علیزاده

هیچ چیز ما استثنایی نیست. به جز دشمنی و کینه غرب با ما. زمانی نفت ما را به تاراج میبردند و حالا امید و همبستگی ملی ما را.

به گزارش مشرق، علی علیزاده کارشناس مسائل سیاسی مقیم لندن با انتشار فیلمی از مراسم دمام زنی بوشهری‌ها برای قربانیان نفتکش سانچی در اینستاگرام خود نوشت: 

محاصره شده‌ایم. در سرسامی بی‌پایان. دورتادورمان را صدای عربده ایران‌ستیزان و ایران‌فروشان و ایران‌هراسان گرفته. آنقدر بلند که اجازه عزای عزیزانمان را هم نمیدهد.

کاسبان جنگ و کاسبان تحریم و کاسبان ناامیدی و حالا کاسبان فاجعه و کاسبان غم و عزای مردم در لندن و پاریس و واشنگتن و تل‌آویو و تازگی‌ها ریاض، با پول آمریکایی و اسراییلی و بریتانیایی و سعودی، همه یک چیز میگویند:

«ای ایرانیان، زندگی‌تان سراسر فاجعه است. زندگی‌تان سراسر مرگ است. از میان دویست ملت جهان فقط شما می‌میرید. فقط ساختمان شما در پلاسکو آتش میگیرد و فقط کشتی سانچی شما غرق میشود و فقط شما در زلزله مدفون میشوید و جامعه‌تان دچار شورش میشود و اقتصادتان فساد می‌پذیرد.»

در حالیکه مشابه این اتفاقات هرروز در کشورهای دیگر میفتد. مو به مو. تک به تک.

اینها خطیبان ساخته در غربند که عملا میگویند: «شما تنها ملت نفرین شده‌اید. چرا که عذاب بر ملتی فرومیریزد که از قانون تسلیم مقابل آمریکا سرباز بزند و بر شریعت امپراطوری خروج کند». اینها سربازان و سرجوخه‌ها و سرهنگ‌های امپراطوری اند که به هیات و صورت دلسوزان و خبرنگاران و امینان مردم درآمده‌اند و هوایمان را چنان سیاه کرده‌اند که ما نمیتوانیم با وقایعی که هر روز هر مردم دیگر هم گرفتارش میشوند روبرو شویم. ما نمیتوانیم حتی مثل هر مردم دیگر عزادار عزیزانمان باشیم و بعد پرسش کنیم و بعد بهتر شویم.

آنچه باید بر آن شورید، بیش از هر چیز و پیش از هر کس، این راویان دروغین ناتوانی ماست. باید دورتادور ایران را و دورتادور فضای ذهنی ایرانیان را زنجیره‌ای انسانی تشکیل دهیم و دیوار دفاع نرم ملی بسازیم تا مردم بتوانند بی هراس از تسلیحاتی شدن هر موضوع ساده‌ای توسط غرب، نقد کنند و وقتی عزیزانی قربانی شدند گریه کنند و وقتی چیزی و جایی ویران شد آوارهایشان را بدون ترس از نگاه‌ها و امواج دشمن کنار بزنند و وقتی فسادی کشف کردند بدون ترس از غلو و بزرگنمایی دشمن درمانش کنند.

هیچ چیز ما استثنایی نیست. به جز دشمنی و کینه غرب با ما. زمانی نفت ما را به تاراج میبردند و حالا امید و همبستگی ملی ما را. و حتی غم و اندوه و عزای ملی ما را برای عزیزترین فرزندان این مردم.

پانوشت: مراسم زیبای دمام و سنج بوشهر در کنارهای ابهای خلیج فارس برای قربانیان سانچی. چرا که در فرهنگ جنوبمان اینگونه دریا را به بازپس فرستادن جنازه عزیزان میخوانند. مراسمی نمادین از همبستگی ملی این مردم در سرتاسر این کشور

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    25 0
    عالی بود . فضای مجازی را پر کرده اند از اینکه چون مرگ برای آمریکا می خواهی مرگ بر سرتان فرود می آید از نماینده غربزده شورای شهرمان تا بازیگر و سلبریتی مان . جناب علیزاده اینکه در میان اقیانوس دروغ پراکنی غربی ها باشی و این گونه راست بگویی دلی روشن بین و ضمیری پاک می خواهد، و اینکه غربزدگان ما در دل معنویات و نه دی ها و 13 دی ها و در کنار حججی ها اینگونه سنگ آمریکا و غرب را به سینه می زنند بسیار سیاه دلی و خباثت می خواهد.
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    16 0
    خدا را سپاس درمصیبتش ونعمتش که هردوامتحان هستند والبته خداباصابران است . وآنانکه وارثان زمین باهمه نعمات آن هستند . ظهورنزدیک است وبسیارنزدیک انشاالله
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    4 1
    راه اینکه حرف های اینها رو اصلا نشنویم
  • مسیح IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    8 0
    چه عجب !!!! بالاخره یک نفر هم پیداشد قدر این مملکت ودست آورده هاشو بدونه وآدمها را متوجه کنه که ایران چون حق میگه وحق میخواد اینهمه مورد حمله متهاجم قرار میگیره.
  • مهماندار هواپیما GB ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    6 0
    وقتی روحانی تمام شر و خیر ایران را به کدخدا پیوند می زنه باید سایر قلم به مزدان ال سعود و صهیونیسم بین الملل برای ایرانیان که داعیه تمدن سازی دارند نسخه غم عزا بپیچند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس