فوتبال

رییس باشگاه بورگوس پس از پایان دیدار برابر بارسلونا با چترِ باز سعی داشت به داور ضربه بزند.

به گزارش مشرق، بارسلونا در سال ۱۹۷۷ در ال پلانتیو، ورزشگاه بورگوس به میدان رفت. این تیم در آن سال‌ها در دسته اول بازی می‌کرد. از طرفی بارسلونا در ترکیبش از کرویف بهره می‌برد. با این حال او کرویف همیشگی نبود. خیلی کم بازی می‌کرد و بیشتر دستور می‌داد و بیش از همه اعتراض می‌کرد. بازیکن هلندی کم‌کم داشت به یک بازیکن غیر محبوب تبدیل می‌شد.

دیدار بورگوس و بارسلونا قرار بود از تلویزیون پخش شود و به همین خاطر خوسه لوییس مارتینس لارِدو (رییس باشگاه) تصمیم گرفت بانوان به همراه اعضای باشگاه یا هوادارانی که بلیت دارند به صورت رایگان وارد ورزشگاه شوند. کودکان نیز شامل می‌شدند. او می‌خواست در تلویزیون جایگاه‌ها خالی به نمایش در نیایند. بازی با شور و هیجان زیادی برگزار شد. این هیجان زمانی بیشتر شد که داور گل بورگوس را مردود اعلام کرد چون فرناندس کی‌روس معتقد بود پیش از گلزنی کینی خطا اتفاق افتاده بود. کینی در شروع نیمه دوم تنها گل بازی را برای میزبان به ثمر رساند.

آشوبی در جایگاه تماشاگران میزبان در دقیقه ۸۹ رخ داد چون داور یک پنالتی به نفع بارسلونا اعلام کرد و این موضوع باعث خشم هواداران شد. در همهمه اعتراض‌ها یک بازیکن به کی‌روس ضربه زد و داور پالمر را اخراج کرد (سپس تلویزیون نشان داد کسی که ضربه زده روئیس ایگارتوا بوده است نه پالمر). در حالی که تنش وحشتناکی ایجاد شده بود کرویف پنالتی زد و ضربه‌اش را مانساندو مهار کرد. لحظاتی بعد کی‌روس سوت پایان بازی را به ثمر رساند و قصد داشت به تونل ورزشگاه برود اما با ضرباتی روبه‌رو شد. او توانست برخی از ضربات را پاسخ بدهد (کی‌روس پیش از این بازیکن واترپولو بود و هیکل خوبی داشت). داور بازی در این آشوب به سرپرست بارسلونا که در واقع سعی داشت از او حفاظت کند مشت زد. یکی از افرادی که در حال ضربه زدن بود با یک چتر باز روی داور افتاد. این شخص که کلاه بافت روی سرش بود قصد داشت با چتر به کی‌روس ضربه بزند. در این شرایط کلاه از روی سرش افتاد و در تلویزیون کاملا چهره‌اش مشخص شد. او کسی نبود جز رییس باشگاه بورگوس. روز بعد تلویزیون بارها این صحنه را نشان داد و مارتینس لارِدو به خاطر این اتفاق مشهور شد.

کمیته این جریان را پیگیری کرد. کی‌روس به اشتباهش در رابطه با اخراج پالمر اعتراف کرد و مقصر اصلی یعنی روئیس ایگارتوا را دو جلسه محروم کردند. او اعتراض کرد و گفت: نمی‌خواستم به او آسیب برسانم. تنها پایم را به داور نزدیک کردم و او مرا زد. همچنین از لارِدو دفاع و اعلام کرد او برای حفاظت از داور با چتر باز شده از زمین بیرون رفت اما تصاویر تلویزیونی این موضوع را نشان ندادند.

در نهایت لارِدو سه ماه محروم شد. رییس باشگاه بورگوس در واکنش به این اتفاق گفت: همه اتفاقاتی که در آلبرتو بوسچ (مقر فدراسیون) می‌افتد مضحک است. پس از این اظهارات، محرومیت لارِدو دو برابر شد و او را برای شش ماه محروم کردند. او که یک مادریدی محسوب می‌شد که زیر سایه این اتفاق قرار گرفت. لاردو بیشتر از یک بار فرصت داشت تا رییس باشگاه رئال مادرید شود اما این ماجرا باعث شد هرگز نتواند آرای لازم را برای ریاست به دست آورد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس