قطر

ایران خود را برای برای کمک به میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر آماده می کند. این کشور در حال انجام مذاکرات اولیه ای با قطر برای بر عهده گرفتن برخی از وظایف میزبانی است.

به گزارش مشرق به نقل از اکونومیست، رقابت های جام جهانی فوتبال که قرار است در سال 2022 قطر میزبانی آن را بر عهده داشته باشد، همواره یک رویداد منطقه ای بوده است. دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس پیشنهاد کرده اند که هتل ها و زمین های تمرینی خود را در اختیار قطر قرار دهند. امارات گفته حتی حاضر است میزبانی برخی بازی ها را بر عهده بگیرد. اما در ژوئن سال گذشته 3 کشور امارات، عربستان و بحرین که از روابط دوحه با تهران خشمگین بودند، تمامی روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند.

اکنون به نظر می رسد که ایران دارد خود را برای جایگزین شدن با این کشورها برای کمک به میزبانی قطر آماده می کند. این کشور در حال انجام مذاکرات اولیه ای با قطر برای بر عهده گرفتن برخی از وظایف میزبانی است. ایران قبلا و در روزهای نخست بحران دیپلماتیک قطر، به این کشور کمک کرد تا مواد غذایی مورد نیاز شهروندانش را تامین نماید. جزایر کیش و قشم ایران دارای هتل های فراوانی هستند که می توانند برای اسکان طرفداران تیم ها به کار گرفته شوند.

همچنان سوالات زیادی در این باره مطرح است که قطر به عنوان کشوری فاقد فرهنگ فوتبالی و یک آب و هوای غیرقابل تحمل چگونه توانسته میزبانی این رویداد مهم ورزشی را به دست آورد. به نظر می رسد که این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس چاره دیگری جز کمک گرفتن از ایران نداشته باشد. قطر وعده داده که تا سال 2022 100 هزار اتاق هتل خواهد ساخت، اما بعید است بتواند به 45 هزار اتاق هم برسد. این در حالی است که آلمان در جام جهانی 2006، پذیرای 2 میلیون تماشاگر خارجی بود و روسیه نیز امیدوار است در جام جهانی امسال بیش از یک میلیون تماشاگر را میزبانی کند.

قطر همچنین احتمالا با کمبود استادویم نیوز مواجه خواهد بود. این کشور گفته تا سال 2022، 8 استادیوم آماده خواهد شد، نه 12 استادیومی که قبلا وعده داده ده بود. اما بعید است ایران میزبان بازی های جام جهانی باشد. هم اکنون عدم امکان حضور زنان در وزرشگاه های ایران به یک موضوع داخلی سیاسی تبدیل شده است.

در صورت راهیابی آمریکا و رژیم صهیونیستی به جام جهانی 2022، نقش آفرینی ایران در میزبانی جام جهانی قطر می تواند پیچیدگی های بیشتری نیز داشته باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • reza US ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
    0 0
    رژیم صهیونیستی تو خوابشم جام جهانی رو نمیبینه ایتالیا نتونست .....ماهیچ کمکی به قطر نمیتونیم بکنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس