سریع القلم

مشاوران دولت و تزِ «کارمند آلمانی بهتر از پستچی امانتدار ایرانی»؛ بعضی­ ها از ده جمله‌ای که می­‌گویند، یازده جمله آن دروغ است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

درسی که جهانگیری از آشوب‌های تهران نگرفت

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور روحانی، روز سه‌شنبه گذشته طی اظهاراتی در مراسم بزرگداشت مرحوم هاشمی با اشاره به فضای اقتصادی کشور گفته است:

«می‌گویند شما می‌گویید شاخص‌ها خوب است؛ ولی مردم این را احساس نمی‌کنند. اقتصاد را به ته درّه برده‌اید و ما داریم هنر می‌کنیم که آن را بیرون بیاوریم ولی هنوز ته دره قرار دارد و معلوم است که بهبود را حس نمی‌کنیم.»

به گزارش فارس، او همچنین ناامیدکردن مردم از مسئولین را جفایی در حق ایران دانسته و اظهار کرده است: صدا و سیما باید در روش خود تغییر ایجاد کند؛ صداوسیما نمی‌تواند در انحصار یک گروه محدود تندرو قرار گیرد.[۱]

*گفتمان سیاه‌نمای «ته درّه» متأسفانه در اظهارات جهانگیری مسبوق به سابقه است.

او دیماه سال گذشته نیز در اظهاراتی گفته بود: کشوری که به ته درّه برده شده، حال چند پله بالاتر آمده و هنوز ته درّه است، اتفاقی که در تورم سال ۹۱ و ۹۲ انجام شد و رکود حاصل از آن درآمد سرانه مردم را به قدری کاهش داد که دولت هر چه تلاش می‌کند، تاکنون نتوانسته آنچنان که باید جبران نماید.[۲]

در همان روزها نیز مسعود میرکاظمی، وزیر اسبق نفت طی یادداشتی به این اظهارات سیاه‌نمای جهانگیری واکنش نشان داد.

او در بخشی از یادداشت خود نوشته بود: همانهائی که امروز با دادن آدرس غلط اقتصادی و سیاسی کردن آن می‌گویند دولت قبل اقتصاد را ته دره برد و ما کمی بالاتر آوردیم. غافل از آنکه اگر حرفشان صحیح باشد خود پایه‌گذار ریلی بوده‌اند که اقتصاد ایران را ته دره برده است.[۳]

وبلاگ مشرق همان روزها با اشاره به این سیاه‌نمایی‌های دولت و اصلاح‌طلبان از اوضاع اقتصادی کشور، در مطالبی دنباله‌دار، کراراً تأکید کرده بود که این رفتارها دست آخر به چیزی به نام «فتنه اقتصادی» خواهد انجامید.

جالب آنکه سیدحسن خمینی نیز در مراسم بزرگداشت مرحوم هاشمی، طی سخنانی گفته است: پمپاژ ناامیدی در جامعه علت اتفاقات اخیر بود.

آنچه در ادامه می‌خوانید بخشی از سیاه‌نمایی‌های مقامات دولت یازدهم درباره اقتصاد کشور است که نه تنها هرگز صحیح نبودند و نیستند بلکه بسترسازی آنها برای ایجاد آشوب خیابانی بارها هشدار داده شد. (و البته این سؤال هنوز هم به قوّت خود باقیست که چرا مقامات دولتی که خود مسبب‌الاسباب وضع موجود هستند اما به انتقاداتی در حد و اندازه اپوزسیون، از اقتصاد کشور می‌پردازند؟)


_ قطعا با مردم گرسنه و فقیر و بیکار نمی‌توان امنیت را تأمین کرد و حرکت ما به سمت اقتصاد مقاومتی می‌تواند برای ما امنیت را هم رقم بزند.

_ عموماً شاخص‌های اقتصادی ما غیر قابل قبول است.

_خزانه خالیست.

_ دولت،  خونریزی شدید اقتصاد ایران را مهار کرد.

_ محمدعلی نجفی، مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور: فکر نبودن برجام، تنم را می‌لرزاند.

_ اسحاق جهانگیری: بزرگترین فسادهای قرن در دولت گذشته اتفاق افتاد! [۴]

غیر از سؤال پیش‌گفته اما اکنون و پس از بروز بلوا و آشوب به بهانه مشکلات اقتصادی در کشور و نیز کشته شدن حدود ۲۰ نفر؛ یک سؤال اساسی نیز ایجاد شده است و آن اینکه چرا افرادی مثل آقای جهانگیری، از درون بدنه دولت در کنار اصلاح‌طلبان همچنان بر بحرانی نشان دادن اوضاع کشور و گفتمان ته درّه اصرار دارند!؟

آیا وقت تنبّه و عبرت گرفتن از آنهمه سیاه‌نمایی که می‌رفت تا بسترساز اتفاقات خطرناکی شود؛ فرا نرسیده است؟

آیا آقایان جدای از اینکه درباره مسئولیت خود در اوضاع اقتصادی کشور توضیحی نمی‌دهند، نمی‌خواهند بیان کنند که بالاخره فرق میان مشکل اقتصادی و بحران اقتصادی را متوجه هستند یا اینکه اصرار دارند اتفاقاتی که در اوکراین افتاد و منجر به براندازی دولت این کشور شد، در ایران هم تکرار شود!؟

گفتنیست در دوران دولت رئیس‌جمهور احمدی‌نژاد نیز یکی از مسئولان دولتی در تشریح اوضاع اقتصادی کشور و سختی شرایط، عبارت «شِعب ابی‌طالب» را به‌کار برد که این مسئله با واکنش رهبر معظم انقلاب مواجه شد و ایشان تأکید کردند که ایران اسلامی نه تنها در شرایط شِعب ابی‌طالب نیست که در «شرایط بدر و خیبر» است.

*عکس از ایلنا

***

مشاوران دولت و تزِ «کارمند آلمانی بهتر از پستچی امانتدار ایرانی»

محمود سریع‌القلم، از استادان اصلاح‌طلب و فردی که گفته می‌شود مشاور رئیس‌جمهور روحانیست، به تازگی طی یادداشتی که سایت جماران آنرا منتشر کرد، نوشته است:

«به رسمیت شناختن نیازهای دیگران، اولین شرط اعتمادسازی است. چرا بعد از سونامی ژاپن، مردم ۱۸۰ میلیون دلار پول نقد را جمع­ آوری کرده به دولت دادند؟ چون نیازی به آن پول نداشتند. چرا وقتی یک ایرانی سعی کرد ممیز مالیاتِ آلمانی را فریب دهد نتوانست؟ چون ممیز مالیاتی دسته چکی را به او نشان داد که با اجازه دولت آلمان هر چه می­ خواست می ­توانست تهیه کند و نیازی به رشوه نداشت. آیا تجربه کرده­ اید که بعضی­ ها از ده جمله­ ای که می­ گویند، یازده جمله آن دروغ است؟ آن ها برای بقا، رشد، دسترسی به امکانات، رفع محرومیت­ های گذشته، نیاز به دروغ گفتن دارند. به عبارتی کوتاه ­تر، نیازهای گذشته و حال آنان برطرف نشده است. در ایجاد یک نظام اجتماعی سالم، باید کاری کرد تا افراد نیازهایشان برطرف شود تا دروغ نگویند و رفتارهای نامعقول نداشته باشند.»[۵]

*جدای از کنایه همیشگی آقای سریع‌القلم به مردم ایران درباره دروغگویی و اینکه حکومت ایران حکمرانی مطلوب را بلد نیست! در اشاره به مثال‌های ایشان از ژاپن و آلمان گفتنی‌های زیادی وجود دارد.

یکی از مشکلات اصلی کشور ما وجود برخی دیدگاه‌های غرب‌گرایی است که هیچ ایمانی به زیبایی‌های اطراف و محیط خود ندارند و تمام قیام و قعودشان به سمت غرب و بافتارهای سیاسی و فرهنگی و اقتصادی و غیره آن است.

سریع‌القلم در حالی از کمک مالی مردم ژاپن به دولت این کشور سخن می‌گوید که فرض بر صحت این حرف باید از این استاد دانشگاه پرسید چرا به جان و مال دادن مردم ایران برای حفظ حکومتشان در دوران جنگ تحمیلی اشاره‌ای ندارد!؟

چرا از این نمی‌گوید که کمک‌های مردم ایران به زلزله‌زدگان، آنقدر وفور داشت که حیرت جهانیان را هم برانگیخت؟

سریع‌القلم چرا از رخداد بی‌همتا و مهمی مثل ۹ دی و راهپیمایی‌های اخیر که مردم در آن از حکومت خود رسماً حمایت کردند و در مقابل معاندین داخلی ایستادند نیز حرفی نمی‌زند و باز هم پول دادن ژاپنی‌ها را مهمتر می‌داند!؟

در اشاره به آن ممیز مالیاتی هم اوضاع به همین منوال است و مشکل غربزدگی نگاه مذکور به نحوی دیگر جلوه‌گر می‌شود...

همین چند روز قبل بود که رسانه‌ها خبر امانتداری یک پستچی ایرانی را منتشر کردند که ۱۹۸ میلیون تومان چک در وجه حامل را به صاحبش بازگرداند. [۶]

و یا روزی نیست که خبری از امانتداری رفتگران و یا کارمندان شریف ایرانی در رسانه‌ها انتشار نیابد.

و یا مثلاً سریع‌القلم گویی نمی‌خواهد رفتار انسانی آن معلم ایرانی را ببیند که برای همدردی با شاگرد مبتلا به سرطانش موهای خود را تراشید؛ یا آن معلم فداکار (زنده یاد امیدزاده) که در آتش سوزی مدرسه‌ای، برای نجات دانش‌آموزان، خود در آتش سوخت و بعدها جان سپرد.

البته مسئله واضح آنست که از نظر آقای سریع‌القلم، فقط آنچه که در آلمان می‌گذرد خوب است و آنچه در مملکت ایران و ایرانی رخ می‌دهد تماماً محکوم به مذمت، توهین و نکوهش است.

گفتنیست، محمود سریع‌القلم، بعنوان کسی که آقای روحانی برخی شعارهای خود را از او قرض گرفت؛ اظهارات دیگری مثل مردم ایران حسود هستند، لبوفروش‌ها و راننده تاکسی‌ها دانشی درباره مسائل کشور ندارند و خودکفایی بی‌معناست را نیز در کارنامه جالب خود دارد. [۷]

برخی معتقدند اثرات نظرات اوست که افرادی مثل مشاور وزیر نفت هم به خود اجازه داده‌اند که مردم را «گدا» خطاب کنند! [۸]

***

آیا دوباره پای «ترور» در میان است؟

پس از امام اعتدالی، تفسیر قرآن اصلاحی_اعتدالی هم از راه می‌رسد

محسن آرمین، فعال اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه سال ۸۸ به تازگی کتابی تحت عنوان «جریان‌های تفسیری معاصر و مسئله آزادی» منتشر کرده است که بنا به گفته خودش به پژوهش درباره نسبت تفاسیر قرآنی با مسائلی مثل آزادی می‌پردازد.

او در بخشی از مصاحبه خود در همین رابطه با خبرگزاری ایبنا گفته است:

«نتیجه دیگری که در این پژوهش بدان رسیده‌ام و البته جنبه تحلیلی و پیش‌بینی دارد این است که براساس سیر تحولاتی که در حوزه آثار تفسیری مشاهد می‌کنیم به‌نظر می‌رسد با گذشت زمان، دیدگاه‌های رادیکال و افراطی در حوزه تفسیر قرآن، جای خود را به دیدگاه‌های معتدل و اصلاحی می‌دهد، دیدگاه‌هایی که با مقولاتی نظیر آزادی سر سازگاری بیشتری دارند. این پژوهش در سال‌های اول دهه هشتاد انجام شده و امروز پس از گذشته بیش از یک دهه فکر می‌کنم به‌رغم مشاهده افراطی‌گری و رادیکالیسم در حوزه سیاسی که طی سال‌های اخیر شاهد آن هستیم، در سطح اندیشه دینی در جهان اسلام، شاهد غلبه رویکرد اصلاحی - اعتدالی و تلاش‌های ارزشمند و تحسین‌برانگیزی درباره مقولاتی نظیر آزادی و دموکراسی و نسبت آن با اسلام و قرآن هستیم.»

آرمین در قسمتی دیگر از صحبت‌های خود نیز اظهار می‌کند: تفاسیر گذشته در شرح آیات شورا از حد چند حدیث در استحباب مشورت فراتر نمی‌رفت، اما در دوره جدید، تحت‌تاثیر همین آشنایی با جهان غرب و مشاهده نظم سیاسی جدید و پارلمان و شورا در این کشورها، آیات شورا مبنایی برای فهم شورا فراتر از حوزه مناسبات فردی شد و به یکی از مبانی نظریه حکومت ارتقاء یافت! [۹]

*جالب است که آقای آرمین در سرتاسر گفت‌وگوی خود، پژوهندگان و مفسّرین قرآنی را به تأثیرپذیری از شرایط محیط پیرامونی در تفسیر قرآن متهم کرده اما خود صراحتاً تحت تأثیر القائات تفکر اصلاح‌طلبی و دولتی! در این باره سخن می‌گوید.

این در حالی است که امر تفسیر قرآن که شیعیان با نگاه وحیانی_عقلانی به آن می‌نگرند قاعدتاً و به لحاظ منطقی نمی‌تواند در تأثیر و تأثیر این دولت یا آن دولت و مفاهیمی مثل اصلاح‌طلبی و یا اعتدال آقای روحانی باشد!

در واقع امر عقلانی یک امر ثابت و مطلق است و رهیافت‌های مسیر آن اگرچه می‌توانند بدیع باشند اما نه گذشته و نه آینده خود را تکفیر نمی‌کنند.

به سخن دیگر اینکه از درون رهیافت وحیانی_عقلانی این نگاه بروز نمی‌کند که مثلا افرادی در یک مقطع با تفسیری خاص از قرآن سبب‌ساز ترور شهید مطهری [۱۰] و یا بازجویی‌های خشن هم بشوند و همین افراد در مقطعی دیگر مدعی اصلاح‌طلبی باشند و از آزادی و حتی غلبه اصلاح‌طلبی بر مفسّرین قرآن کریم سخن بگویند.

افرادی که البته آقای آرمین دارای قرابت نزدیکی با آنهاست و آنها را بخوبی می‌شناسد!

پر واضح آنکه همه می‌دانند در صدر انقلاب و پیش از آن، یکی افراد خاص که بعدها بعنوان سران جبهه اصلاح‌طلبان معرفی شد، تفاسیری از قرآن کریم ارائه کرده بود که منجر به تأثیرپذیری غلط عده‌ای و نیز ترور برخی شخصیت‌های کشور انجامید.

طنز ترسناک ماجرا آنجاست که محسن آرمین هم‌اکنون به پژوهندگی قرآن کریم روی آورده و مژده ورود دیدگاه‌های اصلاحی-اعتدالی به آنرا می‌دهد که پرونده بازجویی‌های خشن او در دهه ۶۰ هر از گاهی مورد اشاره آگاهان امر قرار می‌گیرد. [۱۱]

با توجه به آنچه گفته شد و با توجه به این واضحات تاریخ انقلاب اسلامی، بدیهیست که بایستی با نگاه «خائفا یترقب» به اظهارات آرمین نگریست و در آنها تدقیق کرد.

جدای از خدشه‌های جدی که به تحلیل آقای آرمین درباره غلبه رویکرد اصلاحی – اعتدالی بر مفسّرین اصیل قرآن کریم وجود دارد؛ ذکر این نکته ضروریست که افرادی از اصلاح‌طلبان حتی در مقطعی عنوان کردند که اگر امام راحل نیز در زمان ما حیات داشتند؛ اصلاح‌طلب و اعتدالی می‌شدند! [۱۲]

***

1_http://fna.ir/a3ahu0

2_mshrgh.ir/671567

3_http://fna.ir/7B1D5E

4_mshrgh.ir/671567

5_https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-833518

6_http://www.donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-3327450

7_ http://www.rajanews.com/news/224552

8_mshrgh.ir/818484

9_ http://ibna.ir/fa/doc/naghli/256477

10_ mshrgh.ir/808135

11_http://tn.ai/1554938

12_ http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930904001610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 100
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 38
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    جالبه کسی که خودش شش ساله دست راست رئیس جمهوره درست همزمان با تحریم صداوسیما مثل مخالفین حکومت و طرفداران اسراییل حرف می زنه!!
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
      98 41
      اصلاح طلبانی که مزدور بودند تا دیدند عواملشون بازداشت شده اند موضوع خودکشی را علم کردند تا نظام تحت فشار مجبور به ازادی متهمان شود و عقبه قصه شناسایی نشوند
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
      94 19
      ایشان باید پاسخگوی تهدید عملی شده اش باشد تهدیدی که اعتراض اقتصادی مردم را به اغتشاش کشاند به نوعی نقش هاشمی88 را بازی کرد کو دستگاه قضاییه که با او برخورد کند؟
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
      12 5
      رخداد بی‌همتا و مهمی مثل ۹
    • پویا IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
      34 4
      باید مدت زمان ریاست جمهوری توسط مجلس اصلاح شود ، و یک دوره شش ساله بیشتر امکان ریاست یک فرد نباشد ، بخاطر اینکه همه دوره های ریاست جمهوری هشت ساله شده و نتیجه اش شده این و همه کارها بخاطر کسب دور دوم نیمه کاره و ناتمام میمانند ، باید ریاست جمهوری برای یک دوره شش ساله تعیین شود
    • IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
      9 0
      اسحاق جهانگیری: بزرگترین فسادهای قرن در دولت گذشته اتفاق افتاد ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!! منظورش دولت یازدهم خودشون بوده
    • IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
      11 4
      خدا به حق امام زمان عج تمامی اصلاح طلبان رو به درد بی درمان مبتلا کند
  • سید IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    باز هم شاهد افاضات اصلاح طلبان تهوع آور، بی شرم و وقیح هستیم!
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
      86 18
      اصلاح طلبان هیچ خیری برای مملکت ندارن این رو تاریخ ثابت کرده
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
      جهانگیری اگه قرار بود درس بگیره باید استعفا میداد می رفت به کارهای روزمره خودش می رسید.مملکت نیاز به چنین مسئولینی نداره
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
      34 5
      نگویید اصلاح طلب بگویید لیبرال
  • ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    که اقتصادرا ته دره برده30سال مملکت دست شما اسهال طلبهای استمرار طلب بوده درزمان هاشمی تورم به 50درصد رسید.که درطول این 40سال سابقه نداشته است
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    آیا جهانگیری عمال سعودی ها است؟ یا خودش بخشی از فتنه است؟
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    76 12
    فرضا ایران ته دره است. آیا قرار است با سیاستهای ریاضتی و انقباضی بیرون آید؟ وقتی در آمریکا بحران اقتصادی شد چطور از بحران بیرون آمد؟ با کاهش مالیات ها و سیاستهای انبساطی. اقلا از آمریکای عزیزتان راه چاره را یاد بگیرید
  • احدی IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    58 8
    آقا مهدی داداش عزیز ایشان هوش و حواس ایشان را کاملا به هم ریخته بخاطر همین موضوع خودشم متوجه افاضاتشان نیستند
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    71 9
    همینجور متوهم بودند که تو برجام بدون تعهد وپشتوانه,آمریکا هر کاری دوست داره میکنه وما هی دست وپا میزنیم....! از نظر تفسیری,وقتی با کفار به جای دشمنی از در دوستی درمیآی ,باید هم گرفتار بشی وجفنگیات بگی.
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    74 10
    تا شماها مثل بنی صدر ,فاقد صلاحیت شناخته نشید,همچنان درفضا خواهید بود.
    • مسعود48 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
      47 8
      تا مردم به اين شناخت و درك و بصيرت نرسند كه اين جماعت پرحرف پرمدعاي توخالي كه اينروزها زير عللمي بنام اصلاح طلبي و اعتدال جمع شده اند وايضا" برخي افراد نان به نرخ روزديگري كه زير علم اصولگرايي ,مشغول اصول سواري و اصولچرايي اند و با آن جماعت,نرد عشق مي بازند! به درد مملكت داري نمي خورند ,رد صلاحيتي در كار نخواهد بود.همانگونه كه امام راحل عظيم الشأن هم عليرغم قبول نداشتن بني صدر ,تا زماني كه مردم پي به نفاق وخيانتها و خرابكاريهاي بني صدر ملعون نبردند , از بركنار كردن او خودداري فرمودند.
  • ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    46 10
    يا للعجب!!! فقط همينمان مانده بود كه اصلاح‌طلبان ,مفسر قرآن هم بشوند!!
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
      9 2
      اِ... تعجب نداره که! شیخ اکبر مغروق که مفسر قرآن بود.... نبود؟ مظلوووم قرآن
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    46 10
    باید مشخص شود چرا حرفهایی از این اصلاح‌طلبان شنیده میشود که با حرفهای ترامپ مو نمی زند؟!
  • وحید IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    48 8
    سلام به نظر ما این اصلاح‌طلبان با ارتباطاتی که با نفوذی های غربی دارند قصد به آشوب کشیدن اذهان عمومی سپس سطح کشور را دارند بهتر است تذکراتی داده شود.
  • حامد IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    44 7
    بیش از چهار و نیم سال است حکومت رو در دست گرفته اند. وعده می دادند که صد روز مشکلات رو حل می کنیم. حتی با پررویی می گفتند همین که اسم روحانی آمد وضع بازار و اقتصاد بهتر شد! الان نمی تونن قیمت تخم مرغ رو هم کنترل کنند. حتی نتونستن برای بچه های مدرسه شیر مدارس رو تأمین کنند. کاری کردند که مردم در شهرستان ها دست به شورش زدند. پس حتی نتونستند امنیت رو هم حفظ کنند. مردم رو نسبت به نظام و اسلام هم دارند بد بین می کنند. اگر نبود هوشیاری امت حزب الله اغتشاش گران خیلی کارها می تونستند انجام بدن. اما مردم حزب الله نخواستن به اونا همراهی کنند و از حق خود به نفع انقلاب گذشتن. این موجب پررویی و گستاخی اینا شد
  • مجید IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    41 5
    مدیریت ضعیف شما با این حرفها توجیه نمی شود بنظر می رسد با این حرفها زمان را به نفع غرب می خرید واقعا قضیه خیلی مشکوک است .......
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    42 6
    جهانگیر خان اگر از اعتراضات مردم درس نگرفتی منتظر به زمین خوردنت باش شما نوکر مردم هستید باید به معیشت مردم رسیدگی کنید عرضه اش را ندارید هرری.
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    35 6
    شمااین کاره نیستین توی این مملکت. هر چقدر دلتون میخواد تزهای... بدین. سرنوشت کشور رو همین لبوفروش ها و راننده تاکسی ها و به چشم شما گداها تعیین می کنن
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    30 8
    آقای آرمین ! بگو ...وقاتلوهم حتی لاتکونوافتنه چه ربطی به محیط پیرامونی وفرااپیرامونی داره !! حتی والفتنه اسدمن القتل ! اعتدال به سبک زندگی ورحمابینهم ربطی دارند ؟ اصلا وقتلوهم حیث ثقفتموهم ! نومن ببعض ونکفرببعض کیاهستن وبودن ! بهترنیست همون خیالباف سیاست انحلالی باشین ؟!
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    41 7
    دولت یعنی خادم و نوکر راستین مردم. والسلام مردم دقیقا اعمال دولتی ها را رصد میکند وای به روزی که کاسه صبرشان لبریز شود و با خائنین به مردم برخورد کنند. خودتان را اصلاح کنید و به مشکلات معیشتی و اشتغال جوانان رسیدگی کنید که دیگر فرصت نخواهید داشت.
  • ایرانی DE ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    34 22
    این داستان چک سفید از ریشه چرند! تو آلمان هم کارمند های دولت حقوق و مزایای کمتری به نسبت شغل های آزاد دارن. برای مثال یه معلم حدود 1800 یورو حقوق خالص داره و به همین نسبت...
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
      4 5
      1800 یورو*45000 ریال=810/000/000 ریال هشت میلیون یکصد هزار تومان خوش بحالشان
    • احمد IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
      4 3
      قشنگ، ریال یه صفر بیشتر از تومن داره!! یعنی ضرب و تقسیم هم بلد نیستید اونوقت برای سیاستها کلان کشور نظر میدید.
    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
      1 0
      صفر هشتاد و یک میلیون ریال000/000/ 810 اشتباها هشتصد و ده میلیون ریال اشتباه تایپی شده اما معادل هشت میلیون یکصد هزار تومان بایستی بشما شفاف کرده باشد که اشتباه تایپی است مع الوصف متشکر از روشنگری شما
  • يا مهدي IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    11 3
    دوره اي شده هركسي براي خودش چكش ميزنه
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    47 3
    اگر ته دره بود و هست چرا برای در دست گرفتن کشور و پست ریاست جمهوری تا خرخره خودتون رو در لجن فرو بردید با رقیب هراسی
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
      37 2
      اگر ته دره بود چرا برای کسب آن قتل عام کردید؟!!! تا تیم فک و فامیلی مافیا دوباره راس کار صنعت و اقتصاد و نفت باشند. شما برادرت را بپا که سرمایه شما را به فنا ندهد
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    32 4
    حالا اگر زمان احمدی نژاد بود و معاون احمدی نژاد یا خودش این حرف رو میزد حکم قتلش توسط علما صادر میشد
  • DE ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    39 2
    آقای جهانگیری با فرغونم بود تا حالا از ته دره دراومده بودیم
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    31 2
    جهانگیری سیاست ورزی حرفه ای بلد نیست. واسه همینم حواسش نیست و تو زمینه فتنه اقتصادی و چیزی که اصلاح طلبها می خوان بازی می کنه. تو انتخاباتم که ضربه گیر روحانی شد مثلا!
  • م IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    24 1
    درانتخابات او باعث شد كه روحاني راي بياورت با تق.... والا سيد وخادم ملت راي مي اورد
  • م IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    20 3
    شايدلطف خدا بود سيد راي نياورد والا تبليغات برعليه ايشان زياد بود
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
      21 0
      کار خدا بود که این جماعت بمونند وخود مردم همه چیزوبا بصیرت لمس کنند. خدا خودش حقه نمیزاره خون پاک شهدامون پامال بشه این ملت مسلمون رو دوست داره هر طور شده این انقلاب اسلامی رو سر پا نگه میداره وطوری تشت رسوائیشون رو زمین بزنه که صداش گوش فلک رو کر کنه ..ان شاالله همه خواهیم دید ..
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    22 2
    جهانگیرخان یاد باشه همین ته دره ایها شما را به اینجا رسانده اند تا فرصت باقیست در خدمت مردم باشید مردم ناراضی اند از تورم و گرانی گمرشکن و بیکاری و ناعدالتی و تبعیض و باندبازی و پارتی بازی
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
      20 0
      چرا از دختر قاچاقچی وزیر کابینه اش دفاع کرد؟ چرا از برادرش که بجرم فساد اقتصادی در قوه قضائیه پرونده داره اعلام برائت تا حالا نکرده؟
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
      18 0
      بانک گردشگری که به خانواده و داداش ایشون رسیده - معلومه که باید بیشتر هم بخواد
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    23 2
    منفی دهندگان به نوعی مواجب بگیر، آقازاده ، پاچه خوارو دستمال کشان بی شرفی هستند که نانشان همیشه در روغن است و با غرور رژه ی اشرافیت و برتربینی روی اعصاب مردم بدبخت میروند مردم حساب اینان را دارد پس بترسید از روز انتقام که خیلی نزدیک خواهد بود !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
      14 0
      موافقم
  • آشنا IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    20 0
    یاد وخاط معلم کامیارانی به خاطر نجات دانش آموزش وغرق شدن وی در سیلاب در رودخانه روستای ورمهنگ کامیاران که دانش آموز را نجات وخودش ایثار. روحش شاد
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    3 1
    می دونم این نظر من رو منتشر نمی کنید
  • محمد IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    5 11
    اصلاح طلب یه من چند اصولگرا کیلویی چند همه سرپا یه کرباسند!!!
  • DE ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    21 0
    اسحاق جهانکیری خودش رهبر ... داخلی و نقش فعال در فتنه دارد افراد جانکری منتظر دستور تا هر اعتراض مسالمت آمیز را تبدیل به فتنه کنند
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    10 6
    اصلاح طلب اصولگرا نداره که داداش
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    0 35
    اگر تو این مملکت یک نفر آدم درست و کار کن باشه همین اسحاق جهانگیریه درود بر شرفش که تندرو ها هر کاری کردند نتونستند یک جرم اقتصادی ازش در بیارن درود بر شرفش که واقعیتها رو میگه درود بر شرفش ..اگر برادر دوشهید نبود تا الان تندرو ها دهنش رو سرویس کرده بودند کسی که باید از اغتشاشات درس بگیره تندروها و عومال تبلیغاتیشون مثل مشرق و فارس و تسنیم و افکار و....عصرامروزو...هستند که اینقدر مردم رو ناامید کردند تا اغتشاش شد ..باز هم از اصلاحات حمایت میکنیم .
    • کرامت IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
      11 0
      با سلام، حضرت آقا در یکی از سخنرانی هایشان فرمودند: از الفاظ تندروها و افراطی ها استفاده نکنید و... برادر عزیز اگر واقعاً پیرو ولایت هستید به حرف رهبری گوش داده و از این الفاظ استفاده نکنید. با تشکر
    • IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
      0 0
      مردم رو این روزنامه ها ناامید کردند,,,,!مگه دولت تو تدبیر وامید نبود؛این لایحه بودجه با این گرانی ها ,دستمزدشان بود,,,بابا دمت سرد,که حالمو بهم میزنی....
    • IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
      3 0
      و شاید هم بر عکس. به همان دلیل که باید یک قهرمان اقتصادی مانند امیر خسرو آریا محکوم به اعدام می شد نام دزدان صندوق فرهنگیان هرگز افشا نشد.
    • IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
      0 0
      خوب شد معنی و مصداق شرف را هم فهمیدیم !!!!!!
  • علی IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    0 20
    عجب سایت ولنگاری مشرق...هیچ کامنتی از مخالفان اختلاس و بی قانونی دولت قبل نیست...که مملکت رو نجس کرد...
  • سیب IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    18 0
    جهانگیری وروحانی با اون برجامشون مملکت وعزت وخون شهدا رو فروختند حالا هم دارند ..........
  • NL ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    1 27
    درود بر جهانگیری...تازه به دوران رسیده های رانتی اگر روحانی رای آورد فقط به خاطر جهانگیری بود ..باز هم به جهانگیری رای خواهیم دتد یا اصلاحات یا هیچ کس
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
      15 0
      انگار که مثل بزرگترات جنابعالی هم در توهم بسر می بری
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    12 1
    دستشان دست آمریکاست اینها عرق ایران ندارند اینان دوستدار پروپاقرص آمریکا و اروپا هستند برای مردم و مملکت دلسوز نیستند اگر بودند مردم اینجوری دلشکسته نبودند.همه ی مردم در ایران به نوعی عصبی شدند از دست اینها. تورم گرانی بیکاری در ایران غوغا میکند و کسی نیست به داد مردم برسد.
  • م ر IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    12 0
    امیر کبیر سه سال صدارت کرد اونم بدون نفت . پس ...
  • م ر IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    15 0
    شما که میخواستین " چنان رفاه اقتصادی " برای مردم مهیا کنین البته دو ماهه حالا بازم بعد پنج سال دولت قبل رو مقصر میدونین . شما منافقید یا نادان ؟
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    0 7
    آقای سریع القلم رفتارهای شرایط عادی را اشاره می کنه البته در شرایط احساسی ما ایرانی ها ممکن عمل مثبتی انجام بدیم ولی در شرایط معمل خیلی جالب نیستیم
  • فریبرز IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    14 0
    برجام, فتح الفتوح، آفتاب تابان، هوای تازهتان این بود ، والله سنگ پای قزوین در مقابل روی شما شرمندست
  • علی IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    6 0
    لطفا بگین خیلی ضایعه
  • حسين IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    16 0
    اقاي جهانگيري يه سوال؛٨سال دولت دست موسوي و٨سال هاشمي و٨سال خاتمي و٨سال روحاني همفكران وحزب شمارئيس دولت هاي ايران بعد انقلاب بودندودرتمام دولتها جنابعالي صاحب مقام ونفوذوبرنامه ريزومجري !!!حالا اقتصاد كشورراكي ته دره برد؟!!!شماتوي اين ٤٠سال ٣٢سال همه كاره بودين كه إصلاح طلبهاي كارگزاراني اعتدالي!!حالا اسم بعدي تونو واسه ٨سال ديگه ميخواين چي بزارين منجي !!!!
  • اتقوالله IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    5 15
    رفقای مشرقی هم نص قران است و هم فرمایشات رهبر انقلاب که در تقوای الهی را در نشر مطالب رعایت کنید ، و کینه احتمالی از کسانی شما را از آن باز ندارد . در پایان مطلب مربوط به آقای جهانگیری ادعا کرده اید که :"گفتنیست در دوران دولت رئیس‌جمهور احمدی‌نژاد نیز یکی از مسئولان دولتی در تشریح اوضاع اقتصادی کشور و سختی شرایط، عبارت «شِعب ابی‌طالب» را به‌کار برد که این مسئله با واکنش رهبر معظم انقلاب مواجه شد و ایشان تأکید کردند که ایران اسلامی نه تنها در شرایط شِعب ابی‌طالب نیست که در «شرایط بدر و خیبر» است". نام آن مسئول را نبردید ، سخنش را دقیق نقل نکردید؛ و مدعی شدید رهبر انقلاب در واکنش به این عبارت فرمودند که در شرایط بدر و خیبر هستیم . آیا واقعیت این است ؟ یا مرتکب تحریف شده اید؟ بنده عین متن آن مسئول را پیدا نکردم اما 1- سایت انتخاب در تاریخ 10 مرداد سال 90 به نقل از خبرگزاری مهر از قول محمود بهمنی رییس بانک مرکزی نوشت :«ا توجه به ذخایر ارزی کشور، به هیچ وجه اقتصادمان در برابر تحریم آسیب پذیر نیست، حتی اگر وضعیت تحریمها بدتر از دوران "شعب ابیطالب" باشد به دلیل وجود ذخایر عظیم طلا کشور را اداره می کنیم». 2- سایت تابناک در تاریخ 20 دی سال 90 درمصاحبه ای که متن کامل آن را منتشر کرد از قول محمود بهمنی نوشت :«ه‌رغم همه این شرایط زمینه را به‌گونه‌ای فراهم کرده‌ایم که واردات به شکل مطلوبی انجام شود. بارها گفته‌ام ما خود را برای دوران بدتر از شعب ابی‌طالب آماده کرده‌ایم و به لطف دوراندیشی‌هایی که در گذشته داشته‌ایم و تدابیر مقابله با تهدیدها از این پیچ سخت نیز به سلامت عبور خواهیم کرد». ملاحظه می شود که مسئول مورد نظر نگفته در شرایط شعب ابیطالب هستیم، بلکه از موضع یک مقام پاسخگو ادعا کرده برغم توطئه های دشمن و تحریم های ظالمانه خود را برای «حتی» چنان شرایطی هم آماده کرده ایم ؛ معنای این حرف آیا جز دمیدن روحیه مقاومت و امید و ارائه گزارش کار به ملت است؟ و اما درباره فرمایش رهبری معظم ، به پیام بعدی بنده مراجعه فرمایید
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
      3 5
      عین جمله بهمنی این بوده:‌اگر بانک مرکزی را تحریم کنند، به مثابه این است که ما چند سال در شعب ابیطالب ماندگار شده‌ایم. کسی که باید تقوا پیشه کند، احمدی نژاد و رفقای او در جبهه پایداری هستند.
    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
      5 1
      شاید احمدی نژاد مسلمان نباشد. اما دشمنان او قطعا کافر هستند.
  • اتقوالله IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    3 9
    درباره سخنان رهبر معظم انقلاب سایت مشرق در تاریخ 19 دی سال 90 بخشی از سخنرانی امام خامنه ای را چینی نقل کرده است :«مقامات غربی بارها تکرار کرده اند که هدف از تحریم ها و فشارها بر ضد ایران، خسته و از صحنه خارج کردن مردم و وادار کردن مسئولان به تجدید نظر در محاسبات خود است، اما آنها اشتباه می کنند و به هدف خود نخواهند رسید زیرا این روسیاه های بد محاسبه گر، تصور می کنند نظام اسلامی در شرایط شعب ابی طالب است، در حالیکه ملت ایران امروز در شرایط بدر و خیبر قرار دارد». انصاف بدهید درنص کلام حضرت آقا واکنش به مسئولان داخلی می بینید؟ یا به صرف آن که ایشان هم عبارت شعب ابیطالب را بکار برده اند، کافی است که مخاطب داخلی برای سخنشان بتراشید؟ این درست است که سال 90 قرار بود احمدی نژاد را بزنید - و زدید!- اما بعد از گذشت شش سال هنوز می خواهید با همان شیوه ها ادامه دهید؟ مگر شما ادعای ولایت پذیری محض ندارید؟ مگر مقام عظمای ولایت نفرموده اند "حرف من را از خودم بشنوید" ، "الحمدلله زبانم هنوز کار می کند" ، "این که تصورشودرهبری در علن یک چیزی می گوید و در خفا به خلصین چیزی دیگر، غلط است و اگر نسبت داده شود، گناه است"؟ از 92 تا الان حتی یک لحظه به این فکر نکردید که چرا به دولت روحانی و مجلس لاریجانی مبتلا شده اید؟!
    • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
      4 0
      مشرق چینی نقل نکرده. شما آمریکایی می خونی! اون صحبت های آقا در واکنش به اظهارات بهمنی، رئیس وقت بانک مرکزی بود که گفته بود کشور در شرایط بدر و خیبر هستش. در واقع، بهمنی عملا تحلیل آمریکا رو به زبون آورده بود. و آقا هم پاسخ این شبهه رو داد.
  • ناشناس IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    31 0
    خاک برسر بعضی ها که هنوز از جهانگیری وامثال او حمایت میکنند
  • صادق IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    3 16
    30میلیون رای برای جهانگیری گذاشتیم کنار،بعد از شکست توانتخابات 96 الان باید واستون درس عبرت شده باشه چرا کاری مکنید که سوژش شکست واستون بیشتر بشه،بجای اینکه زیراب جهانگیریو بزنید برید یه کاندیدا پیدا کنید که بعد از شکست تو سال 1400بتونید سرتون رو بالا بگیرید اگه دوست داشتی سانسور کن بیشتر واسه خودت این پیامو دادم
    • IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
      5 0
      تو هنوز تو توهم اصولگرایی واصلاح طلبی...کسی نگفت اصولگرایان مقدسند!!عالمان دهرند!نه عزیزم. ولی اصلاح طلبها,۹۰درصدشون خائنند؛فاسدند؛غربگرا وغربزده وخودشونو نسبت به غرب حقیر میدونند,والبته سرمایه پرست و.... این افراد فراری وخائن هشون اصلاح طلبند...کلاتو بالا بگیر..
    • IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
      5 0
      فرقی ندارد. شما می توانید مجددا هر نتیجه ای بخواهید اعلام کنید و شورای نگهبان هم از ترس شورش شما انتخابات را تایید خواهد کرد.
  • ایلیا IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    10 0
    آقای جهانگیری اخلاگر اقتصادی در خانواده خودت هست که راست وراست کار خودش را انجا می دهد
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    10 0
    خلاصه این دولت با این عملکرد بسیار ضعیفش لیاقت اداره کشور را ندارد و مردم بیش از این در تنگنا قرار خواهد گرفت. خدا به داد مردم برسد.
  • محمد DK ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    5 3
    از هر چه که بگذری م مقامات و دیپلماتهای ایران از دیپلمات های بقیه کشورها خوش صورت تر و خوش تیپ ترند
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    13 0
    من هرچی فکرمیکنم در دوره دکتر احمدی نژاد چند تا مطلب داریم که مردم به نیکی یاد میکنند۱-مسکن مهر۲-یارانه۳-وام برای بخش کارآفرینی۳-تکریم مستضعفین و گزارش دهی در تلویزیون توسط نوکر خدوم ملت دکتر احمدی نژاد.نشاط مردم و کسبه.مدریت قاطع و لازم دکتر محمود در شعار عدالت محوری عملی,اما..... تو این دوره علارقم آمار و شاخص ها,مردم هیچی نمیتونند در کارهای دولت نام ببرند,مثلا تدبیر و امید در...... شما هم اگه تونستید بنویسید.خواهش میکنم اگر برنامه اجرایی ندارید به هیچ وجه در کاراجرایی وارد نشوید.خدا وکیلی از برجام چی در اومد,حداقل بپذیرید هیچ کاری نکردید.مردم تاب این فقر و بیکاری را ندارند.از مسیولین درخواست دارم وقتی مملکت حالش خوب نیست حقوق مدیران نباید بیشتر از ۲میلیون تومن باشد.اصلا چه معنی دارد مردم گرسنه باشند بعضی مدیران بیشتر از ۲میلیون بگیرند.امیرکبیر یکی از کارهای بزرگش کاهش حقوق عالی رتبگان بود.خب همین پول اضافه را در بخش های عمرانی هزینه کنید.مردم گرسنه اند کارانه را حتما قطع کنید.
  • تراب IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    11 0
    در قالب طرح ننگین تحول سلامت میلیاردها تومان ریختید به جیب پزشکان و اختلاف طبقاتی شدید در جامعه حاکم کردید به بهانه بالا بردن کیفیت بهداشت و درمان ولی هدفتان این بود که این قشر در انتخابات از شما حمایت کنند و به هدفتان رسیدید الان مثل بلانسبت خر تو گل گیر کردید و همه بیمه ها در مرز ورشکستگی قرار دارند صداش در نمی آرید امتیاز آب و برق و گاز و.... چند برابر کردید لعنت بر هرچه دروغگو هست
  • محمدتقی IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    8 0
    به نظرمن فقط القاء یاس میکند اصلا تخصص او در دولت تخریب دیگران تضعیف روحیه مردم و خدمت غیر مستقیم به دشمنان نظام است چون توانائی و تخصص انجام امور را ندارد فقط و فقط فرافکنی میکند خداوند نظام ما را از شر شیاطین و نوکران اجانب حفظ کند
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    4 0
    اونیکه ادب کفش دراوردن درحین ورود بخانه کسیرو ازباباش یاد نگرفته .انتظارداری..............
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    3 0
    رییسی واقعا مرد نازنینی بود و خدا دوستش داشت که رای آورده نشد.
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    3 0
    تا شفافیت قضایی حاکم نشود و همه افراد و مقامات درآمدهایشان شفاف اعلام نشود و قوه قضاییه قاطعانه برخورد نکند این وضع ادامه دارد.
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    1 1
    خلخالی روحت شاد
  • مهناز IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    2 0
    بنیانگذار تخم لق سیاسی هنرمندترین کشاورز تخم لق کاری در ایران است
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    1 1
    یا اقای سیاه قلم خودش را ایرانی نمی داند، ویا اینکه با این تفاسیری که گفت همه حرفهایش دروغ است.
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    5 0
    اسحاق جهانگیری: بزرگترین فسادهای قرن در دولت گذشته اتفاق افتاد! [ مهدی جهانگیری برادر او نبود بلکه برادر من بود چون اگر برادر او بود با این همه جرائم اقتصادی در دام نیروهای اطلاعاتی و قضایی قرار نمی گرفت
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    5 0
    شرم و ننگ بر اصلاح طلبان پرمدعا که برای چند روز در قدرت ماندن به دنیای مردم و آخرت خودشون لجن زدن!
  • مارشال IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    0 0
    کاش ملت می دانستند الگوی عملی در اقتصاد ما کدام است لیبرالیسم سوسیالیم و....2کشور ما از کدام کشور ها الگو برداری میکنه 3 چرا به جای حل مشکلات کشور سخن به بیراهه می برند وهمدیگر را متهم ومردم را سر درگم می کنند در کدام کشور غیر از ما بت پرستی شخص سالاری واین همه عزاداری راه پیمایی مرگ فریب دروغ وجود داره مردم ما هنوز بیشترشان به اگاهی نرسیدند
  • من IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    2 1
    اصول گراها کدوم کارشان درست بودیکیرابگویید
    • رحمان ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
      0 0
      اصلا ما دولت اصولگرا نداشتیم .در عین حالی که هر دو حزب ما به مردم اهمیت نداده اند
  • طهور IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    1 0
    سلام واحترام خدمت سردبیر محترم سایت وبلاگ مشرق که راه انداختید عالیه دستتون درد نکنه من هرروز چندبار مشرق را می بینم وخبرهارو از شما وفارس جویامیشم میشه مثل تابناک شماهم تصویری کارکنید بهتردیده می شوید موفق باشید برادرا یاعلی
  • هع IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    1 0
    تف به روح خالی بند
  • محمد DK ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
    0 4
    مشرق چرندیات مرا نشر میکنی ولی کامنتهای جدی مرا بی خیال میشوی منظور من آقای جهانگیری و احمدی نژاد است
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
    0 0
    ارقام بودجه نود وهفت،شركت هاي دولت زيان ده ٨١١هزار ميليارد تومان،جلسات هيأت دولت هركدام ٣٧ميليون تومان،نشست هاي آشنا مشاور رئيس جمهور هر كدام ١١٣ميليون تومان!!!!!!
  • رحمان ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
    0 0
    جهانگیری از اقتصاد ته دره ای حرف میرند که در پنج سال گذشته عرضه ترمیم آن را نداشته اند و بعدا به ناامید کنندگان مردم می تازد. با چه موجودات عتیقه ای طرف هستیم؟
  • خیاوی IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    1 0
    اگرکشورماحساب وکتابی داشت بایستی همین جهانگیری ونوبخت بعنوان عاملین نارضایتی وفشاربرمردم برکنارودستگیرمیشدن ولی افسوس که کلمه مصلحت زندگی رابرماحرام کرده
  • خیاوی IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    0 0
    ولی انصافا ازاسحاق جهانگیری هرچی میگه به دل نگیرید چون درانتخابات اونهمه جامه دری کرد تامعاون بشه والان هم هرکاری میکنه تا معاون بمونه والا منظوربدی نداره !!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس