کد خبر 822287
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
پورابراهیمی

پورابراهیمی گفت: در کمیته پولی بانکی کمیسیون اقتصادی مجلس 70 درصد از موضوعات اساسی این دو قانون را جمع‌بندی شده و طی دو هفته آینده کار اصلاح دو قانون مهم کشور را خواهیم داشت.

به گزارش مشرق، محمدرضا پورابراهیمی صبح امروز در جلسه نشست شورای استانی گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در کرمان اظهار داشت: مجموعه فعالان اقتصادی، اتاق بازرگانی در استان کرمان جزو مجموعه‌های پویا هستند. 

وی بیان کرد: در حوزه مسائل بانکی بخشی از موضوعات مربوط به درون نظام بانکی است که مشکلات عدیده‌ای ایجاد کرده و به دلیل نگرانی‌ها در استمرار فعالیت بانکی، بسته‌های پیشنهادی ارائه دادیم. 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: عوامل درونی و بیرونی چالش‌هایی برای بانک‌ها ایجاد کرده که ادامه فعالیت آنها با مشکل مواجه است و برای بهبود شاخص‌های عملکرد نظام بانکی، بانک مرکزی و وزیر اقتصاد اعتقاد دارند باید برنامه‌ای برای توانمندسازی و احیای نظام بانکی داشته باشیم، چون استمرار وضعیت کنونی نگران‌کننده است.

پورابراهیمی مطرح کرد: در حوزه نظام بانکی دو اقدام را در دستور کار داریم، در حال حاضر 70 درصد دارایی بانک‌ها فریز شده است و بیش از 30 درصد منابع خود را نمی‌توانند کار کنند. وی ادامه داد: افزایش سرمایه بانک‌ها از ضروریات کنونی است که باید امروز سریع عملیاتی شود، بر اساس آخرین آمار نقدینگی، یک میلیون و 400 هزار میلیارد تومان حجم نقدینگی در اقتصاد کشور است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه این مبلغ اثر تورم نمی‌گذارد، چون تمام آن حسابداری و کاغذی بوده و نقدینگی واقعی در اقتصاد ایران وجود ندارد، عدد نقدینگی در اقتصاد ایران مانند برف خشک عمل می‌کند و باید برای این راهکار داشت که نخستین آن توجه به دارایی‌هاست. 

پورابراهیمی تصریح کرد: هفته آینده در کمیسیون اقتصادی مجلس نشستی مشترک با رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد برای بررسی راهکارهای بانکی و توانمندسازی آنها داریم.

وی تبیین کرد: بانک مرکزی ما خطی را دنبال می‌کند که دولت دنبال می‌کند، اما در دنیا اینگونه نیست، قوانین قدیمی در حوزه نظام بانکی کشور داریم که باید اصلاح شود، قانون بانک مرکزی مربوط به سال 51 و قانون بانکداری ما مربوط به سال 62 است. 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: خلأهای اساسی در قانون پایه پولی بانکی و قانون عملیات بانکداری داریم که طی جلسات و کمیته‌های متعدد نسبت به اصلاح آنها اقدام شده و امسال دولت راضی شده دو لایحه به مجلس بدهد. 

پورابراهیمی بیان کرد: در کمیته پولی بانکی کمیسیون اقتصادی مجلس 70 درصد از موضوعات اساسی این دو قانون را جمع‌بندی شده و طی دو هفته آینده کار اصلاح دو قانون مهم کشور را خواهیم داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس