیجیتالی آن‌ها را به کنترل خود در می‌آورد.

گمبل حتی در یکی از اقداماتش، با تماس با شرکت وریزون خود را به جای جیمز کلاپر - مدیر پیشین اطلاعات ملی آمریکا - جا زد.

وی با استفاده از ایمیل کلاپر به دیگر مقامات پیام می‌فرستاد. این نوجوان در این خصوص گفته است که ایمیل کلاپر برای گول زدن دیگر خیلی مفید بود، تا اینکه فکر کنند که وی واقعا جیمز کلاپر است.

این نوجوان انگلیسی همچنین با دسترسی به یک دیتابیس اف‌بی‌آی توانست به اسامی 1000 کارمند و افسر از جمله افسری که به مایکل براون - نوجوانی سیاه‌پوستی که قربانی شلیک پلیس آمریکا قرار گرفت - تیراندازی کرد دست یابد.

وی بعدها از این اطلاعات به دست آمده برای اذیت کردن جان هالدرن، مشاور ارشد باراک اوباما در زمینه علوم و فناوری استفاده کرد. این نوجوان با تماس با پلیس ماساچوست، باعث شد که افسران مسلح پلیس به خانه این دستیار ارشد ترامپ اعزام شوند.

در روزهای پیش از دستگیری، گمبل با استفاده از جزئیات به دست آمده از کارکنان سابق وزارت دادگستری آمریکا به شبکه این وزارتخانه دسترسی یافت.

وی در این ماجرا نیز به اسناد و اطلاعات شرکت حفاری دریایی دیپ‌واتر هورزون و جزئیات مرتبط با 9000 افسر آژانس بهداشت نظامی و 20 هزار عضو اف‌بی‌آی دست یافت.

در دادگاهی که برای بررسی به جرایم این نوجوان برگزار شد، اعلام شد که وزارت امنیت داخلی 40 هزار دلار برای حل مشکل ارسال کرد و حیثیت این وزارتخانه به‌طور اساسی صدمه دید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس