صالحی امیری

یک عضو فراکسیون ورزش در نامه‌ای به صالحی امیری از کاندیداتوری او برای ریاست کمیته ملی المپیک انتقاد کرد .

به‌ گزارش ‌مشرق، محمدجواد جمالی عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نامه‌ای به شرح زیر خطاب به صالحی امیری نوشته است. او این نامه را در اختیار قرار داده است.

به نام خدا

قرآن کریم: امانت را به اهلش بسپارید.

برادر گرامی جناب آقای دکتر صالحی امیری

سلام علیکم

خبر کاندیداتوری جنابعالی را برای پست بسیار مهم ریاست کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران از رسانه‌های ورزشی دریافت کردم.

یاد زمانی افتادم که آقای مهندس علی‌آبادی که با رئیس‌جمهور وقت در شهرداری تهران همکاری می‌کرد، برای وزارت نفت به مجلس معرفی شد ولی رای اعتماد نیاورد. سپس قبای وزارت نیرو را برای ایشان بریدند اما باز هم مقبول نیفتاد، ظاهرا ایشان باید جایی نزول اجلال می‌فرمودند.

بالاخره رئیس تربیت بدنی کشور شدند و پس از آن ریاست کمیته ملی المپیک را هم تصاحب کردند. حتی قدم‌هایی برای کسب ریاست فدراسیون فوتبال برداشتند که باعث سرشکستگی فوتبال ما در حوزه مدیریت AFC شد.

حالا هم با کاندیداتوری جنابعالی یاد آن زمان افتادم که امثال بنده و جنابعالی سخت منتقد این قبیل اعمال بودیم. اموری مثل برنامه‌ریزی و لابی‌گری برای انتخاب فردی که هیچ سابقه مدیریتی ورزشی ندارد. انگار روسای جمهور وقت به بعضی‌ها چنان بدهکارند که حتما باید دست این افراد را جایی بند کنند.

جناب آقای صالحی امیری با آن سابقه مدیریتی، اخلاقی و سیاسی که از شما سراغ داشتم و شما را در قاب یک فرهیخته سیاسی- فرهنگی می‌دیدم، بعید می‌دانستم حتی با فشار دیگران بر اصول خود پا گذاشته و وارد این نوع معاملات ناسالم شوید. بدانید حتی آن روسای محترم فدراسیونی هم که این روزها مصاحبه می‌کنند و از ریاست شما به کمیته ملی المپیک حمایت می‌کنند نوعا در دلشان اعتقاد دیگری دارند ولی چون می‌دانند که شما از پیش انتخاب شده‌اید مجبورند این گونه مواضع را اتخاذ کنند.

عزیز دل، شما آدمی هستید که در حوزه‌های مختلف امنیتی، مطالعات استراتژیک و فرهنگی کار کرده‌اید پس بیایید یک بار هم که شده به عنوان یک فرد مسوولیت‌پذیر از حوزه‌ای که هیچ تناسب و سنخیتی با آن ندارید شجاعانه خارج شوید و بیش از این باعث یأس و سرخوردگی قهرمانان، خبرگان ورزشی و تحصیلگردگان حوزه مدیریت ورزشی نشوید.

آقای دکتر بدانید کمیته ملی المپیک جایگاهی بس مهم است که هم تخصص مدیریتی خود را می‌طلبد و هم زمان بسیار زیادی برای هماهنگی فدراسیون‌های ورزشی می‌برد و هم مسابقات المپیک اوج رقابت‌های ورزشی و نشان‌دهنده توانمندی کشورها و ملت‌ها در این حوزه است.

بار دیگر امیدوارم به این توصیه برادرانه این جانب عمل کرده و راه را برای تصدی فردی متناسب با این حوزه باز کنید.

ان‌شاءالله موفق باشید.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس