بدهی دولت

بر اساس طرح ارائه شده در کمیسیون تلفیق ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولتی با طلب بانکها از پیمانکاران تهاتر خواهد شد.

به گزارش مشرق، چندی قبل در حین بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق طرحی در خصوص تهاتر بدهیهای دولت، بانکها و پیمانکاران مطرح شد. دو ماه قبل نیز مشابه چنین طرحی از سوی وزیر اقتصاد در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه مطرح شده بود. هرچند که این پیشنهاد از سوی دولت در لایحه بودجه گنجانده نشده بود اما کمیسیون تلفیق بودجه با طرحی که ظاهرا از سوی مرکز پژوهشهای مجلس مطرح شده این پیشنهاد را تصویب کرده است.

مرکز پژوهشهای مجلس در تازه ترین گزارش خود پیشنهاد کرده بهتر است مسیر زیر برای انجام تهاتر بزرگ در پیش گرفته شود. بر این اساس ۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی بانکهای غیر دولتی به بانک مرکزی با طلب نهادهای عمومی غیر دولتی و شرکتهای دولتی یارانه بگیر از دولت تسویه خواهد شد. همچنین ۴۰ هزار میلیارد تومان از بدهی بانکها به بانک مرکزی با طلب اشخاص حقیقی و حقوقی  خصوصی و تعاونی از دولت و موسسات دولت تهاتر می‌شود. در ادامه نیز ۱۰ هزار میلیارد تومان از بدهی بانکها به بانک مرکزی با طلب اشخاص حقیقی خصوصی و تعاونیها  از شرکتهای دولتی یارانه بگیر و طلب آنها از دولت تهاتر خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    0 0
    اوه اینکه معلوم بود از اول. هنر کردید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس