دعوا بر سر آيپد
اما با وجود این تنوع بالا در مدل و قیمت تبلتها در بازار، توجهها همچنان به سمت iPad اپل است و حتی گروهی تبلت را تنها با نام iPad میشناسند. فعالان بازار ميگویند، با توجه به این موضوع که قیمت تبلتهاي برند apple بالاتر از سایر برندها است، اما اکثر افرادی که قصد خرید تبلت را دارند، ترجیح میدهند که یک iPad داشته باشند تا سایر نمونههاي تبلت.iPad جدید apple که در ظرفيتهای 16،32 و 64 گیگابایتی به بازار عرضه شده است، از جهات بسیاری با نمونه قبلی تفاوت دارد. به طور کلی میتوان مشخصات جدید آيپد را در Face Time، ضبط ویدئوی HD، پردازنده 2 هستهاي A5، به همراه ۱۰ ساعت عمر باتری و سبکتر و باریکتر بودن آن نسبت به نمونه قبلی، خلاصه کرد.در مورد وزن iPad 2 باید بگوییم، این آيپد ده اینچی 33 درصد باریکتر و 15 درصد سبکتر از نمونه قبلی است.
نکته قابل ذکر دیگر این است که نسل جدید iPad، از نگارش جدید سیستمعامل آی.او.اس بهرهمند است. اپل آن را قدرتمند ترین سیستم عامل موبایل مينامد، البته به تازگی نسخه اي. او. اس 5 هم روانه بازار شده که با نصب آن روی محصولات اپل سرعت و کارآیی بهتری برای کاربران فراهم ميشود.
جدیترین رقیب آيپد یعنی گلکسی تنها 4 درصد این بازار را در اختیار دارد. اما با گسترش و تکمیل سیستم عامل گلکسی (آندروید) که در حال حاضر در زمینه گوشیهای همراه توانسته سهم قابل توجهی را از اپل بگیرد، انتظار ميرود در زمینه تبلت هم این روند ادامه پیدا کند ودر آیندهاي نه چندان دور شاهد گسترش بازار فروش تبلتهاي آندرویدی باشیم. هر چند که برخی از گزارشها مدعی این هستند که در بازار تبلتها بعد از اپل، سامسونگ قرار دارد؛ اما به هر حال مشکلاتی که این برند کرهاي در بخش ثبت حق اختراعات با آن دست به گریبان است باعث شده تا با شکایتهاي زیاد اپل این برند اجازه حضور در برخی از بازارهای جهانی همچون آمریکا، هلند، فرانسه، ژاپن و استرالیا را از دست بدهد.
برندهای اصلی در بازار ایران

پیشبینی آینده بازار تبلت