کتاب ردپا - کراپ‌شده

«رد پا» شرح خاطرات «حمید نظری» از سال‌های دفاع مقدس و مبارزه علیه رژیم بعث تا مبارزه علیه گروهک تروریستی «پژاک» است که با روایتی جذاب و روان آن را بازگو کرده است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، «رد پا» عنوان کتابی از «حسین یاقوتی» است که طی آن خاطرات «حمید نظری» از رزمندگان سال‌های دفاع مقدس و از نیروهای خدوم سپاه پاسدارن در ۲۰ بخش تنظیم شده و زندگی این رزمنده عزیز از دوران کودکی تا زمان معاصر را روایت کرده است.

«ردپا» توسط نشر «صریر» در ۲۵۲ صفحه مصور و ۱۰۰۰ جلد به چاپ رسیده است.

در متن زیر بخشی از مجاهدت حمید نظری در جریان مبارزه با گروهک تروریستی پژاک آورده شده است که در ادامه می‌خوانید:

با رمز یا مهدی (عج)

«عملیات‌های موفقیت‌آمیزی توسط تیپ ۲ لشکر ۲۲ بیت‌المقدس نیروی زمینی سپاه علیه گروه پژاک در حوزه جغرافیایی شهرستان مریوان و سروآباد انجام شد که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از گروهک پژاک و تصرف چند پایگاه عملیاتی آنان در حوالی روستای بندول، روستای نژمار و گردنه سیاه‌ناو از توابع شهرستان سروآباد و مریوان گردید. این گروه به منظور جبران تلفات نیروی انسانی اقدام به جذب جوانان (دختر و پسر) از طریق انجام تبلیغات و برگزاری جلسات می‌نمود.

زمستان سال ۱۳۸۴ بود که در جلسه شورای تامین شهرستان مریوان، رییس اداره اطلاعات شناسایی مخفیگاه و محل فعالیت این گروهک در شهرهای مریوان، سروآباد و روستاهای نی ـ کانی دینار، موسک را مطرح کرد و در جلسه مصوب شد که جلسه‌ای با حضور رده‌های عملیاتی تیپ در اسرع وقت برگزار شود و در اسرع وقت عملیات مشترک با فرماندهی تیپ انجام شود.

صبح فردای آن روز جلسه‌ای با حضور فرمانده نیروی انتظامی، دادستان و رییس دادگستری، رییس اداره اطلاعات در ستاد تیپ مریوان برگزار شد. پس از ساعت‌ها تبادل نظر، تصمیم بر این شد که عملیات توام با غافلگیری با سازمان سه گردان از تیپ، یک گردان از نیروی انتظامی ناجا و تعدادی نیرو از اداره اطلاعات در ساعت سه بامداد روز بعد انجام شود. اگر در عملیات کوچکترین عملیاتی انجام می‌شد عملیات لو می‌رفت و احتمال فرار عوامل پژاک وجود داشت.

ساعت یک بامداد با حضور کلیه فرماندهان عملیات تا رده دسته در سالن جلسات فرماندهی تیپ برگزار شد. در آن جلسه هر دسته عمل کننده متشکل از نیروهای تیپ، منطقه انتظامی ناجا و اداره اطلاعات و فرماندهی از رده گردان تا تیم به عهده تیپ بود. گردان امام سجاد (ع) در شهر سروآباد، گردان برادر رضایی در روستاهای نی ـ کانی دینار، گردان شهید لطیف راستی در شهر مریوان و روستای موسک ماموریت داشتند و قرار گاه فرماندهی سیار بود.

عوامل ضد انقلاب در پانزده نقطه مستقر بودند. فرماندهان دسته‌های عمل کننده به استعداد ۳۵ نفر اعم از نیروهای تیپ ـ نیروی انتظامی و اداره اطلاعات تشکیل شده بود. پس از دو ساعت جلسه و نیروهای عمل کننده به استعداد ۱۵۰ نفر با ۶۰ دستگاه خودرو تویوتا وانت در چند محور، عملیات را با رمز مقدس یا مهدی (عج) شروع کردند. من به همراه سایر فرماندهان و رییس اداره اطلاعات و دادستان شهرستان مریوان در قرارگاه تاکتیکی سیار از نزدیک انجام عملیات را کنترل می‌کردم.

اداراه اطلاعات محل مخفیگاه گروه پژاک را قبلا شناسایی کرده بود. تمامی نیروها ساعت سه بامداد به هدف‌ها رسیدند. هر دسته‌ای که به نزدیکی هدف می‌رسید از طریق بی‌سیم وضعیت خود را اعلام می‌کرد. آخرین دسته عملیاتی ساعت سه بامداد در اطراف هدف مستقر شد و تلاش می‌کردم که تمام نیروها در یک زمان وارد عمل شوند، زیرا ناهماهنگی باعث می‌شد عملیات لو برود و ضد انقلاب یا متواری شود یا مقاومت کنند که کار ما را سخت می‌کرد.

نیروهای عملیاتی با استفاده از تاریکی شب و غافلگیری، از دیوار و پشت بام وارد محل مخفیگاه آنان شدند و عوامل ضد انقلاب بدون هیچ‌گونه مقاومتی درحالی که خیلی از آنان در خواب بودند دستگیر شدند. این عملیات به مدت ۷ ساعت طول کشید. در این عملیات تعداد ۲۳ نفر از عناصر فعال نیروهای مسلح پژاک را در منطقه پشتیبانی می‌کردند دستگیر شدند، از اقامتگاه آنان تعداد زیادی اسناد و مدارک، نوار سی دی و تعدادی کامپیوتر کشف و ضبط شد. افراد دستگیر شده به ستاد تیپ انتقال داده شدند و پس از بازجویی به اداره اطلاعات تحویل داده شدند.»

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس