کد خبر 821574
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹
نفتکش

در این گزارش به این ابهام پاسخ داده شده که با توجه به اینکه دیده نشدن نفتکش بزرگ ایرانی بعید به نظر می رسد و کشتی چینی نیز با دماغه به میانه نفتکش ایرانی برخورد کرده، آیا چینی ها به عمد به نفتکش ایران

به گزارش مشرق، ابهامات متعددی در خصوص نفتکش ایرانی سانچی که دو روز پیش، پس از 8 روز سوختن بر روی آب، به همراه پیکر سرنشینانش غرق شد، در فضای مجازی، رسانه های داخلی و خارجی و حتی در بین مردم مطرح می شود که خبرگزاری تسنیم با جمع آوری این ابهامات و گفت‌وگو با کاپیتان محسن بهرامی، دریانورد باسابقه کشورمان که مسئولیت سخنگویی کمیته اضطرار سانحه نفتکش سانچی را برعهده داشته، پاسخ هر ابهام را یافته است.

کاپیتان محسن بهرامی: اینکه چینی ها تعمداً به کشتی ما زده باشند، ابهامی بسیار عجیب است که مطرح کردن آن هم از عجایب روزدگار است چرا که هیچ دلیلی برای اینکار وجود ندارد. اولا که ما هیچ خصومتی با چینی ها نداریم که بخواهند به عمد نفتکش ما را هدف قرار دهند. ثانیا این کشتی حامل 11 هزار تن محموله خطرناک میعانات گازی بوده است. اینکه چینی ها بیایند این نفتکش را به عمد در جایی که مرکز ماهیگیری‌شان است و روزی بخش اعظمی از کشورمان را تأمین می کند مورد اصابت قرار دهند، منطقی نیست.

به هر حال هیچ محموله نفتی نیست که مواد سمی نداشته باشد، این محموله نیز سولفور، مرکاپتان و ... داشته که نشت این مواد در آب دریا، اگر نگوییم سالها، مطمئنا ماهها اثرات خود را به جای می گذارد. با فرض اینکه چینی ها می خواستند نفتکش ایرانی را از عمد مورد اصابت قرار دهند، باید قاعدتا در جایی اینکار را می کردند که تبعاتش گریبانگیر خودشان نشود. از سوی دیگر کشتی چینی نیز دچار خسارت شده و چه بسا این امکان وجود داشت که این خسارت ابعاد بزرگتری برای کشتی چینی پیدا کند. به هر حال هیچ دلیل منطقی و عقلی برای اینکه این تصادف تعمدا صورت گرفته وجود ندارد و طرح اینگونه شایعات و ابهامات، بی پایه و اساس است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس