نیروهای ترکیه در مرز سوریه

در ۲۴ ساعت گذشته، همزمان با حملات خمپاره‌ای ارتش ترکیه به مناطق مرزی کردنشین، عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات در محور شرقی شهر الباب، حملات گسترده‌ای را علیه نیروهای کرد انجام دادند.

به گزارش مشرق، تشنج در مرزهای شمالی سوریه به اوج خود رسیده و خبرها حاکیست، تحرکات نیروهای ارتش ترکیه در مرزهای مشترک افزایش یافته و هر لحظه امکان درگیری آنان با نیروهای کرد در منطقه عفرین وجود دارد.

در ۲۴ ساعت گذشته، همزمان با حملات خمپاره ای ارتش ترکیه به مناطق مرزی کردنشین، عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات در محور شرقی شهر الباب، حملات گسترده ای را علیه نیروهای کرد موسوم به «شورای نظامی منبج» انجام دادند.

روستای «المحسنلی» کانون اصلی حملات بود اما نیروهای کرد پس از درگیری های سنگین چند ساعته توانستند با عقب راندن تروریست ها مانع از ورود آنان به داخل روستا شوند. در جریان درگیری ها شماری از طرفین کشته و زخمی شدند. درگیری ها در حومه روستا همچنان ادامه دارد.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: گروه ترورستی موسوم به سپر فرات بخشی از نیروهای خود را به مناطق شمالی و شمال غربی حومه شهر منبج منتقل کرده اند و آماده حمله به مواضع شبه نظامیان کرد در این محدوده هستند.

از سویی دیگر هم ارتش ترکیه از عزم خود برای حمله همزمان به مناطق کردنشین در شهرهای عفرین و منبج خبر داده است؛ شب گذشته دهها خمپاره از سوی ارتش ترکیه به سمت روستای «کفرجنه» در حومه منطقه «شرا» شلیک شد.

خرابی‌های به جا مانده از حملات خمپاره ای

براساس اطلاعات به دست آمده، یگان توپخانه ارتش ترکیه و گروه تروریستی موسوم به سپر فرات، شهرک «باسوطه» را در منطقه «شیراوا» هدف حملات خمپاره ای قرار دادند؛ حملات از سمت غرب حلب و قلعه «سمعان» صورت گرفت.

حملات خمپاره ای یگان موشکی ارتش ترکیه و عناصر تروریستی به صورت متناوب علیه مناطق کردنشین در روستاهای حومه منطقه «عفرین، جندریسه و شیراوا» ادامه دارد؛ در نتیجه این حملات خسارت های سنگین مالی به شهروندان کرد در شمال سوریه وارد آمده است.

نیروهای ارتش ترکیه در منطقه مرزی «سجیه» (در نقطه مرزی باکور) با ۵ خمپاره مناطق مسکونی کردنشین را در حومه روستای «مروانیه» در منطقه «جندریسه» هدف قرار دادند. روستاهای «کرزیله، شادیره و ایسکا» در حومه منطقه «سیراوا» با دو موشک کاتیوشا هدف حملات قرار گرفتند.

** برای مشاهده بهتر جزییات و اندازه اصلی نقشه روی آن کلیک کنید**

به گزارش مشرق، عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات هم در ادامه حملات، با ۷ خمپاره مناطق کردنشین «بیلونیه، مالکیه و عین دقنه» را در حومه منطقه «شارم» هدف قرار دادند؛ حملات تروریست ها از حومه منطقه  «اعزاز» انجام شد.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: در ساعات گذشته، درگیری شدیدی میان نیروهای کرد با تروریست های موسوم به سپر فرات در شهرک های «کفرخاشر و سجارز» در غرب اعزاز به وقوع پیوست. درگیری ها در این محور به حدی شدید بود که منجر به مسدود شدن جاده های مواصلاتی مناطق شرقی عفرین، اعزاز، داره عزه» شده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، ارتش ترکیه همچنان روند ارسال تجهیزات نظامی را به سمت استان هاتای و مناطق مرزی مشترک با سوریه ادامه می دهد؛ آخرین خبرها حاکیست، ارتش ترکیه ۱۵ خودروی نظامی جدید به مناطق جنوبی اعزام کرده است.

ارتش ترکیه همچنین کاروان نظامی جدید خود را به شهر «غازی عنتاب» در مناطق جنوبی اعزام کرده و قرار است نیروهای و تجهیزات به سمت مناطق مرزی منتقل شوند؛ ارتش ترکیه گروهی از نیروهای ویژه خود را به منطقه «ریحان» در استان هاتای و مناطق مرزی با سوریه مسقر کرده است.

در مقابل شبه نظامیان کرد در منطقه «کوبانی» و سایر مناطق اعلام کرده اند که برای حمایت از مردم در شهرهای منبج و عفرین آماده هستند و در صورت نیاز برای مقابله با ارتش ترکیه به  این مناطق نیرو اعزام خواهند کرد.

 رسیدن نیروهای ارتش ترکیه به شهر «ریحانلی» و مستقر شدن برخی از نظامیان آنان در غرب استان حلب از جمله مناطق شمال شرقی گذرگاه باب الهوی معنای دیگری هم دارد و این امکان وجود دارد که نیروهای ارتش ترکیه به بهانه حمله به مناطق کردنشین، درصدد هستند از ترویست های جبهه النصره، احرارالشام و ... در استان ادلب حمایت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 23
  • IR ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
    543 8
    خب حالا موضع دمشق در برابر این تجاوز اشکار ترکیه چیه؟ ایا میشینه و تماشا میکنه یا از کردها حمایت می کنه؟
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
      23 19
      از کردها حمایت کنه تا اونها بعدا موی دماغ تمامیت ارضی سوریه بشن؟سوریه خودش راضیه کردهای تحت امر امریکا بدست ترکیه تضعیف بشوند
    • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
      25 5
      موضع مشرق و موضع اکثریت ما ایرانیها مشخصه و از ابتدای بحران سوریه مشخص بوده: ما از تمامیت ارضی سوریه و دولت قانونی اسد حمایت میکنیم و علیه تمام تروریستها هستیم: (چه داعش و النصره و ارتش آزاد تحت حمایت ترکیه و چه YPG تحت حمایت آمریکا) ؛ هیچ گروهک تروریستی در خاک سوریه مشروعیت نداره و دولتهای ترکیه و آمریکا هم اشغالگرن و حضورشون در سوریه نامشروعه
  • IR ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
    بر تجزیه طلب لعنت
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
      26 8
      بر اشغالگر لعنت
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
      20 16
      بر بوزگورد لعنت
    • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
      22 12
      بر تاتار کافر اشغالگر لعنت
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
      28 17
      بر پان ترک عجنبی لعنت
    • IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
      17 2
      بر تجزیه طلب لعنت از هر نوعی
    • info.serv3@gmail.com IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
      20 1
      بر تجزیه طلب خائن و فرصت طلب لعنت
    • IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
      7 6
      بر بارزانی لعنت
    • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
      7 6
      بر چنگیز مغول و تیمور چلاق لعنت
  • IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
    حالا دیگه کاملا مشخص شده چرا ترکیه سامانه هاوک را در سوریه مستقر کرد باید سوریه در دفاع از کردها با جنگنده به ارتش ازاد حمله کند و در صورت حمایت بیشتر و دخالت ترکیه نیروهای ترکی و سامانه هاوک را موشک باران کند پایگاههای ترکیه با سامانه های اوران و اسمرچ از مناطق تحت تصرف ارتش سوریه قابل نابودی هستند اینطوری حساب کار دست دیگر گروههای فتنه گر هم میاید و همزمان چه با هماهنگی و چه بدون هماهنگی با کردها نیروهای ارتش سوریه وارد مناطق کردنشین کشور خود شوند و به دفاع از خاک خود بپردازند ترکیه دیگر توان معذرت خواهی ازامریکا و چاپلوسیه و نزدیکی به انرا ندارد اگر هم بخواهد اینکار را بکند به ضرر اردوغان تمام خواهد شد و با زوم کردن رسانه ای و رسوا کردن ان بخاطر سیاستهای غلط در مقابل همه کشورها و تندی و دشمنی بی دلیل از روی طمع با کشورها و نهایتا معذرت خواهی و اظهار شکست و ضعف در مقابل انها مثل روسیه و اسراییل موجبات تضعیف انرا در داخل بوجود اورد.تا الان باید حداقل میگ ۲۹ های سوریه توسط روسیه ارتقا پیدا میکردند برای استفاده از سلاحهای پیشرفنه هوایی و تجهیزات جنگ الکترونیک،باید از دیگر تجهیزات پدافند مثل پانتسیر و بوک و حتی سامهای ۳ ارتقا یافته که متحرک هستند و دیجیتالی بصورت اصولی استفاده کنند البته با غنیمت دادن هر چیزی توسط ارتش سوریه باید یک یگان ویژه از این تجهیزات حفاظت کند و در صورت از دست رفتن انها را نابود کند تا علیه خود انها استفاده نشود به قول یکی از ادمینهای کانال اگر سلاحی در ثریا باشد مردانی از ارتش سوریه به ان دست یافته و انرا غنیمت خواهند داد.
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
      بهترین کار اینه که ارتش ترکیه وارد جنگ با کردهای تجزیه طلب شمال سوریه بشه و بعدا که انها تضعیف شدند و ارتش سوریه هم کمی نیروهای خودشو سر و سامان داد و باقی تروریستهای حومه دمشق و حلب رو نابود کرد بسمت کردستان سوریه بیشروی و کردها رو خلع سلاح کنه
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
      16 29
      چی میگید شما انگار دارید گیم بازی میکنید ارتش ترکیه عرض 24 ساعت شمال سوریه رو آب و جارو میکنه احدی هم قدرت ایستادن در برابر نیروی زمینی و هوایی ترکیه رو در منطقه نداره
  • محمد IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
    سلام.. امیدوارم کار گروهک تروریستی پ.ک. ک وشاخه سوری هرچه یکسره شود دراین مورد از ارتش ترکیه حمایت می کنیم
    • IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
      28 5
      امیدواریم همه تروریستها، چه تروریستهای تحت حمایت عردوغان و چه تروریستهای YPG تحت حمایت آمریکا در این نزاع نابود بشن
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
    خطر حضور ترکیه در سوریه بسیار کمتر از گروه های جدایی طلبی است که برای تجزیه سوریه به امریکا،روسیه،اسرائیل و کلا همه باج میدن که حضورشون توجیح باشه.اگه شمال سوریه تجزیه بشه تمام هزینه مادی و معنوی ایران در جنگ با تروریست عملا از بین خواهد رفت چرا که از غرب ایران تا مدیترانه دچار آشوب تجزیه طلبی و بهانه حضور غرب برای سالیان متمادی فراهم خواهد شد
  • سیروان مهابادی IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
    این نتیجه گردن کشی و ادعای استقلال کردهای عراقی است . اگر بجای شورش در برابر حکومت مرکزی زیر پرچم کشور عراق و در جوار اعراب مثل آدم زندگی میکردند و با تحریکات امریکا و اسرائیل فتنه کردستان بزرگ را درست نمی کردند ترکیه هیچوقت به خودش اجازه نمیداد وارد مرزهایشان شود . در وضعیت کنونی رفتار و حملات ترکیه کاملا توجیه پذیر است ، کردهای مسلح و شورشی عراق یکی از دلایل ناامنی و اغتشاشات مناطق کردنشین ترکیه هستند و کشور ترکیه برای برقراری نظم در درون مرزهای خودش هرازچندگاهی نیاز به انجام چنین اقداماتی را لازم میداند .
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
      درود به شیر باکی که خوردی بدون تعصبات قومیتی واقعیت رو گفتی
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
    بزودی دمچه های پ ک ک به درک واصل خواهند شد یاشاسین ارتش ترکیه
    • IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
      8 2
      به امید نابودی تمام تروریستها
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
    آخه این موریانه ها جلویه هشتمین قدرت نظامی جهان چه غلطی میتونند بکنند
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
    شهر آفرین یا عفرین اخرین قلمرو فرهنگ وتبار ایرانی است.آن را دریابید
    • AE ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
      93 8
      هر بژی ایران و هر بژی ایرانی تبار ایران بزرگ متعلق به ایرانی تباران
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
      15 3
      بازم قومگرایی و نژادبرستی
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
      13 5
      عفرین آخرین پایگاه تروریستهاست.باید برگرده به خاک اصلی و یکپارچه سوریه
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
    70 9
    امیدوارم زودتر سوریه به ثبات داخلی برسه تاازدخالت های کشورهای بی خودی مثل ترکیه و...نجات پیداکنه
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
    باید مثل یمن کردها رو به موشک بالستیک مجهز کنیم تا خردوغان غلط اضافی نکنه
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
    13 99
    به نوعی میشه گفت نیروهای کرد از جانب امریکا و نیروهای سبر فرات از جانب ترکیه دارند میجنگند البته تضعیف هر دونیرو به سود ارتش سوریه هست لیکن خطر بزرگتر نیروهای کردی هستند که امریکا انها رو برای تجزیه سوریه بسیار تسلیح و حمایت میکنه
    • RU ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
      29 2
      تروریست با تروریست فرق نداره، البته با شما موافقم تضعیف دو طرف به نفع ارتش سوریه است، الان درگیری بین دو گروهک تروریستی و باطله(ترکیه و تروریستهاش در برابر آمریکا و نوچه هاش) ؛ اما خطر یکی رو از دیگری بزرگتر دونستن اشتباهه بزرگوار، تروریستها به یک اندازه خطرناکند
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
    مشرق امیدوارم تو هم مثل سایت بولتن نیوز از نیروهای تجزیه طلب و تروریست دموکراتیک دفاع نکنی تا به روز ان سایت نیفتی که درشو تخته کردند
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
      27 7
      به نظرم سایت مشرق رو تا بحال بازدید نکرده بودی!!!! سایت مشرق حامی محور مقاومته نه هیچ گروهک تروریستی، تاکید میکنم بهت هیچ گروهک تروریستی اعم از پانترک بوزگوردی یا پانکرد YPG
  • قاسم IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
    8 61
    اگر ترکیه واقعا میخواد جلوی کردهای امریکایی بگیره باید به منبج حمله کنه نه عفرین
  • AE ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
    73 16
    غیر از رجز خوانی کار دیگه ای نمی تونه بکنه، اردوغان بدون اجازه اربابان آمریکاییش معذرت می خوام دست به آب هم نمی تونه بره، چه برسه به کشور گشایی
    • سیروان مهابادی IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
      12 4
      اربابان کردهای عراق هم همون امریکا و اسرائیله
    • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
      29 7
      ارباب همه نژاد پرستها آمریکا و اسرائیله، اعم از پانترک و پانکرد و سلطنت طلب باستانگرا
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
    اولا کوبانی نیست و اسم قانونی ان شهر عین العرب هست دوما تروریستهای سبر فرات به مراتب انسانهای بهتری از تروریستها ی تجزیه طلب و مزدوران امریکایی هستند بهتره در نگارشات کمی دقت کنید و تعصبات قومی و قبیله ای رو در اخبار باز نشر ندهید
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
      48 17
      تروریست هیچ فرقی با تروریست نداره! اینو یاد بگیر! هیچ فرقی بین تروریستهای عردوغان در سپر فرات با کردهای YPG نیست! تروریست تروریسته و ملعون؛ ضمنا اینکه داری بین تروریستها بخاطر قومیتشون فرق میذاری نشون میده اتفاقا تو دار قومی و قبیله ای برخورد میکنی!!!!
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
      7 6
      فرقی از نظر قومیت نمیزارم منظور بنده اینه که خطر تروریستهای سبر فرات به مراتب کمتر از کردهای تجزیه طلب شمال سوریه هست اینو درک کردن سخت نیست
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
      6 4
      کلا نباید بین تروریستها فرقی قایل شد قومی قبیله ای هم نباید دید پانترک و پانکرد و پانفارس احمق فرقی ندارند
  • احمد IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
    14 10
    کردها اگر از اتحاد و استقلال کشورشون دفاع می کردن بجای این که سرباز مفت هر کسی که چهار تا شعار تو خالی تحویلشون میده بشن، الان حال روزشون این نبود که یه روز القاعده بهشون حمله کنه، یه روز داعش، یه روز ترکیه، فردا هم معلوم نیست کی.
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
    113 8
    فکر کنم کار اردوغان به جنون بکشد.
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
      13 2
      اوجالان کجاست فکر کنم تو طویله نگهداری میشه
  • ک IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
    کردها باید با حکومت سوریه بر علیه ترکیه همکاری کنند
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
    3 1
    با پهباد کوچک هم به تروریستا حمله کنید
  • مهدی IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
    7 2
    امریکا هدفش از تشکیل داعش تجزیه عراق و سوریه بود حالا با نابودی داعش میخواد داعش،دوم رو توسط کردهای سوری راه بندازه ترکیه کار خوبی میکنه وبه نفع سوریه هست سوریه باید تحت دولت مرکزی باشه! حالا ببینیم تروریستهاتحت امر امریکا چقدر میتونند جلوی ارتش ترکیه مقاومت کنند
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
    11 0
    اردوغان اهدافش را هیچ وقت علنی نمی کند او عمل گرا است. با کمال تاسف اردوغان دیگران را به راحتی فریب می دهد
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
    17 5
    راه حل اساسی بحران سوریه در این مرحله توافق کردها و حکومت است. ایران باید در این زمینه خلاقانه میانجیگری کند و ابتکار عمل را از روسیه و امریکا و ترکیه بگیرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس